..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
14.04.2015 (14:51)  
No, 23 minut je mozna zhruba dostacujici, kdyz letadlo prileti na cas. Co se ale stane, kdyz ne?

A ze se z Prahy da dostat vsude a jsou tam pripoje. No. Teoreticky. Pokud se tam jenom chcete dostat, snad. Pokud se tam chcete dostat v konkretni den v tydnu, prituhuje. A pokud si chcete i vybrat, jestli to bude rano, v poledne nebo vecer... muze to bejt zajimavy. Kolik je napr. dnes primych letu do Stockholmu? Cekate 10? 5? 2. Oba rano.
registrovaný uživatel Keprt 
14.04.2015 (14:01)  
Mošnov se stane lokálním hubem pro severní Moravu

Nestane. Hub je letiště, kde má letecka společnost vytvořené pripoje z lokálních linek na dalkove. Třeba Delta V Atlantě, SAS v Kodani atd. Troufám si tvrdit, že v ČR žádný hub nikdy nebude a v Ostravě tuplem ne, zůstane lokálním letistem a snad časem i se silnějším provozem, který tu trať nějak rozumne využije.
registrovaný uživatel ufo 
14.04.2015 (12:50)  
Vlad: Pred sto rokmi nebola cestná doprava a na tých spomínaných tratiach boli 3 - 4 páry zmiešaných vlakov, že by to bola vízia do budúcnosti? :)

Matouš Vinš: V Thajsku, Vietname atď ani nie je iná možnosť, ako ísť lietadlom. A ďalej koľko % tvoria turisti... To sa Ostrava nedotiahne na Thajsko ani Indoneziu najbižších pár rokov.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
14.04.2015 (12:50)  
Matouš Vinš: Moc se těším, až bude mít Leoš Janáček Ostava Airport nabídku alespoň obdobnou jako (zatím naštěstí) ne příliš vzdálené Katowice Airport: https://www.katowice-airport.com/cs/cestujici/mapa-spojeni#. Pravda, z Ostravy tam nejezdí vlak, ale malý bus stačí: http://www.tigerexpress.eu/en/what-we-offer/express-shuttle-ostrava-katowice-krakow.html
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
14.04.2015 (12:48)  
Je na Mošnově-Letišti pokladna nebo jízdenky prodává průvodčí?
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
14.04.2015 (12:38)  
Fascinuje mne kritika příznivců železnice, když se postavil její nový kousek, s tím, že je to skoro zbytečné.

Pánové, podívejte se do historie před sto (a více) lety, kdy se železnice budovaly. Kolik obyvatel měly v té době sídla jako Fulnek, Odry, Vítkov, Budišov nad Budišovkou, Bílovec, Nový Jičín, Kopřivnice či Veřovice (abych zůstal jen u odboček z 270)? Jaký byl dopravní potenciál na přepravu zboží i osob? Kdybyste o tom v té době rozhodovali vy, tak nevím, jestli by dnešní fotografové měli na výběr z tolika různých míst, kde se dají vlaky fotit. Pravda, odpadly by dnešní protesty při rušení lokálek - nebylo by totiž rušit co.

Investorem nového kousku byl kraj, který si také železnici (alespoň prozatím) ponechá ve svém majetku. Jo, že se neumí Pražáci domluvit a vyřešit si napojení letiště na železnici či metro, to je věc jiná.
14.04.2015 (12:33)  
Vidím tu ještě obrovský potenciál růstu vnitroEU letů a vzhledem k tomu, že Ostravy asi ještě pár desítek let (jestli vůbec někdy) nepovede žádná VRT, je reálná šance, že právě Mošnov se stane lokálním hubem pro severní Moravu, část Slezska i Slovenska.
Stačí se podívat, jak hodně se létá třeba v Asijských zemích typu Thajsko, Vietnam nebo Indonésie, a to nejen mezi velmi hustě obydlenými oblastmi.
14.04.2015 (12:09)  
Dale Cooper: Železniční infrastruktura se staví na desítky let dopředu. Je liché ji posuzovat s aktuální dopravní potřebou. Podobně jako Váš názor na VRT. Je mnoho případů, kde se nejprve postaví nová kapacita, pak se zvýší poptávka. Zkuste potřebnost posuzovat po 2-3 letech, až bude zřejmý ustálený dopravní model.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.04.2015 (11:36)  
ufo: Spoje zajíždějící na letiště obsluhují i jiné lokality. A lidé z nich by se taky měli vejít.
registrovaný uživatel ufo 
14.04.2015 (11:24)  
ATR45, ATR75, B737, A320 - všetko, čo sa v Ostrave ukáže, má menšiu kapacitu ako 471 aj Regiopanter. Je šanca, že v Ostrave niekedy jeden vlak odvezie, privezie cestujúcich na viacej letov ako jeden?
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko