..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
15.04.2015 (12:14)  
NIcKON - kromě busu MHD a parkování je tu ještě jedna možnost, a řekl bych, že v Praze převládá - že vás někdo při- nebo odveze autem. Taxík, příbuzní, známí, někdo z firmy,...

Josef Petrák: můžete mi tedy vysvětlit tu vazbu mezi atraktivitou letiště pro dopravce a želeničním spojením v případě Ostravy? Jinými slovy, kdo a kde jsou ti cestující, které Ostrava díky vlaku konečně získá?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.04.2015 (11:55)  
Bohumil Stejskal: A kolik lidí jezdí IAD na Ruzyň? Máte přesná čísla, nebo jste jen vystřelil od boku? Já odtamtud létám docela často a nějak jsem si nevšiml kolon příjždějících aut, zato všech pět letištních linek autobusů jezdí zpravidla natřískaných po střechu. Ono se totiž ne každému chce platit čtyřmístnou částku za dvoudenní parkování (ano na Go parkingu to stojí "jen" 600 korun, ten ale není přímo u letiště)
registrovaný uživatel Lkprak 
15.04.2015 (11:47)  
Bohumil Stejskal:
to si nerozumíme, já jen říkám, že takoví lidé jsou, rozhodně netvrdím, že jich je tolik, aby zaplnili 9 vlaků denně (možná, že zaplní tak jedno kupé v béčku:-) Sám patřím ke kritikům tohoto spojení a to, že se nepodařilo zařídit, aby ty vlaky navazovali na ten Ryan, těmto kritikám jen nahrává.
A s vašimi názory uvedenými v předchozím příspěvku ("Najděte mi jednoho dopravce, který při rozhodování se o lince bere v potaz, že na dané letiště nově jezdí vlak v režimu náhodných výstřelů jednou za dvě hodiny. Fakt, ukažte mi aspoň jednoho.
Letiště Mošnov je pro dopravce nezajímavé z mnoha důvodů, mezi nimiž se jako maják tyčí nezájem cestujících, ale rozhodně takovým důvodem není absence železničního napojení (takže se tam teď nenahrnou, fakt ne).
Je snad nějaké železniční napojení letiště v Katowicích? Lutonu? Nebo třeba v té Praze? Není? No tak to musí být děsně neatraktivní letiště...")
bezvýhradně souhlasím.
Něco takového jsem tady chtěl napsat, vy jste to celkem vystihl.
15.04.2015 (11:22)  
Pokud tam teď je 700 lidí denně na letišti a dalších 1000 v průmyslové zóně, tak je 1700 jen na Mošnov. Pokud jich jen 40% použije denně vlak
V zóně je asi 3000 nebo 4000 zaměstnanců a k obsluze směn doposud bohatě stačily dva autobusy, zbytek prostě jede individuální dopravou. Zbytek iluzí o dojíždění do práce vlaky vám vezme jednak jízdní řád (na noční od 22:00 je lepší přijet 20:02, nebo 22:02?) a jednak mapa aneb "K vybraným vlakům jsou vedeny spoje autobusové linky 670 pro zajištění ranní směny v průmyslové zóně v Mošnově.".
P.S. ŽÁDNÉ letiště přitom nedosahuje toho, že by na něj/z něj jelo veřejnou dopravou 40% lidí (mimo šotokomunitu je uznávaným číslem 20%, ale to jen u letišť, kde je to páteřní součástí ostatní veřejné dopravy, jako Curych nebo Frankfurt/Main).
Železniční napojení může být faktor, který to letiště zatraktivní, zejména pro dopravce
Najděte mi jednoho dopravce, který při rozhodování se o lince bere v potaz, že na dané letiště nově jezdí vlak v režimu náhodných výstřelů jednou za dvě hodiny. Fakt, ukažte mi aspoň jednoho.
Letiště Mošnov je pro dopravce nezajímavé z mnoha důvodů, mezi nimiž se jako maják tyčí nezájem cestujících, ale rozhodně takovým důvodem není absence železničního napojení (takže se tam teď nenahrnou, fakt ne).
Je snad nějaké železniční napojení letiště v Katowicích? Lutonu? Nebo třeba v té Praze? Není? No tak to musí být děsně neatraktivní letiště...
15.04.2015 (11:12)  
honzatvs: V Sedlnici je tolik kolejí, že se dají dvě vyškubnout a položit znovu a lépe, aniž by to narušilo provoz.

Jo, ale myslím, že výměna ve směru od letiště na žst. Sedlnice je na 50 (ale možná se pletu). Ta by se asi dala vyměnit za štíhlejší, ale nevím, jaký je pak poloměr toho oblouku..
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.04.2015 (9:56)  
Ad dráty do Štrambu: Ty by měly význam i pro nákladní dopravu. Když se to vezme kolem a kolem, Kopřimbersko není zase tak malá aglomerace, aby si nezasloužila přímé spojení s Ostravou. Nemálo lidí tam jezdí za prací a za kulturou. A když už by se to tam načutlo, mohlo by se zbourat obludné Kopřivnické nádraží a postavit místo něj něco, co trochu vypadá a navíc slouží.

Ale to už není v zájmu kraje, který by na to patrně nemohl čerpat tak významné dotace...

honzatvs: V Sedlnici je tolik kolejí, že se dají dvě vyškubnout a položit znovu a lépe, aniž by to narušilo provoz.
15.04.2015 (9:46)  
to Zel.am

Souhlasím, to zadrátování až do Štramberka by mi taky dávalo smysl, i s úvratí přes letiště. Je možné to dodělat "někdy", ale nic jsme o tom nikde nečetl. A taky mám pocit, že větev na původní žst. Sedlnice je jen na 50 kmh, což je poněkud zbytečné zpomalení jízdy na Příbor...
15.04.2015 (9:41)  
Railpic: Myslím to naprosto vážně. Železniční napojení může být faktor, který to letiště zatraktivní, zejména pro dopravce.

A letenky z Prahy budou levnější proti Vídni, nikoliv proti Ostravě. Kdo sleduje letecký pricing, nemůže věřit v opak. :)
registrovaný uživatel Semík  mail  
15.04.2015 (9:15)  
Ono, je potřeba si to přečíst pořádně, ty vlaky tam nejsou jen pro obsluhu letiště. Pokud tam teď je 700 lidí denně na letišti a dalších 1000 v průmyslové zóně, tak je 1700 jen na Mošnov. Pokud jich jen 40% použije denně vlak, tak to bude cca 700 lidí každým směrem což je průměr 70 lidí na vlak. Regiopanter, který tam má jezdit má kapacitu 147 míst. Obsazen jen z/na Mošnov bude z 50%. Zbytek kapacity musíte mít pro cestující z/na ostatní zastávky. Navíc se uvažuje o proudloužení ke cargo terminálu, takže přibudou i nákladní vlaky.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
15.04.2015 (8:42)  
Myslím si že celá ta koncepce obsluhy letiště je špatná. Mělo se to zadrátovat až do Štramberka. Tím by se obsloužily města Příbor, Kopřivnice a turisty vyhledávaný Štramberk. Ohromě by se zlevnil provoz na trase, zrychlilo by se spojení s ostravskem. Klidně tam mohlo být letiště jako úvraťové jak je dnes, viz triangl. Při nasazení ešusů ta 2 minutka na změnu směru není problém. Náklady a že jich je na štrece dost mohly jezdit pod drátama..... Takhle to je takové nedomrdlé řešení. Má se tam stavět další ohromná fabrika, lidé z novojičínska mohli dojíždět za prací ešusema, takto to je o ničem. V každém případě do budoucna pokud se tam postaví nějaký logistický terminál nákladní dopravy tak by bylo fajn. Jen mi je smutno z toho, když vidím jak tam mizí ta krásná pole pod vrstvami asfaltu a střechama hal. Pak se zas budeme divit u povodní kde se ta voda bere!!!
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko