..: All news and reports :..

13.5.2003 - 22:33 - Zahloubení trati Na Slovance již dostává reálnou podobu

obrazekMladá Boleslav - Zahloubení železniční trati 064 Mladá Boleslav - Stará Paka v obvodu žst. Mladá Boleslav-město již začíná dostávat konkrétní podobu. V minulých dnech byly dokončeny veškeré výkopové práce a nyní probíhá betonování opěrných zdí. Dokončeno je již i přemostění této trati. Z důvodu budoucí aktivace zabezpečovacího zařízení nové dopravny bude v žst. Dolní Bousov instalováno staniční zabezpečovací zařízení TEST-20 s odjezdovou návěstní soustavou. Trať bude vybavena i automatickým hradlem kvůli zvýšení propustnosti traťového úseku Mladá Boleslav hl.n. - Mladá Boleslav-město. Doprovodny snímek dne 13.4.2003: šílený max

obrazekOlomouc - Na železničním přejezdu v Olomouci se dnes v noci, dvacet minut po půlnoci, srazil nákladní automobil, který převážel prázdné sudy od piva, s nákladním vlakem (jedenáct vozů), který jel z Brna do Olomouce v čele s brněnskou 363 048. Oba muži z nákladního auta byli těžce zraněni, řidič svůj boj o život po několika hodinách prohrál. Spolujezdec je v nemocnici na oddělení ARO a dle lékařů již není v ohrožení života. Řidič zřejmě nerespektoval signalizaci přejezdu a naboural do lokomotivy a prvního vozu. Vozidla poté vykolejila a dřela kolejnice asi 400 metrů než se strojvedoucímu podařilo vlak zastavit. Signalizace na přejezdu byla zcela zdemolována a proto zde bude platit pro vlaky snížená rychlost. V délce 500 metrů kolem přejezdu bude rychlost 30 km/h a na přejezdu bude rychlost 10 km/h. Celková škoda je odhadnuta na 7 mil. Kč. České dráhy zaznamenaly od ledna do dubna 88 srážek na přejezdu. Za stejné období loni to bylo 62 střetů.

11.5.2003 - 15:44 - Nový člen týmu a aktuality v databázi

informaceDobříš - Právě dnes ráno se nám podařilo získat další významnou posilu týmu ŽelPage - Martina Hanzala. Můžete ho znát ze stránek Railweb, které dnes kvůli nám zrušil, ale jejich obsah nepřijde vniveč. Obsah se částečně přesune na ŽelPage. Bude nám pomáhat se sekcemi: články, fotoreportáže, aktuality a i s dalšími. Vítej Martine v našem týmu.

Jak Vás Pavel v pátek informoval, spustili jsme zkušebně databázovou verzi aktualit

obrazekLetohrad - Jak fandové MS Train Simulátoru jistě dobře vědí, již před nějakým časem byla vydána trať 024 ČD jako vůbec první česká trať pro MSTS. Tento "addon" vyvolal rozporuplné reakce. 8.5.2003 jsem se vydal na trať 024, abych srovnal add-on a skutečný stav. Na této trati jezdí na osobních vlacích žehličky s vozy řady Bdmtee. Dnes zde jezdily 111.031 a 111.019 každá se dvěma vozy Bdmtee.

10.5.2003 - 12:00 - Na Slánsku se Mazda srazila s osmsetdesítkou

bleskovka Slánsko — 9. 5. 2003 v 18.29 došlo ke srážce motorového osobního vlaku 9708, který směřoval z Kralup nad Vltavou do Moldavy v Krušných horách, s osobním automobilem značky Mazda u zastávky Vraný na trati 110. Šlo o standardní scénář – řidič nerespektoval výstražnou světelnou signalizaci VÚD a vjel na přejezd ve chvíli, kdy na něj vjížděl i Os 9707. Následky nebyly nikterak tragické i když osobní automobil byl zcela zdemolován. Na motorovém voze 810.529-8 DKV Louny vznikla škoda v řádu desetitisíců. Řidič automobilu byl lehce zraněn. Cestující kromě šoku neutrpěli žádná větší zranění, snad jen drobné oděrky. Paradoxně nejhůř dopadl strojvedoucí Václav Vích ze střediska strojových čet Louny, který byl pořezán rozbitým čelním sklem. Smutný je fakt, že k této zbytečné nehodě, která zablokovala trať 110 na dlouhých pět hodin, došlo jen dva dny po tragické události u maďarského Siófoku… Ještě smutnější je skutečnost, že motorový vůz DKV Louny, PJ Kralupy byl před týdnem přivezen po rozsáhlé dílenské opravě a modernizaci a dneší vozba vlaku 9708 bylo jeho druhou směnou od rekonstrukce…

bleskovkaMaďarsko - Dnes kolem deváté ráno se v stala velice tragická dopravní nehoda u balatonského letoviska Siófok. Po strážce se autobus s německými turisty rozpůlil na dvě části a jednu část vlak tlačil před sebou ještě asi 150 metrů. Následky jsou tragické - třicet dva mrtvých a asi 11 zraněných. Policie soudí, že řidič patrně přehlédl výstražná světla přejezdu. Policie zatím neví bližší údaje, odkud a kam jel autobus. Ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Na místě bylo 30 sanitek a 4 vrtulníky.

bleskovkaSokolovsko - Včera večer si několik dětí hrálo u odstavné koleje v Dasnicích na Sokolovsku. Jeden z nic vylezl na vagon a dostal se do blízkosti troleje a zasáhl ho elektrický proud 25 KV 50 Hz. Následkem ásahu spadl na zem. Dvanáctiletý chlapec byl ihned převezen do sokolovské nemocnice a večer jej lékaři transportovali vrtulníkem do pražské vinohradské nemocnice na popáleninové oddělení. Podle pražských lékařů má chlapec popálení na padesáti procentech těla, což je na jeho věk kritické.

7.5.2003 - 16:34 - Úpravy tarifu ČD oznámeny...

informace České dráhy – Dnes byly oznámeny změny tarifu, ale v nezvyklém termínu. Od 1. 6. 2003 bude zavedena zvláštní cenová nabídka: 140 Kč Praha – Brno jakýmkoliv vlakem. Cestující v této relaci budou moci kupovat jízdenku až ve vlaku bez přirážky. České dráhy sice říkají, že jde o zjednodušení tarifu, ale mně osobně se zdá na první pohled spíše ztížení. Uvidíme, co přinese praxe.

bleskovkaNáchodsko - Včera dopoledne se na žel. přejezdu u Teplic nad Metují srazil osobní vlak s osobním autem, jehož řidič zřejmě přehlédl světelnou signalizaci přejezdu. Zraněn byl řidič se spolujezdcem automobilu, ve vlaku nebyl nikdo zraněn. Policie ihned na místě vyloučila technickou závadu na signalizaci přejezdu, závadu na osobním voze a závadu na vlaku a také vyloučili přítomnost alkoholu v krvi řidiče a strojvedoucího.
Břeclavsko - Včera se srazil osobní automobil se třemi Slováky na žel. přejezdu u Valtic. Dva byli zraněni těžce a jeden lehce. Vlak po srážce tlačil auto před sebou ještě 50 metrů. Ve vlaku nikdo zraněn.

Zlonice - Dne 3.5.2003 se konal 1. den oslav 130. výročí trati Praha - Louny - Most. Součástí akce bylo i zahájení 7. sezony železničního muzea ve Zlonicích (ŽMZ). Z Prahy jsme vyjeli před parním vlakem, který byl do Loun vedený šlechtičnou 475.101 se čtyřmi přípojnými vozy Bai. Z Prahy jsme jeli spěšným vlakem 1772 do Kralup (vlak směr Děčín) a tady jsme čekali, až přijede pára. Šlechtična přijela včas, ale cestujících tam nebylo mnoho. Přistoupili jsme také a jeli do Zlonic, kde pára měla dvouhodinovou přestávku.

Praha - 1.5.2003 přijel do Prahy letos poprvé Orient express. Tento vlak jezdí přes nás již od roku 1994 a pravidelně jezdí z Benátek (odjezd středa večer) přes Vídeň do Prahy (příjezd čtvrtek kolem třetí odpoledne a odjezd sobota kolem třetí odpoledne) a dále Plzeň - Cheb - Frankfurt - Paříž - Londýn (neděle kolem páté večer) V České republice se na tomto vlaku vystřídají lokomotivy 230 nebo 242 z hranic, z Kutné Hory E499.004 a z Prahy jede eso. V Chebu si vlak již přebírá lokomotiva DB. Vlak k nám letos zavítá ještě 5./7.6.; 15./17.9.; 16./18.10.2003. Souprava čítá 17 vozů a jízdenka na celou trasu stojí v v přepočtu 70 000 Kč. Ice-Bear zachytil několik fotek při této akci...

Lužná u Rakovníka - O víkendu 26.-27. dubna 2003 se konalo zahájení muzeální sezony v železničním muzeu Lužná u Rakovníka. Letos to bylo dokonce s mezinárodní účastí, protože ze Slovenska přijel i "Modrý šíp" M274.004 s přípojným vozem Calm. Naše "delegace" jela do Lužné rychlíkem 1530, kterému selhal motorový vůz 854 a proto již z Prahy jela v čele zamračená. Z Prahy, jako již tradičně, jel spěšný vlak Praha Masarykovo n. - Lužná u Rakovníka, v jehož čele byly lokomotivy 498.022 + 477.043 s vozy Bai. Dalším vlakem byl motorový vůz M240.0100 s vozem Bix. Tato sestava přijela z Chebu. Z Mladé Boleslavi přijely M131: M 131.1081 + 1441 + 1515. Jako poslední přijel vlak od Plzně. Do Rakovníka měl v čele Šlechtičnu, protože zde měl vlak úvrať, do čela nastoupila 434.1100 a Šlechtična byla na postrku. Poté naše "delegace" jela do Žatce "Modrým šípem".

obrázek Praha — Dne 12. 4.2 003 se na objednávku německých turistů konala poslední jízda jednotky VT18.16.07 + VT18.16.10 z Berlína přes Děčín, Mělník, Prahu–Vysočany, Prahu Malešice do Prahy hlavního nádraží (pobyt 11.30 – 17.30 s přestávkou na ONJ).

Na zpáteční cestu se jednotka vydala po trase Praha hl.n. – Praha–Holešovice – Kralupy n.Vlt – Děčín a dále do Berlína.

S jednotkou jsme se rozloučili v nedožitých 40ti letech.

Průjezd u Litoměřic – Foto: Jakub Vysoký

Kladno - V sobotu 29.3.2003 se uskutečnila zvláštní jízda lokomotivy 555.0153 s historickými vozy. Pro tuto lokomotivu to byla jízda premiérová. Ještě nedávno byla totiž v halách opravny ŽOS České Velenice, kde ji zprovoznili. Lokomotiva patří společnosti Klub historie kolejové dopravy, známou pod zkratkou KHKD.

Praha hl.n.-Rudná u Prahy-Praha hl.n., Praha hl.n.-Kralupy n.Vlt.-Kladno-Praha Mas.n.
JŘ dopoledne: odjezd Praha hl.n. 10.00 hod., příjezd Praha hl.n. 11.48 hod.
JŘ odpoledne: odjezd Praha hl.n. 13.43 hod., příjezd Praha Mas.n. 16.40 hod.

Bylnice - dne 29.3.2003 se uskutečnila poslední jízda lokomotivy 475.1142 známou jako Šlechtična. Poslední jízda se uskutečnila na trati Přerov - Uherské Hradiště - Bylnice, pod vrcholky Bílých Karpat. Na její poslední jízdě hostovala také lokomotiva 498.106 "Albatros" a také na chvíli Zamračená. Pokud se nenajde nějaký investor, již brzy se Šlechtična stane neprovozním exponátem NTM Praha.

Fotografie zaslali: Milan Vojtek, Vítek Bukač, Kubze; videozáznamy zaslal Kubze. Děkujeme

« Newer messages | 1 ... 501 502 503 504 505   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2020 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 07:02
sets at 17:30
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...