Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.
Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
A ze se z Prahy da dostat vsude a jsou tam pripoje. No. Teoreticky. Pokud se tam jenom chcete dostat, snad. Pokud se tam chcete dostat v konkretni den v tydnu, prituhuje. A pokud si chcete i vybrat, jestli to bude rano, v poledne nebo vecer... muze to bejt zajimavy. Kolik je napr. dnes primych letu do Stockholmu? Cekate 10? 5? 2. Oba rano.
Nestane. Hub je letiště, kde má letecka společnost vytvořené pripoje z lokálních linek na dalkove. Třeba Delta V Atlantě, SAS v Kodani atd. Troufám si tvrdit, že v ČR žádný hub nikdy nebude a v Ostravě tuplem ne, zůstane lokálním letistem a snad časem i se silnějším provozem, který tu trať nějak rozumne využije.
Matouš Vinš: V Thajsku, Vietname atď ani nie je iná možnosť, ako ísť lietadlom. A ďalej koľko % tvoria turisti... To sa Ostrava nedotiahne na Thajsko ani Indoneziu najbižších pár rokov.
Pánové, podívejte se do historie před sto (a více) lety, kdy se železnice budovaly. Kolik obyvatel měly v té době sídla jako Fulnek, Odry, Vítkov, Budišov nad Budišovkou, Bílovec, Nový Jičín, Kopřivnice či Veřovice (abych zůstal jen u odboček z 270)? Jaký byl dopravní potenciál na přepravu zboží i osob? Kdybyste o tom v té době rozhodovali vy, tak nevím, jestli by dnešní fotografové měli na výběr z tolika různých míst, kde se dají vlaky fotit. Pravda, odpadly by dnešní protesty při rušení lokálek - nebylo by totiž rušit co.
Investorem nového kousku byl kraj, který si také železnici (alespoň prozatím) ponechá ve svém majetku. Jo, že se neumí Pražáci domluvit a vyřešit si napojení letiště na železnici či metro, to je věc jiná.
Stačí se podívat, jak hodně se létá třeba v Asijských zemích typu Thajsko, Vietnam nebo Indonésie, a to nejen mezi velmi hustě obydlenými oblastmi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.