..: All news and reports - Rakousko :..

Berlín, Vídeň - Od června nabízí DB a ÖBB různé slevy a síťové jízdenky pro jízdy v Německu a Rakousku, i do různých evropských metropolí.

Vídeň - Čísla prodejů značně překračují očekávání. Minulý víkend oslavily ÖBB 30.000 prodaných lístků od začátku akce 9. dubna. Do ukončení akce, tedy 26. června, počítají Rakouské spolkové dráhy s prodejem dalších 15.000 jízdenek.
„Tento velký úspěch jasně dokazuje, jak je pro naše seniory důležitá nezávislá mobilita,“ sdělil Stefan Wehinger (ředitel ÖBB-Personenverkehr AG). S VORTEILScardSenior mohou senioři (ženy od 60 a muži od 65 let) cestovat 36 hodin (o víkendu) nepřetržitě celým Rakouskem na síti ÖBB (jízdenka platí pouze ve 2. vozové třídě).

Vídeň - Od 19. května do 31. července nabízí Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) zcela novou kategorii jízdenek pro cestující nočními vlaky do Německa. Zájemci tak mohou zakoupit zbylé jízdenky do 18 německých měst. Cena zůstává stejná jako u cestovních dokladů Spar, nejlevnější varianta tedy stojí 29€. Zájemci mohou jízdenky zakoupit nejdříve 2 dny předem a prodej končí s odjezdem spoje. Více informací na www.oebb.at.

semmeringbahnSemmering - Ode dneška za měsíc, 16.5.2005, uplyne 151 let ode dne, kdy byla zprovozněna trať Semmeringbahn vedoucí z Gloggnitz do Mürzzuschlagu dlouhá 41,7 km. Jedinečnost tratě dokládá i její zapsání na Seznam UNESCO dne 2.12.1998. V roce 1854 se jednalo o první horskou trať světa a jejího otevření se poprvé osobně zúčastnil i panovník - císař František Josef I. s císařovnou Alžbětou.
Trať na 16 viaduktech překonává údolí a propasti o celkové délce 1,6 km (nejdelším je Schwarza-Viadukt dlouhý 276 m, nejvyšší je Kalte-Rinne Viadukt - 46 m). Během jízdy po Semmeringu vlak projíždí 15 tunely o celkové délce 4,5 km (nejdelší je Semmeringtunnel - 1,5 km, nejkratší je Krauseltunnel - 14 m) a přejíždí 118 kamenných a 11 železných mostů. Nejvyšší stoupání je 25 promile (25 m na 1 km) a nejvyšší bod trati se nachází v 897 m n. m.
O stavbě jižní trati z Vídně do Štýrského Hradce, která navazovala na trať Brno - Vídeň, bylo rozhodnuto na základě plánů Carla Ghegy (1802-1860) 3.8.1842. První nákladní vlak jel po této trati 18.5.1854 a první osobní vlak o 2 měsíce později.
semmeringbahnV současné době je Semmeringbahn (jižní dráha) nejvytíženější horskou tratí Rakouska a uvažuje se o vybudování tunelu. Výhodou by bylo zkrácení jízdních dob, ulehčení Ghega-Bahn (Semmeringbahn) od nákladních vlaků a zachování této pámatkově chráněné trati pouze pro turistické účely, možnost průjezdu kontejnerových vlaků, které zde nyní kvůli úzkým tunelům jezdit nemohou a došlo by díky tunelu k odstranění prudkých klesání a stoupání.
Nyní jezdí přes Semmering velké množství nákladních vlaků, ale i mezinárodní vlaky EC/IC do Lublaně či Záhřebu a vnitrostátní vlaky z Vídně do Grazu či Villachu. Konají se zde i jízdy zvláštních vlaků, které jsou určeny zejména pro turisty.
Cena zpáteční jízdy z Prahy do Mürzzuschlagu přes Vídeň: 77,60 eur (bez slevy), 70,80€ (karta Z), 62,40€ (RailPlus), 50,20€ (VorteilsCard). Cena může být při využití speciálních nabídek podstatně nižší.

Wien - P?i plánovaném nákupu n?meckých dieselových rychlovlak? ICE-TD došlo k nenadálému obratu. Jak uvedl deník „Der Standard“ s odvoláním na zainteresované železni?ní kruhy, nebyly ÖBB doporu?eny tyto, doposud favorizované, jednotky, nýbrž nakláp?cí vozy, které by m?ly být pohán?ny lokomotivou Taurus. Tato varianta je údajn? flexibilní a výhodn?jší. Nebo? ÖBB disponují dostate?ným po?tem voz? a t?ísystémová lokomotiva m?že jezdit nap?. i v ?eské republice a ve Slovinsku. Der Standard / Bahn-News

8.4.2005 - 12:24 - ÖBB se zaměří na cílové skupiny zákazníků

taurusVídeň - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) se rozhodly od dubna zaměřit své akční slevy na jednotlivé cílové skupiny zákazníků. První vybranou skupinou se stali senioři.
V období od 9.4. do 26.6.2005 budou moci cestovat senioři starší 60 let o sobotách a nedělích po celém Rakousku ve všech vlacích pouze za 7€. Podmínkou je, že musí vlastnit VORTEILScard, se kterou mohou za normálních okolností cestovat se 45% slevou. Ti, kdo ji nevlastní, si ji mohou pořídit za 26,90€ s platností 1 roku. Sleva pro seniory platí pouze od soboty 00:00 hod. do neděle 12:00 hod., tzn. 36 hodin. ÖBB si uvědomují, že skoro 2,7 mil. obyvatel Rakouska je starších 50 let, což je více než 1/3 obyvatel.
Předpokládá se, že další cílovou skupinou bude mládež, která bude moci podobný typ slevy využívat v době letních prázdnin. Výhodnější nabídkou ale zůstane JFNK.

350015iBratislava - Síťová karta pro mládež je určena všem do 26 let. Její zakoupení opravňuje držitele cestovat ve všech vlacích Rakouských spolkových drah (ÖBB) bez omezení v období letních prázdnin (1.7. - 31.8.2005) ve 2. vozové třídě.
JFNK (Jugend-Ferien Netzkarte) je určena pro mládež do 19ti let za 19,90€ (platnost 2 měsíce) nebo pro mládež do 26ti let za 39,90€ (platnost 1 měsíc), kteří jsou držiteli Junior RailPlus a nebo karty Euro<26.
Síťová jízdenka pro mládež v Rakousku platí v pracovní dny od 8 do 24 hod., v sobotu, neděli a o státních svátcích platí bez časového omezení. Jízdenka se vydává pouze občanům států EU, kteří vlastní kartu Euro<26 nebo junior rail plus. Síťovou jízdenku pro mládež lze zakoupit od 1.6.2005 v kterékoliv osobní pokladně vybavené systémem KVC ve Slovenské republice a ve všech zákaznických centrech Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ŽSS).

7.4.2005 - 13:43 - ÖBB rozšiřuje kontingent

ÖBB rozšiřují kontingent jízdenek "Spar." Do seznamu spojů s tímto označením byla zařazena i francouzská metropole Paříž, která je nyní dosažitelná od 29 €.
Jízdenky "Spar" jsou v prodeji od června 2003. Na seznamu je více než 100 měst v Německu, Itálii, Maďarsku, Polsku a Švýcarsku (od nynějška i Francii). V roce 2005 bude k dispozici celkem 640.000 těchto jízdenek.
Vlaky do Francie, na kterých platí jízdenky SparNight:
EN 262 Wien Westbf. (20:34) – Paris Est (10:28)
EN 263 Paris Est (17:17) – Wien Westbf. (8:30)
Jízdenky "Spar" jsou nabízené v tzv. verzi "all inclusive", tedy bez dalších poplatků, tax a rezervačních paušálů.
Ceník "Spar" jízdenek: vůz k sezení 29€, lehátkový vůz (6) 39€, lehátkový vůz (4) 49€, lůžkový vůz (3) se snídaní 59€, lůžkový vůz (D) se snídaní 69€, lůžkový vůz (S) se snídaní 128€

6.4.2005 - 22:06 - 50% sleva mezi Německem a Rakouskem

taurusBerlín/Vídeň - Od 1.4.2005 poskytují DB AG 50% slevu na vlaková spojení mezi Německem a Rakouskem z obyčejného zpátečního jízdného v 1. i ve 2. třídě. Aby mohla být přiznána poloviční sleva, musí mezi oběma jízdami být noc ze soboty na neděli, anebo se musí jízda uskutečnit v sobotu či v neděli. Ke změnám došlo i u 25%ní slevy (SparPreis 25), kdy již není podmínkou noc ze soboty na neděli a cestovat se tak může kterýkoliv den.
Minimální doba předprodeje je 3 dny a na jízdence musí být uvedeny konkrétní spoje, které cestující využije (Zugbindung). Ve vlacích, které nejsou uvedeny na jízdence, je jízdenka neplatná. 25 a 50%ní slevy lze použít s příplatkem i v lůžkových a lehátkových vozech.

tauruspragotronEvropa - Na páteční pohřeb Jana Pavla II. pojedou zvláštní vlaky. Pohřeb Jana Pavla II. se koná ve Vatikánu v pátek 8.4.2005 od 10:00 hod. na Svatopetrském náměstí. Metro jezdí až do páteční půlnoci zdarma. Očekává se návštěva až 4 mil. poutníků.

wrmzVídeň - Rakouské státní dráhy zmodernizují 45 jídelních vozů. Modernizaci vozů provedou opravny v Simmeringu, první čtyři vozy byly již ÖBB předány. Celý program přestavby jídelních vozů skončí v roce 2006. Ze 45 vozů je 35 vozů s kuchyní a prostorem restaurace, zbylých 10 tvoří pouze bistro, kde se prodávají nápoje a fast-food občerstvení. V bistro vozech je restaurační prostor rozdělen pro kuřáky a nekuřáky. Od června 2001 zajišťuje stravovací služby na síti ÖBB společnost é-express. Zákazníci jídelních vozů mají v Rakousku možnost zarezervovat si v předstihu své místo a mohou si vybrat i příslušné menu.

21.1.2005 - 1:01 - ÖBB možná pronajme dieslové ICE

DB 605Wien - Rozhovory o pronájmu dieslových ICE mezi německou DB a rakouskou ÖBB, které trvají již od poloviny minulého roku, začínají nabírat jasnější obrysy. Soupravy byly postaveny mimo provoz v roce 2003 kvůli technickým problémům a neekonemickému provozu. ÖBB projevila zájem vozidla pronajmout. O případném nasazení zatím ještě nebylo rozhodnuto, ale uvažuje se o tratích Vídeň - Bratislava, Víděn - Praha přes Gmünd nebo na dálkových vlacích směrem Slovinsko.

obrazekDolní Rakousy - v rámci oslav 20ti let VOR (dopravní svaz region východ) bude v sobotu dne 5.6.2004 od devíti do osmnácti hodin cestování všemi dopravními prostředky zúčastněnými v dopravním a tarifním svazu VOR zdarma.
Rozsah svazu VOR najdete zde, bližší informace k programu oslav zde.

5.1.2004 - 22:05 - Petice za obnovení názvu vlaků EC 172/173 Vindobona

obrazek Vindobona — Jsou to již dva týdny, co jsme se rozloučili s dlouholetým názvem vlaku, který spojoval Berlín s Vídní později Hamburg s Vídní a jmenoval se Vindobona. Nám není lhostejné, že by tak tradiční název vlaku měl upadnout v zapomnění a tak jsme se rozhodli, že uspořádáme petici, aby se název Vindobona vrátil tam kam patří – k vlakům EC 172/173.

U petice najdete celou historii tohoto názvu a najdete zde i fotografie vozidel, která se pod tímto jménem představila v pravidelném provozu. Děkuji kolegům, kteří se na přípravě petice podíleli. Petici naleznete zde. Děkujeme Vám za každý podpis.

informaceÖBB/ČD - Stávka zaměstnanců ÖBB, která začala 12.11.2003 v 0:00 hodin výrazně zkomplikovala provoz i na ČD. Vlaky jezdící do Vídně končí v Břeclavi a zde mají jiné oběhy, než obvykle. Například vlak EC 75 má obrat na náhradní soupravu vlaku EC 172 do Holešovic, zde obrat na náhradní soupravu EC 173 do Břeclavi a zde obrat na EC 74 do Prahy hl.n. Jenže včera se vlak EC 75, vinou roztržení soupravy po odjezdu z Prahy, zpozdil a zpoždění se promítlo do celého tohoto oběhu. Druhý oběh byl: souprava od vlaku EC 279 přecházela na vlak 278, ale vlaku EC 279 se porouchala lokomotiva 350.004 (nedávno vyjela z Vrútek po pravidelné opravě) a ze Zaječí vlak táhla laminátka 230.003. Zpoždění se poté přeneslo i na vlak 278 do Drážďan. Ode dneška až do odvolání jezdí vlaky EC 104/105 pouze z/do Břeclavi do/z Petrovic u Karviné. Zítra bude navíc vlak 105 vypravovat DKV Ostrava a nasadí na něj tři vozy B (bez RIC) a jeden vůz A/AB. Be vlaku tak nepojede ani restaurační vůz. Nebude se tak vybírat příplatek EC pro tyto dva vlaky. O této stávce je již hodně informací a aby byly všechny pohromadě, proto se jí věnuje tento zvláštní speciální článek.

« Newer messages | 1 ... 14 15 16 17 18   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2019 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. eShop offeropen/close
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:04
sets at 20:03
:. New on VLAKY.NET
Poslední příspěvek 120 rokov trate Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty
Nedávno spomenuté 120. výročie trate Lužianky – Hlohovec – Leopoldov možeme doplniť ďalším, rovnako okrúhlym výročím. S tou traťou totiž súvisí aj trať Trnava – Smolenice – Jablonica – Kúty, ktorá predstavuje ...

Poslední příspěvek Parádní wolsztynská „Parada parowozów 2018“
Mezinárodní setkání parních lokomotiv v místě posledního pravidelného normálněrozchodného parního provozu je tradičním fenoménem. Letos se do polského Wolsztyna vydala i moje maličkost a byla svědkem již ...

Poslední příspěvek ZSSK predstavila 2. zmenu cestovného poriadku
V nedeľu 10. júna 2018 vstúpi do platnosti 2. zmena Cestovného poriadku 2017/2018 (GVD). Vďaka vlakom Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) budú ľudia z okolia hlavného mesta cestovať rýchlejšie, ekologickejšie ...