..: Články :..

nehodaVojtanov - V úterý 20.9.2005 na železniční trati č. 147 z Chebu do Vojtanova došlo na 71 km k úniku značného množství technického benzínu z projíždějícího nákladního vlaku do Střížovského potoka. Potokem se znečištění dostalo do řeky Ohře na jejím 235 km. Železniční souprava s poškozenou cisternou dojela bez zpozorování závady a úniku až do stanice Vojtanov. Kontinuálním únikem benzínu a jeho odparem došlo ke vzniku výbušné směsi par se vzduchem a jejich následné iniciaci. Výbuchem v 15:02 hod byl zasažen projíždějící osobní vlak s 52 cestujícími.

Snímek zachycuje transport raněných z vlaku do hlavního zdravotnického stanu.

18.9.2005 - zvláštní vlak s německou parní lokomotivou 41 1144 - 9 - foto : Martin NožičkaGera / Cheb - Společnost IGE vypravuje od 10.9.2005 každý víkend zvláštní parní vlaky z Gery do Chebu v čele s parní lokomotivou 41 1144 - 9 pro německé turisty. V letošním roce obdržela parní lokomotiva od ČD požární atest a může tak zajíždět na naše území bez přípřeže (v roce 2004 jezdil mezi Bad Brambachem a Chebem muzejní T 679.1578 PD - Výtopny Cheb). Ale zhledem k suchému počasí nebyla vyjímečně povolena DB AG jízda parního stroje, vypravila společnost IGE dne 10.9.2005 zvláštní vlak v čele s německým "Ragulinem" 232 158. Pro zvláštní vlak se do Vojtanova vydal chebský Sergej T 679.1578 a přivezl pak soupravu vlaku do Chebu. Důvodem proč byla použita lokomotiva ČD (jako přípřež) byla nutná technická prohlídka německého stroje v chebském depu před samostatnou jízdou po našem území. Dále již mohl vlak jet v čele s "Ragulinem".
Další jízdy vlaku společnosti IGE by se měly uskutečnit již pouze s parní lokomotivou 41 1144 - 9.

Termíny jízd: 10./11. a 17./18. a 24./25.09., 01./02./03./08. a 09.10.2005

Snímek zachycuje příjezd zvláštního vlaku do Chebu dne 18.9.2005. Snímek: Martin Nožička

vsoeBenátky - Praha - Cheb - Paříž - Mimořádně v pondělí dne 19.9.2005 přijede letos již po třetí do Prahy legendární Venice Simplon Orient Express. Z Benátek vyjíždí v 19:05 hod a pokračuje přes Vídeň, Břeclav, Brno, Havlíčkův Brod do Prahy, kam přijede kolem páté hodiny odpoledne. Ve středu 21.9. pak pokračuje z Prahy (14:45) přes Plzeň, Cheb (18:06) a Norimberk do Paříže.
Souprava má zpravidla 17 vozů, původních rekonstruovaných vagonů Pullman a Wagon Lits. Délka soupravy činí 400m a hmotnost 920t. Tento historický vlak není tažen parními, ani jinými historickými lokomotivami.

Info : VSOE u nás

prejezdSádek u Žatce - Dnes ve 14.06 hodin se na železni?ním p?ejezdu se sv?telným zabezpe?ovacím za?ízením a se závorami u stanice Sádek u Žatce st?etl motorový osobní vlak jedoucí z Lužné u Rakovníka do Chomutova s nákladním automobilem vezoucím d?íví. P?i nehod? zahynul jeho ?idi? (1984), ve vlaku byl zran?n strojvedoucí a 10 cestujících (v nemocnici v tuto chvíli z?stává hospitalizováno celkem 9 osob – vesm?s st?edn? t?žká zran?ní). P?i nárazu vykolejil motorový i vle?ný v?z osobního vlaku. Škoda na vlaku byla odhadnuta na p?l miliónu korun, na nákladním automobilu na 400 tisíc korun, dalších 250 tisíc korun si vyžádá oprava p?ejezdového zabezpe?ovacího za?ízení. Doprava na trati mezi Sádkem u Žatce a Milostínem je p?erušena, zprovozn?ní se p?edpokládá dnes v podve?er. Komisionální p?ezkoušení p?ejezdového za?ízení ukázalo na jeho správnou ?innost, po nehod? stále blikala ?ervená sv?tla a jedna ze sklopených závor byla p?eražena. Nehoda se sice stále ješt? šet?í, nicmén? podle dosavadních výsledk? není odpov?dnost na stran? ?eských drah, a. s.

Drážní inspekce zaznamenala do konce srpna letošního roku celkem 179 st?et? na železni?ních p?ejezdech, p?i kterých zahynulo 31 osob a dalších 44 bylo zran?no. V roce 2004 došlo k 288 st?et?m na železni?ních p?ejezdech a zem?elo p?i nich 57 osob a dalších 128 bylo zran?no. Až na jednu výjimku byly všechny tyto mimo?ádné události zp?sobeny výhradn? ú?astníky silni?ního provozu nedovoleným vjezdem na železni?ní p?ejezd v d?sledku porušení zákona ?. 266/1994 Sb., o dráhách, a zákona ?. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích. V jednom p?ípad? nesou ?ást viny, i když ne významnou, na nehod? zam?stnanci ?D, kte?í p?ekro?ili o 12 kilometr? v hodin? maximální povolenou rychlost vlaku. Z dlouhodobých statistik Drážní inspekce je z?ejmé, že instalace drahých zabezpe?ovacích za?ízení na p?ejezdech samo o sob? nem?že vy?ešit tragickou bilanci nehodovosti. Blikající výstražné sv?telné za?ízení lze totiž p?irovnat k ?ervenému signálu na k?ižovatce a v obou p?ípadech je ?idi? povinen zastavit. Zatímco projetí k?ižovatky na ?ervenou bez zran?ní je však pom?rn? ?asté, nerespektování výstrahy na p?ejezdu kon?í velmi ?asto tragicky. Ani sebelepší automobil nemá šanci odolat nárazník?m velmi t?žkého rozjetého vlaku. A strojvedoucí nem?že nehod? zabránit, nebo? k úplnému zastavení vlakové soupravy je leckdy pot?eba vzdálenosti až jednoho kilometru! Práv? z toho d?vodu má vlak na p?ejezdu vždy p?ednost p?ed automobilem.

Zdroj : DI ?R

motorFrantišovy Lázně - V úterý 6.9. v ranních hodinách chtěla ukončit skokem pod vlak ve stanici Františkovy Lázně svůj život 57letá žena. Proto se postavila zády k přijíždějícímu motorovému vlaku (810 + 010 - 810) a strojvedoucí již nemohl srážce zabránit a ženu srazil. Žena byla převezena Rychlou záchrannou službou do chebské nemocnice, odkud byla letecky transportována do Prahy. Její stav je vážný. Pravděpodobně se jednalo o sebevraždu. Důvody nejsou známé.

nostalgieAdorf - Plauen - Cheb - V rámci Dne poznání 2005 organizuje Dopravní sdružení Vogtland GmbH dne 18.09.2005 zvláštní vlaky. První vlak s parní lokomotivou "Vogtland" pojede po dvou okružních trasách v regionu Vogtland z Reichenbachu přes Plavno (Plauen), Adorf a Falkenstein a poté se vrátí zpět do Reichenbachu s lokomotivou BR 50 3684 a vozy Bghw Saského železničního muzea Chemnitz-Hilbersdorf. Vlak pojede celkem čtyřikrát přes most Göltzschtalbrücke a obohatí tak tamější místní akci spojenou s připomínkou na zahájení stavby tohoto mostu, jež se bude konat ve stejné době, o další atrakci. Další linkou vypravovanou téhož dne je zvláštní vlaková souprava, která pojede z Mariánských Lázní do Plavna horního nádraží (Plauen ob. Bf.) a pak se zase vrátí zpět v čele s lokomotivou 434.2186. V protisměru bude nasazena souprava "Elstertalexpress" z Gery do Chebu a zpět, s lokomotivou BR 41 1144 Werrabahn Eisenach. Dalšími atrakcemi, které se v tento den uskuteční, je "setkání příznivců parních lokomotiv" od 16:30 do 18:04 hod. v Adorfu a také 130. jubileum nádraží v obci Schöneck.

elektrikaMariánské Lázně - Dne 2.9.2005 ve 4.47 hod. byl hasičům ČD v Chebu ohlášen požár elektrické lokomotivy řady 242 osobního vlaku č. 7340, který stál u II. nástupiště připraven k nástupu cestujících jako pravidelný spoj Mariánské Lázně – Cheb.
Strojvůdce zjistil, že ze strojovny lokomotivy uniká kouř. Na místo události se ihned dostavili hasiči ČD z Chebu v počtu 1 + 3 s cisternou LIAZ CAS 24 a hasiči z Mariánských Lázní ve stejném počtu a se stejnou technikou. Vzhledem k potřebě značného množství vody, byla do zásahu uvedena ještě TATRA 815.
Nejprve byly od lokomotivy odpojeny osobní vagony a odtaženy mimo dosah požáru. Poté byla od nástupiště odtažena i elektrická lokomotiva. Hasiči ČD nejprve zkratovali trolejové vedení a později odpojili napájení v celém nádraží. Vzhledem k tomu, že je v lokomotivě umístěn transformátor chlazený v olejové nádrži 3 000 l oleje, umístili hasiči pod lokomotivu záchytnou nádrž pro olej a hasební vodu, aby nekontaminovali půdu. Oheň dostali pod kontrolu v 6.45 hod. Vzhledem k vysoké teplotě a unikajícím nebezpečným látkám, pracovali hasiči v ochranných oblecích a přístrojích.
Na místo byli povoláni též odborníci ČD z Plzně. Informovali, že vyhořelá lokomotiva bude odtažena do depa Plzeň, kde bude podrobena odborné expertíze. Předběžná škoda byla odhadnuta na 2 mil. Kč.

Martin Nožička

zdroj: HZS Karlovarského kraje

sergejCheb - Praha - Pečky - Dnes v odpoledních hodinách pojede v trase Cheb - Plzeň muzejní lokomotiva "Sergej" T 679.1578 PJ Cheb (Plzeňská dráha). Z Plzně poveze do Prahy soupravu ve složení 475.111 + Dsd, 5 Bam, Da (výstava), doprovodný vůz a 3 Ce. Po přesunu do Prahy dne 17.6. pojede dne 18.6. společně s parní lokomotivou 475.111 na zvláštním vlaku č. 35577 z Prahy Masarykova nádraží do Peček, kde pak bude hostovat na výstavě lokomotiv. V odpoledních hodinách pojede spolu s 475.111 na zkušební okruh Velim jako zvláštní osobní vlak 35579. V sobotu ve večerních hodinách se vrátí opět do svého domovského depa Cheb.

Další informace najdete na webu: www.tillig.cz nebo www.volny.cz/sergej.cheb

Snímek: Martin Nožička

Orient Express - 17.9.2003 při mimořádném odklonu přes Žatec, Kadaň a K.Vary Benátky - Praha - Paříž - Dne 16.6.2005 přijel letos podruhé do Prahy legendární vlak Orient Epxress. Společnost VSOE provozuje tyto vlaky po celé Evropě. Jeho jízda začíná v Benátkách. Do Prahy vždy přijíždí ve čtvrtek a zítra ho můžete potkat v odpoledních hodinách na trase Praha - Plzeň - Cheb - Norimberk - Paříž.

nehodaCheb - Karlovy Vary - V noci na dnešek ve 23.05 hodin osobní vlak jedoucí z Chebu do Karlových Varů srazil a těžce zranil mladého muže (23). K nehodě došlo u stanice Karlovy Vary-Dvory na železničním přejezdu zabezpečeném výstražnou světelnou signalizací se závorami. Mladý muž a slečna, oba na kolečkových bruslích, stáli společně u stažených závor. Podle svědků mezi nimi došlo k roztržce, po které se mladík vrhl směrem na přejezd, kde ho zachytil osobní vlak. Dosud není zřejmé, zda šlo o sebevraždu nebo nepozornost. V každém případě na přejezd, který byl v činnosti, vstoupil neoprávněně. Strojvedoucí použil rychločinnou brzdu a zastavil ve vzdálenosti cca 100 metrů za přejezdem. Mladík byl odvezen na JIP do nemocnice. Provoz na trati byl obnoven v 1.50 hodin.
zdroj: DI - Zdeněk Neusar

hazlovHazlov - Na železničním přejezdu u Hazlova na Chebsku na trati Františkovy Lázně - Hazlov se dnes v 9:05 hod srazil osobní automobil Hyundai s osobním vlakem č. 17200 jedoucí z Chebu do Hranic v Čechách. Při střetu bylo auto značně zdemolováno a dvě osoby utrpěly velmi těžká zranění. Na místo se dostavily dva vozy záchranné služby z Aše, hasiči Českých drah z Chebu a Policie ČR. Na místo nehody byl přivolán také vrtulník letecké záchranné služby z Plzně, který transportoval zraněnou spolujezdkyni (1938) z osobního vozu s těžkým poraněním hlavy do Fakultní nemocnice v Plzni. Řidič (1932) byl transportován rychlou záchrannou službou v kritickém stavu na ARO chebské nemocnice, kde krátce po přijetí na oddělení zemřel. Nehoda se stala na přejezdu bez závor na silnici č. II/213. Světelná signalizace byla plně v provozu. Provoz na trati byl přerušen a následky nehody odstraňovali hasiči do 12 hodin. Přehlednost na přejezdu je dobrá a světelné zařízení fungovalo. S největší pravděpodobností tedy jde o pochybení pouze ze strany řidiče, který pod právě přijíždějící motorový vlak vjel zprava. Podle svědků řidič s autem před přejezdem zastavil a hned se zase rozjel, kdy vjel přímo pod projíždějící vlak. Po střetu vlak auto tlačil asi 60 metrů od přejezdu. Předběžná škoda je vyčíslena 50 tisíc korun na vlaku (motorový vůz 810.155), na autě 200 tisíc korun, které je na zrušení.

Aktualizace: 16:10 hod

logoPraha - Generální ředitel Českých drah Petr Kousal v úterý odstoupí z funkce. Tisku to potvrdil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Kousal má už tři měsíce spory s ministrem dopravy Milanem Šimonovským o obchodní politiku podniku. Kousala dočasně nahradí jeho náměstek Josef Bazala. Šimonovskému vadí, že České dráhy se nemohou dohodnout s kraji na výši dotací pro provozování místních spojů. Kraje ČD provoz vlaků zatím nezaplatily, údajně proto, že dráhy nejsou schopné vyčíslit, kolik je provoz leckdy ztrátových místních spojů stojí.
Českým drahám dříve ztrátu z regionálních spojů hradil stát, nyní jsou to samy kraje. Od začátku roku dluží přepravci asi půl miliardy korun.
Šimonovskému se nelíbí ani to, že drahám v posledním roce klesl i objem přepravených nákladů.
Kousal byl ve funkci od začátku března 2003. K odchodu se nyní podle Šimonovského rozhodl sám, nikdo jej nenutil.
Ministr tak podpořil požadavky Odborového sdružení železničářů, které hrozí stávkou na železnici právě proto, že vedení ČD propouští více lidí, než slíbilo. Pokud vedení ČD postoj nezmění, chtějí odbory o stávce rozhodovat 11. května. Odborový svaz železničářů v čele s Jaromírem Duškem hrozí, že pokud ČD neomezí propouštění do 10. května, vypukne na ČD stávka. Dušek zastává názor, že ČD propouštějí více lidí, než je schváleno, vedení drah nesouhlasí. Se stávkou nesouhlasí ani mnozí zaměstnanci, protože vědí, že by situaci ještě zhoršila, Lidé by ještě více začali jezdit autobusy a firmy, které dráhy využívají k přepravě nákladů, by pro nespolehlivost smluvního partnera definitivně přešly ke kamiónové dopravě. Nižší počet zakázek by vedl jen k dalšímu úpadku drah a tedy i dalšímu propouštění přebytečných pracovníků. ČD si na konci 90. let stanovily, že do roku 2005 propustí 14 tisíc zaměstnanců. S tímto plánem souhlasila vláda i odboráři. Vláda pak po letech sporů přijala sociální program, který propouštěným železničářům zajišťuje až stotisícové odchodné. Na program jdou ročně stovky miliónů korun.ČD nemají uzavřenou kolektivní smlouvu, z toho důvodu by vedení mohlo rozhodnout, že počet propouštěných bude vyšší. ČD zatím s odboráři smlouvu neuzavřely, protože jednotlivé svazy zaměstnanců nejsou schopny se na jejím znění shodnout a návrh smlouvy vedení ČD předložit. Zaměstnanci tak přicházejí o množství výhod, (například týden dovolené, vyšší mzdu za přesčasy) pracovní vztahy se řídí zákoníkem práce.
Podobnou transformací jako ČD procházejí například i Deutsche Bahn, jež mají mít do roku 2010 pouze 150 tisíc zaměstnanců. Společnost prochází restrukturalizací už deset let a za tu dobu ji opustilo více než 100 tisíc lidí.
České dráhy jsou i přes tisíce propuštěných lidí v minulých letech velmi přezaměstnané, počet sedmdesát tisíc modrých uniforem pro zemi, kde žije deset miliónů obyvatel je neuvěřitelný. Například v porovnání s největší americkou železniční společností Pacific Union, která má 48 tisíc zaměstnanců. ČD za loňský rok vykázaly předběžnou ztrátu 674 miliónů korun, tržby z dopravy byly 46,2 miliardy korun. Ztráta několik let klesá, například v roce 2002 byla pět miliard korun. Loni ČD přepravily 179 miliónů cestujících.

zdroj: www.novinky.cz

hasiciČpavek zamořil nádraží v Aši - V podniku REXAM PETAINER v Aši na Karlovarsku proběhlo dne 14.4.2005 od 10 do 15 hodin tématické cvičení složek Integrovaného záchranného systému Karlovarského kraje (IZS). Cvičení se vyhlásilo za účelem prověření reakce složek IZS, krizového štábu města Aše a zaměstnanci REXAM PETAINER při úniku čpavku. V 10 hod byl na dispečink hasičského záchranného sboru nahlášen únik čpavku. Čpavek unikal směrem přes nádraží Aš přímo do městské zástavby. Povolány byly jednotky profesionálních hasičů z Aše, Chebu, Českých drah z Chebu a jednotka dobrovolných hasičů z Aše. Na místo se dostavila do několika minut po nahlášení mimořádné události také Záchranná služba z Chebu, která ošetřila zraněného muže, kterého předtím vynesli hasiči ve speciálních protichemických oblecích ze závodu. Velitelem zásahu bylo vymezeno dekontaminační území, kde probíhalo čištění hasičů pomocí speciálního roztoku. Evakuaci osob v okolí závodu a železniční stanice zajišťovala POLICIE ČR ve spolupráci s Městkou policií v Aši. V místech simulovaného úniku čpavku probíhalo zkrápění čpavku pomocí vodních děl. Zajímavostí je, že firma REXAM nechala před několika dny nainstalovat speciální protipožární žebříky, z kterých je možné čerpat vodu jak z dolní části tak i přímo na střeše. To velice usnadní práci hasičům, kteří se mohou napojit v těžko přístupných místech. Ve 12 hod byl zásah hasičů ukončen a ve 13 hod se sešel krizový štáb ve složení zástupců městského úřadu, hasičů a vedení závodu Rexam v prostorech firmy, kde proběhlo celé hodnocení akce. V 15 hod byla celá akce ukončena. „Cvičení a celková práce všech složek IZS proběhla dle pokynů a všech předpokladů“ uvedl velitel zásahu Štefan Fuska.

vuzVozy při cvičení zachvátil požár - Na nádraží ve městě Hagen v Severním Porýní - Vestfálsku se v sobotu 9.4.2005 půl hodiny po půlnoci všichni připravovali na cvičení, při kterém chtěly německé úřady prověřit připravenost na útok teroristů. Ve vlaku, který měl být cvičným cílem atentátníků, sedělo přes sto dobrovolníků. Vše se změnilo v nečekané drama. Simulovaný bombový útok na vlak měl zanechat množství zraněných. Na místě byla tisícovka hasičů, policistů, záchranářů a pracovníků drah. Policejní technici připravili ve třech vagonech pyrotechnický efekt odpovídající skutečné explozi. Ve vlaku sedělo 112 dobrovolníků, převážně mladých lidí. Měli předstírat zraněné. Vše začalo podle plánu. Ozval se výbuch a vagony zaplnil umělý kouř. Jenže pyrotechnici zřejmě nepřipravili vše tak, jak chtěli. Prostřední vagon byl najednou v plamenech. Ve vagonu hořela zavazadla a vnitřní vybavení. Hustý dým se valil i do dalších dvou vagonů, ve kterých seděli dobrovolníci. Hasiči ihned začali evakuovat lidi z hořícího vlaku. Mnoho z nich si teprve později uvědomilo, že byli ve skutečném ohrožení života. Záchranná opatření považovali za součást cvičení. Hasiči dostali požár pod kontrolu během čtvrt hodiny. Jedenáct lékařů na místě pomáhalo zraněným. Osmnáct lidí, policistů, hasičů i dobrovolníků, se nadýchalo kouře a skončilo v nemocnici.

krivoklatKřivoklát - Parní expres v čele s lokomotivou 498.022 „Albatros“ vyjel v sobotu 26. 3., v neděli 27. 3. a v pondělí 28. 3. 2005 ze stanice Praha - Braník přes stanice Praha - Vršovice, Praha Smíchov, Beroun a Křivoklát do Rakovníka.

Ve stanici Praha - Vršovice bylo v sobotu a v neděli možné z parního expresu vidět projíždějící soupravu „Pendolino“ při cestě z odstavného nádraží do stanice Praha Masarykovo nádraží. Setkaly se tak dvě generace vozidel ČD.

« Novější zprávy | 1 2 3 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 05:44
zapadá v 20:15