Znojmo - V pátek 20.10.2006 byla zahájena elektrifikace trati mezi žst. Znojmo a Retz. Celková investice stavby činí 39 mil.€ (ÖBB zaplatí 3,5 mil. € a česká strana 35,5 mil. €).
a od jízdního řádu 2007/2008 by mělo dojít ke zvýšení komfortu cestování i kapacity tratě mezi Vídní a Znojmem. Práce budou rozděleny do dvou etap a díky elektrifikaci tratě a modernizačním pracím dojde ke zkrácení jízdních dob dvoupodlažních vlaků na trase dlouhé 101 km mezi rakouskou Vídní a moravským Znojmem o 15 minut, zároveň dojde ke zvýšení rychlosti na 80-100 km/h. Elektrifikací projde úsek dlouhý 19 km, z toho 6 km se nachází na území Dolních Rakous a zbytek na Moravě.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
Rájec-Jestřebí - Na trati 260, v žst. Rájec-Jestřebí (25 km před Brnem), prudce zastavil vlak IC 571 Brněnský drak (680.004) v 11:43 hod. poté, co srazil muže na železničním přejezdu vedle nádražní budovy. Vlak byl otevřen krátce po poledni a cca 150 cestujících si na 3. koleji přestoupilo do mimořádně zastavujícího vlaku EC 75 Alois Negrelli. Cestující přijeli do Brna se zpožděním 45 minut. Hasiči dorazili na místo nehody ve 12:25 hod.
zdroj: redaktor Želpage, který byl na místě nehody
Brno - Kromě pendolin budou na spojích vyšší kategorie EuroCity z/do Brna řazeny od prosince také nové vozy společnosti Siemens řady Bmz. První z celkem 26 vozů převezmou ČD na konci letošního listopadu. V Jihomoravském kraji budou také nasazovány nové řídicí vozy řady 954 v soupravách 854-054-954 na dálkových spojích, které jezdí na neelektrifikovaných tratích. Dva řídicí vozy budou ještě letos nasazeny na trase Brno - Náměšť nad Oslavou - Jihlava.
Brnem bude v letním období opět projíždět sezónní autovlak na trase Praha - Brno - Bratislava - Split denně jako pravidelný spoj a bude zaveden nový noční vlak spojující Budapešť, Bratislavu a Brno s Drážďany. Brno s Prahou bude v ranních hodinách spojovat vlak Ex (bez příplatku) za 2:50 hod., na zpáteční cestu se vydá v odpoledních hodinách a bude zaveden nový vlak kategorie IC na trase Bohumín - Břeclav - Bratislava. Na trasách Brno - Ostrava a Brno - Jihlava - České Budějovice - Plzeň budou posíleny rychlíkové spoje.
zdroj: Tisková zpráva ČD
Brno - IDS JMK se od 1. 9. 2006 rozšířil o oblast Židlochovicka. Nově je do integrovaného systému zařazen úsek tratě č. 250 z Popovic
u Rajhradu do Vranovic pod označením S3. Integrace se také týkala autobusových linek v této oblasti. Rozšíření IDS JMK o
Židlochovicko je součástí etapy 3, která měla být spuštěna již od 1. 7. 2006. Zpoždění vzniklo z důvodu výstavby přestupního terminálu
v Brněnské části Židenice, který začal fungovat od soboty 2. září 2006. Terminál slouží k přestupům mezi městskou a regionální
autobusovou dopravou a železnicí. Na tomto terminálu jsou ukončeny městské linky 56 (jezdící směr Líšen, Jírova), 64 (směr
Podzimní - Červený písek), 78 (směr Vinohrady - Líšeň - Slatina - Chrlice - Modřice) a regionální linky 201 (směr Křtiny - Jedovnice) a
202 (směr Ochoz u Brna - Hostěnice). Terminálem projíždí vlakové linky S2 (Křenovice hor. n. - Brno - Blansko - Dolni Lhota) a S3 (Vranovice - Brno - Tišnov - Níhov).
Tento přestupní terminál zlepší dopravu jak pro obyvatele mimobrněnské tak i pro Brňany. Například cestující vlakem ve směru od
Tišnova nebo Blanska získají možnost velmi rychle a snadno dojet do průmyslové zóny v Maloměřicích nebo v Líšni. Cestující z Líšně nebo Vinohrad naopak získají možnost velmi snadného přestupu na vlaky ve směru do Kuřimi nebo Blanska. V blízkosti terminálu bude fungovat nákupní středisko s možností parkování.
Nově se také posiluje význam přestupního bodu v Chrlicích. Některé autobusové spoje linky 509 jsou ukončeny v této části Brna a nepokračují dále do Komárova. V Chrlicích je zajištěn přestup na vlak linky S2 (Křenovice hor. n. - Brno - Blansko - Dolni Lhota).
IDS JMK v současné době pokrývá 32 % rozlohy Jihomoravského kraje. Doprava zajišťuje celkem 168 linek, z toho 7 vlakových a 80 regionálních autobusových, zbývající linky jsou vedeny jako městské. IDS JMK může využívat již 60 % obyvatel Jihomoravského kraje.
zdroj: KORDIS JMK

Novosedly - Voda vytékající z protržené povodňové hráze na rakouském území zaplavila část nádraží v Novosedlech a trať do Hrušovan nad Jevišovkou. Osobní doprava je do odvolání nahrazena autobusy. Obnovení provozu závisí na rychlosti opadnutí vody a na výsledku kontroly železničního náspu.
Další mimořádnosti v provozu najdete v přehledu výluk.
zdroj: ČD, novinky.cz, foto: Milan Vojtek

Brno - Dne 1. 7. 2006 dochází k rozšíření integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje (IDS JMK) o oblast Ivančic a Moravského Krumlova. IDS JMK zasahuje také do kraje Vysočina. Nově byly vytvořeny přestupní uzly v Oslavanech a Ivančicích, kde je garantovaná návaznost železniční a autobusové dopravy. Byl také posílen význam přestupního uzlu v Zastávce u Brna. V železniční dopravě dochází k prodloužení linky S4 (trať 240) z Vysokých Popovic do Kralic nad Oslavou a linky S41 (trať 244) ze Silůvek do Moravského Krumlova a Oslavan.
K příležitosti rozšíření byla vydána pamětní jízdenka, která umožňuje libovolné cestování na linkách S4, S41, 153, 405, 406, 421, 422, 423, 430, 431 a 440 v den označení. Jízdenky byly předány obecním úřadům k jejich distribuci občanům v rozšiřované oblasti. Počet jízdenek je omezený - jejich počet je kolem sedmi tisíc.
K dalšímu rozšíření IDS JMK má dojít na začátku září, kdy se IDS rozšíří o blast Židlochovicka a zakončí 3. etapu rozšiřování.
IDS JMK vznikl v lednu roku 2004. Dosud byly plně realizovány dvě etapy rozšíření, třetí etapa probíhá. V současné době IDS JMK pokrývá 32 % rozlohy, 36 % obcí a 60 % obyvatel Jihomoravkého kraje. Ve čtvrté etapě se počítá s rozšiřováním na Boskovicko. Integrace celého území Jihomoravského kraje by měla být dokončena v roce 2010.
Zdroj: kordis
Brno - Anonym zastavil provoz na železniční trati mezi Břeclaví a Brnem. Krátce po půl čtvrté odpoledne oznámil na linku 158, že v železniční stanici Zaječí je bomba. Na hlavním tahu na Slovensko a Rakousko jezdí místo vlaků autobusy.
"Anonym zavolal kolem 15:40 na policejní linku 158 a oznámil, že v železniční stanici Zaječí je uložena bomba," potvrdila mluvčí břeclavské policie Kamila Haraštová.
Na místo ihned vyrazili policejní specialisté, kteří budovu nádraží vyklidili. Nyní jí prohledávají pyrotechnici a psovod se speciálně vycvičeným psem. Haraštová zatím nebyla schopna říci, jak dlouho bude důležitá železniční trať, která spojuje Česko s Bratislavou či Vídní, uzavřena.
Zdroj: iDnes
Vranovice - Dle aktuální informace serveru idnes.cz došlo ve Vranovicích na trati 250 mezi Brnem a Břeclaví k nehodě dvou nákladních vlaků a R 672 Vysočina. Podle zpřesněné informace došlo k projetí návěsti Stůj nákladním vlakem ze směru od Hrušovan u Brna. Zatím ale není jasné, proč k tomu došlo, zda byla chyba na straně strojvedoucího, či selhala technika. Zraněný je strojvůdce jedoucího vlaku. Rychlík pak narazil do části jedné ze souprav, která mu překážela v cestě, naštěstí v něm nebyl nikdo zraněn. Provoz na trati je přerušen. Odhady činí hodinu a půl. V místě je zavedena náhradní autobusová doprava. První odhady hovoří o dosti značných materiálních škodách. Další aktuální informace budeme doplňovat. Jen na doplnění, vlaky v těchto úsecích dosahují až 160 km/h.
Hohenau - Při příležitosti znovuotevření železniční trati po povodních připravily ÖBB mimořádnou slevu. Od 6.6. do 8.6.2006 (úterý – čtvrtek) budou moci lidé cestovat mezi stanicemi Wien Südbahnhof – Brno hl. n. za 10€ místo původních 22,60€ (1 osoba, jednoduchá jízdenka). Jízdenka v úseku Wien Südbahnhof – Praha hl.n./Holešovice bude stát 20€ místo běžných 43,80€. Zvýhodněné jízdenky jsou k dostání na pokladnách v Rakousku.
Zdroj a foto: Tisková zpráva ÖBB
Vlak plný úsměvů 2006 - I letos, konkrétně 1.června, pojede do Zlína na mezinárodní filmový festival filmů pro děti a mládež "Vlak plný úsměvů", který je určen pro přepravu tělesně a mentálně postižených dětí. Letos budou dokonce dva vlaky plné úsměvů.
První pojede tradičně jednotka řady 471 z Pardubic hl.n. v 7:00 z 12.koleje jako 1.nsl.521 a zastaví pro nástup v Chocni, Ústí nad Orlicí město, České Třebové a Zábřehu na Moravě a dále jen z dopravních důvodů ve stanicích Olomouc hl.n., Přerov a pro přidání "brejlovce" na přípřež zastaví v Otrokovicích (9:45 - 10:00). Do Zlína přijede v 10:20.
Druhý vlak plný úsměvů pojede v řazení 843 + 043 z Olomouce (odj. 9:08) jako 2.nsl.521 pro nástup v Olomouci, Přerově a Otrokovicích. Z Otrokovic do Zlína-středu (příj. 10:32) bude souprava přivěšena na konci Os 14217.
Odpoledne pojedou vlaky plné úsměvů takto:
Vlak plný úsměvů do Pardubic v řazení 754 + 471 odjede ze Zlína v 17:23 a zastaví pro odpojení přípřeže v Otrokovicích (17:36 - 17:48), z dopravních důvodů zastaví v Přerově, Olomouci a Ústí nad Orlicí, pro výstup cestujících zastaví v Zábřehu na Moravě, v České Třebové, v Ústí nad Orlicí městě a v Chocni.
Druhý vlak plný úsměvů pojede ze Zlína v 17.40 na přípřeži vlaku 14244 do Otrokovic a dále do Přerova a do Olomouce.
Na snímku je Vlak plný úsměvů 27.5.2003, foto: Kubze

Břeclav - Wien - Dnes ve 22.30 bude obnoven provoz mezi stanicemi Hohenau a Gänserndorf na trati Břeclav - Hohenau - Wien. Vlaky po této trati pojedou poprvé od 3.4.2006, kdy byl úsek Dürnkrut - Angern zaplaven povodní.
Prvním vlakem, který znovuotevřeným úsekem pojede, bude R 202 Chopin (Wien Süd. odj. 22:33 - Warszawa).
Od zítřka - 31.5.2006 budou všechny dálkové vlaky vedeny opět po své pravidelné trase přes Hohenau.
Opravné práce po povodni ale zdaleka neskončily a trať bude mít velmi sníženou propustnost. Proto budou i nadále platit zvláštní opatření, ale už "jen" pro "osobní vlaky", které budou z Břeclavi odjíždět i nadále o cca 20 minut dříve oproti pravidelnému jízdnímu řádu (na trati Břeclav - Hohenau - Wien platí pro osobní vlaky zvláštní jízdní řád) a mezi stanicemi Hohenau a Gänserndorf bude i nadále (jen pro osobní vlaky) zavedena náhradní autobusová doprava.
Tato opatření platí zatím do 5.6.2006.
Od 6.6.2006 chystají společně ČD a ÖBB jiná opatření.

Břeclav - Aktualizováno 3.5.2006, 22:30 - České dráhy obnovily provoz na trati Znojmo – Břeclav. Jarní povodeň poničila úsek Novosedly – Hrušovany nad Jevišovkou, několik týdnů tu místo vlaků jezdily autobusy. Trať u Novosedel byla jedinou více poničenou tratí s dlouhodobým vyloučením provozu na území České republiky.
Slavnostní otevření trati proběhne v sobotu 6.5.2006 za účasti ministra dopravy Milana Šimonovského při příležitosti jízdy zvláštního parního vlaku po tzv. Pálavském okruhu (Brno - Valtice - Břeclav - Brno).
Zdroj : iDnes.cz, Tisková zpráva ČD

Brno - Oslavany nabízí řadu možností pro cykloturistiku a pro pěší turistiku - výlety do romantického údolí Oslavy, do Mohelenské hadcové stepi nebo po Naučné stezce permokarbonu Boskovické brázdy. Ve dnech 22.4. a 1.5.2006 vypraví ČD zvláštní přímé vozy s rozšířenou přepravou jízdních kol. Vlak z Brna do Oslavan odjíždí v 7:46 (Os 4404/14412) a zpět z Oslavan do Brna v 17:02 (Os 14427/4415). Vlak urazí trasu dlouhou 32 km zhruba za 1 hodinu.
Zítra se v Oslavanech koná Oslavanská padesátka (akce pro pěší a cyklisty po trasách v délce 20, 30 a 50 km v údolí Oslavy a Chvojnice). V pondělí 1.5. proběhne odemykání Templářské cyklostezky.
Zdroj: Aktuality ČD
Aktualizovaná informace o provozu vlaků na trati Vídeň – Hohenau – (Břeclav) – platnost od 18. 4. 2006
Odjezd vlaku EC 172 (Vídeň – Praha – Berlin – Hamburk) je posunut o 78 minut dříve; na území ČR pojede podle jízdního řádu.
Na rakouských železnicích (ÖBB) trvá z důvodu zatopení tratě zastavení provozu na trati č. 901 (Břeclav – Hohenau - Vídeň) mezi stanicemi Hohenau a Gänserndorf. Přerušení provozu bude dle předběžných zpráv trvat asi do poloviny měsíce května 2006 (bude upřesněno). Z tohoto důvodu jsou zavedena mimořádná opatření v osobní dopravě, u kterých dojde od 18. 4. 2006 k dalším drobným úpravám – včetně posunu odjezdu vlaku EC 172 z Vídně.
Celá tisková zpráva ČD, a.s.
Břeclav - Historický vlak z poloviny minulého století, sestavený z motorového vozu M 131.1463 „Hurvínek“ a přípojného vozu BDlm, vás zaveze do jednoho z nejnavštěvovanějších míst jižní Moravy - Lednice.
Na trati číslo 247 z Břeclavi do Lednice a zpět platí běžný tarif ČD včetně všech druhů slev. Historický motoráček zde jezdí pravidelně od 8. dubna do 24. září každou sobotu, neděli a svátek. Od 16. května do 23. června se můžete svézt do Lednice také v pracovních dnech kromě pondělků, tentokrát historickým motorovým vozem M 262.018, který bude opět doplněn o přípojný vůz BDlm. Vlaky nabízejí i omezenou přepravu jízdních kol.
Bližší informace na webu ČD nebo v ČD centru Břeclav - tel. 972 632 431; e-mail: bcv@cdcentrum.cd.cz.
Zdroj a foto : ČD
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage