..: Vysočina řeší problém s VRT :..
680Jihlava - Zástupci kraje Vysočina budou znovu jednat s představiteli ministerstva dopravy o plánované vysokorychlostní železniční trati (VRT). Spory o vymezení jejího koridoru brzdí necelé 2 roky přípravu územního plánu kraje. Pokud se nevyřeší problém letos, bude nutné předělat veškeré přípravné práce, za které zaplatil kraj necelé 4 miliony korun. Důvodem je nový stavební zákon, který začne v roce 2007 platit.
Orientační jídzní doby na VRTkách a konvenčních železničních tratích by měly být z Norimberku do Prahy (110 min.), z Prahy do Berlína (100 min.), z Prahy do Brna (60 min.) s odbočkou do Jihlavy (60 min.), z Brna do Vídně (45 min.) a Bratislavy (45 min.), z Brna do Ostravy (85 min.) a z Ostravy do Varšavy (120 min.).

Zdroj: Aktuálně.cz, Železničář


CSPSV | 23.1.2006 (19:37)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Vysočina


24.01.2006 (10:30)  
Seath: Největší díry na peníze daňových poplatníků jsou mnohem dražší a dopravně daleko méně efektivní dálnice, které se kdovíproč staví před VRT, a kupodivu je, že se vůbec staví. nezlobil bych se, kdyby se všechny dálnice zrušily a místo nich postavily VRT, když Vám každý odborník řekne, že dopravu na dlouhé vzdálenosti je nejlepší řešit železnicí. Vysočina není důvod stavby VRT, jen VRT přes ni vede, a to je rozdíl.

M: Úplně normálně. VRT nelze stavět všude a některé vlaky ji mohou využít částečně, aby alespoň na části trasy zkrátily jízdní dobu. Vemte si, že dnes u nás jezdí z Prahy dálkové busy skoro všude (po dálnici a dále po místních silnicích). Tak proč něco podobného neudělat na dráze?
registrovaný uživatel Racek 
24.01.2006 (10:03)  
to lada: co je na Jihlavě divného? VRT stejně potřebuje čas od času propojení s konvenční sítí kvůli odklonům, údržbě a vůbec. Tak proč tu výhybku nepostavit tak, aby se dalo z VRT odbočit do Jihlavy?
24.01.2006 (8:10)  
Našel jsem zajímavý odkaz na dokument protestujících vesnic na Vysočině:
http://www.slapanov.cz/soubory/16282/vysokorychlostn%ED%20tra%9D.htm
registrovaný uživatel lada 
24.01.2006 (6:48)  
Vsechno ve zprave bych byl schopen pochopit, ale ta Jihlava mi vyrazila dech.
24.01.2006 (3:47)  
nejvetsi starosti vsech statnich pazdratu je vymyslet nove diry na penize danovych poplatniku... a rychlodraha je opravdu to, co kraj vysocina potrebuje uplne nejvice... :(((
24.01.2006 (1:02)  
Nestavi, ale na Norimberk uz se sem tam neco i pripravuje, nejen hleda varianta...
U jizdnich dob kazdy rekne neco jineho, CD maji na strankach tuto mapku http://www.cd.cz/files/J_zdn__doby-862598248e0fe95d3534261708acf8f7.jpg kde se v clanku hovori o min.300 km/h... To uz je jedno, bude-li to nove teleso, smerove uz rozdil mezi stavbou pro 300 a 350 zas takovy neni... Nemluve o pomeru spotreba energie / zkraceni jizdni doby...
registrovaný uživatel M 
24.01.2006 (1:01)  
Nicmene by mne v odkazu na tu mapku docela zajimalo, jak muze jet vysokorychlostni vlak po konvencni trati (tedy tak, aby nepozbyl te "vysokorychlostnosti")
registrovaný uživatel M 
24.01.2006 (0:54)  
Mozna tam bude nejaka dlouha zastavka?:-)
24.01.2006 (0:13)  
Podle mapy na http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735 bych usuzoval, že Brno-Ostrava má být za 45 minut. Ostatně 85 min a tudíž průměr 120 km/h nemá s VRT nic společného.
23.01.2006 (21:17)  
Jj, ach jo, skoda, ze uz se nestavi, ze vse je zatim v zarodku, kdesi v nedohlednu.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko