..: All news and reports :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha – Aktualizováno 24. 5. ve 14.00 h – Oprava naší nejdůležitější dopravní tepny – dálnice D1, řidiči také přezdívané jako „tankodrom“ či „hopsaštráse“, měla začít již v minulém roce. Rekonstrukce dálnice byla však díky značným problémům s výběrovými řízeními Ministerstvem dopravy odkládána. Svá staveniště si stavbaři nakonec převzali až počátkem května 2013. Protože se s opravou naší nejvytíženější dálnice očekávaly značné problémy, přišly České dráhy s nabídkou nových přímých vlaků D1 Express, spojujících Prahu a Brno většinou bez zastavení. A jejich provoz zahájily již 4. října 2012, kdy mělo původně stavební šílenství vypuknout. V únoru zredukovaly počet spojů.

24.4.2013 - 7:00 - LEO Express prodloužil provoz svých vlaků do Karviné

První LEO vlak je tady! Známý bude jako 480.001, foto: Juraj KováčPrvní vlak LE 1365 do Karviné, pragotron v Praze 23.4.2013, foto: Robert Kubica Karviná — Dopravce Leo Express od 23. dubna 2013 prodloužil provoz některých svých vlaků mezi Prahou a Bohumínem přes Dětmarovice až do stanice Karviná hlavní nádraží. Ve směru z Prahy do Karviné se jedná o odpolední spoje LE 1363 a LE 1365. V opačném směru z Karviné do Prahy prodloužil dopravce jízdu stávajících prvních ranních spojů LE 1350 a LE 1352. Spoj LE 1350 je provozován pouze v pracovní dny a sobotu. Prodej jízdních dokladů ve stanici Karviná hl. n. je zajištěn u pokladní přepážky autobusového dopravce ČSAD Karviná, případně je možno využít nákup prostřednictvím internetu.

„Od začátku roku roste obsazenost našich vlaků, ta se nyní pohybuje kolem 70 %,“ říká Leoš Novotný, ředitel společnosti LEO Express, a pokračuje: „Právě proto, že je o naše vlaky takový zájem, který stále roste, tak jsme se rozhodli nabídnout naše služby i lidem z Karviné a okolí. Vnímáme jejich zájem o naše nové vlaky a potenciál, který jako technologicky nejmodernější dopravce chceme využít.“

Zdroj: LEO Express

5.4.2013 - 12:00 - Záměr zrušení zastávky Karviná-Darkov

Karviná Darkov, foto: Podzemnik (Wikimedia Commons)Karviná — Statutární město Karviná vyjádřilo jednoznačný nesouhlas se záměrem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušit železniční zastávku Karviná-Darkov na trati 320. Budova tam již byla zbourána dříve. Návrh na zrušení zastávky byl podán kvůli nízkému počtu cestujících, kteří zastávku využívají. Již v prosinci 2012 s počátkem platnosti nového jízdního řádu také došlo ze strany Českých drah k velmi výrazné redukci spojů zastavujících na zmíněné zastávce. České dráhy tak učinily i přes nesouhlas města, své rozhodnutí zdůvodnily tím, že počet osob využívajících zmíněnou zastávku nepřevyšoval (při počtu 40 vlaků týdně) deset osob během jednoho týdne. Tomuto tvrzení se však město brání. Primátor města Tomáš Hanzel uvedl: "Dráhy argumentují stejnou metodikou výpočtů, ale přitom počty lidí zdaleka nedosahují oné kritické hranice deseti a méně za týden. Nemůžeme tedy souhlasit s dalším zhoršením komfortu pro karvinské cestující." Tisková mluvčí karvinské radnice Šárka Swiderová doplnila, že omezení zastavování spojů bylo ČD kladně projednáno s krajským úřadem a nebylo jediné. Zastavování bylo, přes nesouhlas města, omezeno také v karvinské místní části Louky.

Zdroj: Město Karviná

   
ŽelPage - Czech railway webzine
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2024 Spolek ŽelPage
:. Sign inopen/close
 
 
  
 
Forgot your password?   
Register   
:. Current train position - Czech Rep.open/close
Current train position - Czech Rep.
 
:. Searchopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Weather for Photographersopen/close
Photographing conditions
in the Czech Republic

Sun
rises at 06:04
sets at 20:00