..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
15.04.2015 (8:42)  
Lkprak: kolik je to "dost lidí" číselně? Na devět vlaků denně? Vždyť tam ten Ryanair lítá TŘIKRÁT TÝDNĚ (čtvrtou rotaci slibuje už dlouho, ale ta linka na to nemá) s Boeingem 737-800 a sedačkovou kapacitou 189 míst... I kdyby tím vlakem jeli VŠICHNI, tak nemáte pocit, že to je trochu naddimenzované? To letiště má celkový obrat cestujících průměrně 700 denně...
Já tomu rozumím, jste šotouši, takže vyhazování peněz v případě železnice musíte obhajovat, ale buďte soudní. Vždyť jak dlouho by trvalo rozdat miliardu korun, co do toho zahučela, po pětistovkách sockám jako váš kamarád?
15.04.2015 (8:36)  
Podle mě si ostravští či moravskoslezští politici postavili pomník za peníze daňových poplatníků. Podle mých informací počet letů na Letišti Leoše Janáčka ani v letní sezóně naprosto neodpovídá železničnímu napojení. Ostatně nabídka 2h-taktu také hovoří sama za sebe...

Jako jediný významnější přínos vidím hozenou rukavici vedení Prahy a Středočeského kraje - "když to mají Ostraváci, my musíme mít vlak na letiště taky" :-).

Jinak v roce 2007 jsem obhájil diplomku na téma provozního konceptu Praha - letiště Ruzyně /-Kladno.
http://takt.fd.cvut.cz/2014/prace.php#p1
Dnes mám k tomu dvě aktualizace:
1) Vzhledem k novému metru A přehodnotit zastavování v souběhu s ním. To je ale na delší diskusi.
2) S rychlou vrstvou od Kladna projíždět Hostivici
15.04.2015 (8:18)  
NIcKON:

do Prahy samozřejmě stačí ATR, ale dal je potřeba neco rychlejšího z úzkým trupem, co třeba http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_CRJ700_series
registrovaný uživatel Lkprak 
15.04.2015 (7:41)  
Bohumil Stejskal:
"Navíc je ztama dobré spojení do Prahy, Brna, Olomouce a dalších míst
To je opravdu kulervoucí představa, že někdo poletí vědomě z Londýna, Paříže nebo Prahy (!!!) do "Ostravy" a odsud pojede vlakem do Prahy nebo Brna..."


Tady bych si dovolil nesouhlasit. Pokud bude rozdíl v ceně letenky třeba 500 a více korun (což se klidně může stát) tak se najde dost lidí, co kvůli tomu pojedou přes půl republiky, klidně i z té Prahy. Pár takových znám a přesně tohle udělal před časem jeden můj kamarád.
15.04.2015 (7:11)  
Navíc je ztama dobré spojení do Prahy, Brna, Olomouce a dalších míst
To je opravdu kulervoucí představa, že někdo poletí vědomě z Londýna, Paříže nebo Prahy (!!!) do "Ostravy" a odsud pojede vlakem do Prahy nebo Brna...
registrovaný uživatel thingie  mail  
15.04.2015 (0:12)  
Tak zrovna tohle bych chápal, myslím, že zrovna Češi ledaskam tím vlakem dojedou, že to pro ně je záruka jakéhosi spojení, a i potenciální zájemci o nové linky to jistě dokážou vnímat. Navíc je ztama dobré spojení do Prahy, Brna, Olomouce a dalších míst. Pokud se přidá nějaké to podbízení, tak by na to nějaké nízkonákladovky mohly slyšet. Na druhou stranu, nejsem si docela jistý, jestli by člověk letěl na business trip ryanairem. Má-li to navíc podpořit zájemce o zřizování poboček firem na ostravsku. Já vím, že se vám to nelíbili, ale oni fakt občas prskaj i v té Praze.
14.04.2015 (23:49)  
Josef Petrák: to s tou slepicí a vejcem doufám nemyslíte vážně. Buď tam je dost lidi, co mají peníze a potřebu lítat, a pak se na letiště klidně odvezou autobusem, nebo tam ti lidi nejsou, a pak je žádný vlak nevyčaruje. Někdy by možná bylo opravdu lepší nechat ty dotační peníze propadnout.
14.04.2015 (22:06)  
Chápu, že na webu příznivců železnice (mezi které se počítám) nikdo nahlas neřekne, že je císař nahý.
Na druhou stranu jsem ale dalek nějakému orgasmu, že někde postavili tři kilometry kolejí a nad zbytkem natáhli dráty.
Čas ukáže, jestli to k něčemu bude nebo ne. Je brzo soudit, lhostejno v jakém smyslu.
Aby to nedopadlo tak, že se spoje budou v tichosti ubírat a za chvíli tam nejezdily tři páry regionovy a o víkendu čtyři.
14.04.2015 (21:46)  
Tak teď už soudruh hejtman musí akorát sehnat nějaká letadla (a že už dotoval z krajského rozpočtu dost linek a společností - Danube Wings, CCA pro JobAir a teď tu Paříž od Travelservice).
Rozhazovat cizí peníze, nic jiného neumí levičáci líp.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.04.2015 (20:50)  
rail_man: A co by tam už mělo létat? ATRXX je naprostým standardem na krátkých linkách po Evropě. Těm deseti dvaceti lidem bohatě stačí a navíc má proti velkým proudovým letadlům výrazně nižší provozní náklady. A rychlejšímu letadlu taky chvíli trvá, než dosáhne cestovní rychlosti - jen nastoupání na letovou hladinu musí věnovat mnohem více energie než malý vrtulák. Takže nevěřím tomu, že by výsledný rozdíl byl větší než v jednotkách minut.
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko