..: Zahájena elektrifikace trati Znojmo - Retz :..
Elektrifikace, ÖBBZnojmo - V pátek 20.10.2006 byla zahájena elektrifikace trati mezi žst. Znojmo a Retz. Celková investice stavby činí 39 mil.€ (ÖBB zaplatí 3,5 mil. € a česká strana 35,5 mil. €). a od jízdního řádu 2007/2008 by mělo dojít ke zvýšení komfortu cestování i kapacity tratě mezi Vídní a Znojmem. Práce budou rozděleny do dvou etap a díky elektrifikaci tratě a modernizačním pracím dojde ke zkrácení jízdních dob dvoupodlažních vlaků na trase dlouhé 101 km mezi rakouskou Vídní a moravským Znojmem o 15 minut, zároveň dojde ke zvýšení rychlosti na 80-100 km/h. Elektrifikací projde úsek dlouhý 19 km, z toho 6 km se nachází na území Dolních Rakous a zbytek na Moravě.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


CSPSV | 28.10.2006 (19:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Qaws 
30.10.2006 (19:41)  
HonzaF1: prý to bylo bylo propojené s Rakouskem a "železná opona" těch pár kilometrů zrušila... A před pár měsíci jsem někde čet, že se to má opět propojit s Rakouskem a celá trať by měla projít rekonstrukcí a elektrifikací..
registrovaný uživatel ICE  mail  
29.10.2006 (22:54)  
To Qaws: Já jsem teď někde četl, že propojení Slavonic a Fratres by se mělo začít již brzy budovat. Shodou okolností jsem na konci června právě po starých kolejích, které vedli do Fratres šel až do této Rakouské vesničky, koleje jsou jen kousek od Slavonického nádraží, pak už není nic je to tam všechno kolem té hranice zarostlé, rozhodně se tam nic nebudovalo ani nechystalo. Měl jsem z toho pocit, že to ve Slavonicích zkončilo a dál už nic, proto mě překvapila zpráva, že se bude trať opět prodlužovat až do Fratres. To jsem teda zvědav.
registrovaný uživatel bub 
29.10.2006 (18:20)  
Teď jsem jel z Vídně do Retzu,situace je taková,že se maká na ,v našem jazyce "koridorizaci"/to jest výměně svršku/ celého úseku Wien - Retz,asi po nějakých etapách,někde už je hotovo,proto to zkrácení o 15 min d Znojma je asi reálné.
29.10.2006 (18:10)  
Railfort: S tím se u nás dělá bohužel většinou jediné - trať se zruší... :(((

hnatikk: Aby nikdo neviděl, že vlaky mohou jet i rychle... :)))
registrovaný uživatel Jura 
29.10.2006 (13:22)  
Podle stavebního povolení (odkaz na něj už si nějak nepamatuju) má být napájecí soustava na celém úseku Retz - Znojmo 15kV 16,6Hz s neutrálním polem a spínací stanicí na hranicích, kde bude možné v případě budoucí elektrizace Znojmo - Okříšky - Jihlava vytvořit styk 25/15kV.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
29.10.2006 (12:16)  
A proč nezvíší rychlost aspon na 120-160km/h aby se tam mohli aspon prohánět taurusy???
29.10.2006 (12:13)  
Docela by mne zajímalo, o jakou modernizaci se bude jednat, že se jízdní doba zkrátí o 15 minut. Mezi vlaky vedenými elektrickými lokomotivami (jednotkami) a motorovou lok 2016 (Hercules) na trase Wien Meidling – Retz totiž činí pouze 2 minuty. Trať mezi Vídní a Retzem byla v souvislosti s elektrifikací modernizována před řadou let, stanice jsou dálkově ovládány, jsou tam dvoukolejné vložky atd.
traťová rychlost Retz – statní hranice je 80 km/h, zvýšením rychlostí na 100 km/h se na dráze dlouhé 6 km mnoho neušetří, úsek státní hranice – Šatov je dlouhý cca 1 500 metrů, za předpokladu, že by se Šatovem projíždělo se "stovkou" zkrátí cestovní doba na polovinu, úsek Šatov – Znojmo je dlouhý 11 km, limitujícím prvkem je 330 metrů dlouhá třicítka přes most … na zbylém úseku je převážně rychlost 70 km/h s jedním omezením na 50 km/h (následuje po mostní třicítce v délce 415 metrů), takže strojvedoucí stejně buď zvyšuje rychlost nebo naopak brzdí a jedním omezením na 60 km/h v délce 570 metrů. Ze současné jízdní doby 22 minut na dráze dlouhé 19 km se dvouminutovým pobytem v Šatově se jeví jako reálnější zkrácení jízdní doby o cca 5 minut.
Jen pro dokreslení, rakouský jízdní řád uvádí vzdálenost Wien Meidling – Retz (trať číslo 903) pouze 91 km.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
29.10.2006 (7:11)  
K 241: Především by se mělo něco udělat se zastávkami. Tam, kde jsou, tak mimo zástavbu, a ve několika vesnicích, kterými trať prochází, pro změnu není zastávka vůbec.
registrovaný uživatel Qaws 
28.10.2006 (22:28)  
Karel: záleží na úhlu pohledu;) podle toho mého je velmi zastaralá a rozsáhlá rekonstrukce by jí vůbec neuškodila (stejně jako 240, ale tam se už občas i do nějké té koleje kopne=))Ale určo by to chtělo zvýšit četnost spojů=)
A vůbec se mi nelíbí, že z 241 stáhli kvatra a teď tam jezdí jen 810..


Mimochodem, nevíte někdo, jak to vypadá s propojením Slavonic a Rakouska...?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
28.10.2006 (22:20)  
Hmmm další skvělá novinka vedoucí k úplné dokonalosti železniční dopravy.....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko