..: All news and reports - ČR Vysočina :..

PartePřibyslav - Sázava - Začátkem listopadu minulého roku proběhla tímto serverem krátká zpráva, která informovala o krizi výletní železnice Přibyslav - Sázava, ohrožující její budocí fungování. I přes veškerou snahu jejích příznivců se naplnily nejhorší představy a trať se bohužel před zrušením a následnou fyzickou likvidací zachránit nepodařilo. Po sto osmi letech existence tak zaniká jediný dochovaný zbytek původní železniční trati Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou. A nejen to, jde také o malebnou drážku vedoucí nádhernou přírodou, umožňující prakticky neomezený provoz výletních vlaků, aniž by bylo nutné brát ohled na ostatní provoz, jakož i unikátní technickou památku s několika rozličnými druhy železničního svršku na krátkém úseku tratě.

Poslední rozloučení s tratí, kterou můžete v jízdním řádu najít pod číslem 903, se bude konat 22.4.2006 jízdou smíšeného fotovlaku vedeného parní lokomotivou ČKD 1435 BS 200 (213.902, Výtopna Zlíchov); ovšem pouze v případě dostatečného počtu přihlášených účastníků! Pozvánka a podrobnosti.

V přiloženém článku bych čtenářům také rád přiblížil některé zajímavosti o této trati a doplnil je fotografiemi.

680Jihlava - Zástupci kraje Vysočina budou znovu jednat s představiteli ministerstva dopravy o plánované vysokorychlostní železniční trati (VRT). Spory o vymezení jejího koridoru brzdí necelé 2 roky přípravu územního plánu kraje. Pokud se nevyřeší problém letos, bude nutné předělat veškeré přípravné práce, za které zaplatil kraj necelé 4 miliony korun. Důvodem je nový stavební zákon, který začne v roce 2007 platit.
Orientační jídzní doby na VRTkách a konvenčních železničních tratích by měly být z Norimberku do Prahy (110 min.), z Prahy do Berlína (100 min.), z Prahy do Brna (60 min.) s odbočkou do Jihlavy (60 min.), z Brna do Vídně (45 min.) a Bratislavy (45 min.), z Brna do Ostravy (85 min.) a z Ostravy do Varšavy (120 min.).

Zdroj: Aktuálně.cz, Železničář

M240.0113Brno - Je neděle 27.11.2005, kolem půl páté ráno. Začíná chumelit, a v ulicích rozespalého Brněnského "štatlu" zůstává ležet první sníh. V tomto počasí, které sice není zcela dle našich přání, avšak mohlo by být i výrazně horší, se začínají v depu Brno-dolní scházet první lidé, kteří neváhali vykonat dlouhou cestu nočními vlaky, aby se zúčastnili jedné zvláštní jízdy po jižní a střední Moravě. V přítmí jedné z hal depa pro ně stojí připravený motorový vůz M240.0113 Klubu přátel kolejových vozidel, se kterým je tato jízda podniknuta. Zatímco pro první cestující je připraven a předtopen "malý" oddíl na dospání, v hale personál vykonává poslední přípravy na motoráku. Za stále intenzivnějšího sněžení se rozední, lidé se postupně scházejí, a kolem osmé hodiny ranní, kdy dorazí poslední z asi padesátky cestovatelů a fotografů ze čtyř evropských zemí, se může vyrazit na trať.

přejezd - ilustrační fotoPelhřimov / Zajíčkov - Ve středu 7.12. na železničním přejezdu v Zajíčkově na Pelhřimovsku kvůli modernizaci trati (č.224 Tábor - Horní Cerekev) přestalo fungovat možná nejstarší zabezpečovací zařízení v zemi. Jedná se o mechanické závory, které na rozdíl od jiných spouštěných za pomoci kliky, se stahují pomocí řetízku.

Nové světelné zabezpečovací zařízení Zajíčkov dostal v souvislosti s celkovou modernizací přibližně stoleté trati mezi Horní Cerekví a jihočeským Táborem. Práce za 230 milionů začaly v tomto roce. Přestavba dvou přejezdů přijde asi na deset milionů, ale ušetří práci čtyř železničářů. Dráha totiž nebude v obci ani prodávat jízdenky. Lidé si je koupí ve vlaku. Domek, který sloužil jako poslední závorářské stanoviště na trati, dráha pronajme nebo prodá. Po ukončení modernizace zmizí výpravčí nebo signalisté po celé trati a provoz se bude řídit z pelhřimovské stanice.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Prosím čtenáře o fotografie a také bližší informace, děkuji.
Článek a fotografie na webu České noviny

680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

M240.0113Vysočina - Trať, kterou najdete v jízdním řádu pod číslem 903, tedy muzejní trať Přibyslav, SaZ. - Sázava, SaZ, po které několik posledních let jezdily výletní vlaky Klubu přátel kolejových vozidel Brno, nyní prochází krizí. Majitel této vlečky, společnost SaZ Invest, nemá pro údajnou přílišnou finanční náročnost zájem na jejím dalším provozování, a pravděpodobně se chystá vlečku zrušit. Bohužel je jen málo možností, jak tomuto smutnému vývoji zabránit, neboť dostatečně finančně schopný subjekt, který by vlečku odkoupil a dále provozoval, se hledá velice těžko.

Rád bych proto všechny zájemce pozval na "Jízdu po železničních zajímavostech na českomoravské Vysočině," která může být na této trati jedna z posledních...

Tato jízda se koná v neděli 27.11.2005 historickým motorovým vozem M240.0113 (820 113-9) v trase: Brno dolní nádraží – odbočka Státní silnice – Náměšť nad Oslavou – Vojenská vlečka Sedlec – Náměšť nad Oslavou – Studenec – Oslavice - Velké Meziříčí horní nádraží – Oslavice – Křižanov – Přibyslav – Sázava vlečka SaZ (délka projeté trasy 154 km, fotozastávky dle časových možností a vzájemné domluvy) s odjezdem ze žst. Brno dolní n. (za Zvonařkou) v 8:00 a příjezdem do Sázavy, SaZ po 16. hod. Pro účast na akci je nutné přihlášení (nejpozději do 13.11.), kontakt na organizátory viz podrobnosti.

Pozvánka na akci - podrobnosti

ČD - Revitalizace nádraží v Havlíčkově Brodě a ve Žďáru nad Sázavou proběhnou ve spolupráci s komerčními partnery, kteří vzejdou z výběrových řízeních vypsaných Českými drahami. V případě nádraží v Havlíčkově Brodě již bylo výběrové řízení vypsáno 24. června 2005 s tím, že uzávěrka pro předložení nabídek je 23. září 2005. Po provedení modernizačních prací vznikne v Havlíčkově Brodě skutečný integrovaný dopravní terminál železniční a autobusové dopravy. Město Havlíčkův Brod totiž v rámci celého projektu přesunuje autobusové nádraží do přednádražního prostoru budovy Českých drah. Součástí procesu revitalizace nádraží a budování integrovaného přepravního terminálu bude také vytvoření společného informačního systému vlakové a autobusové dopravy, zázemí pro cestující v budově ČD a umístění doplňkových komerčních služeb v budově nádraží Českých drah. Detailní informace o výběrovém řízení je mohou zájemci získat na internetových stránkách Českých drah (www.cd.cz) s tím, že vítězný subjekt získá po provedení revitalizace možnost pronájmu prostor k realizaci komerčních aktivit. České dráhy současně připouštějí možnost využití i části dalších pozemků ČD s tím, že podmínkou pro potenciální zájemce o revitalizaci nádraží v Havlíčkově Brodě je splnění časové lhůty na dobudování zázemí pro autobusové dopravce – nejpozději do 31. 12. 2006. V případě revitalizace nádraží ve Žďáru nad Sázavou dojde k vypsání výběrového řízení v následujícím období.

bleskovkaŽďár nad Sázavou - Nákladní vlak jedoucí z Havlíčkova Brodu do Brna zabil dnes dopoledne neznámého muže u žst. Žďár nad Sázavou. Provoz na trati nebyl přerušen. Příčiny nehody šetří Drážní inspekce (DI ČR) a Policie České republiky (PČR).

Litoměřice (doplněno 1.3. 23:10)
Odpoledne přišla o život také žena na trati mezi Velkými Žernoseky a Litoměřicemi, která vstopila na koleje zhruba deset metrů před přijíždějícím vlakem. Provoz na trati nebyl přerušen.

InfoPraha - Vláda plánuje přesun kamiónů na železnici. Na základě studie, kterou pro vládu zpracovaly České dráhy, by se měl vybudovat terminál systému Ro-La v Brně a provozovat tento systém na trati do Drážďan. Tímto vláda chce odlehčit dálnici D1 a D8 vedoucí do Německa. Dle ČD by bylo možné denně přepravit 12 vlaky až 250 kamiónů. Nejdříve by se ale měla obnovit trasa z Lovosic, která byla pro nezájem loni v červenci zrušena.
Otázkou zůstává, zda plán v této podobě má své opodstatnění. Dle zástupců kamionových dopravců denně projede dálnicí více jak 9000 kamionů a systém Ro-La je drahý a pomalý.

Humpolec - V sobotu 18.září se uskutečnily oslavy 110. výročí trati Havlíčkův Brod - Humpolec. Původně plánovanou lokomotivu 433.001 nahradila 354.1217 a na pravidelné spoje byla nasazena M 131.1448 (běžně sem jezdí řada 810 sólo, na vlaku 15950 jezdí dvojice 810 do Herálce).

V Humpolci byla přichystána velmi obsáhlá výstava vozidel(viz foto).

Akce se těšila velkému zájmu veřejnosti laické i odborné.

« Newer messages | 1 2 3 4 5 6   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:43
sets at 19:08
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...