Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.
Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
Josef Petrák: můžete mi tedy vysvětlit tu vazbu mezi atraktivitou letiště pro dopravce a želeničním spojením v případě Ostravy? Jinými slovy, kdo a kde jsou ti cestující, které Ostrava díky vlaku konečně získá?
to si nerozumíme, já jen říkám, že takoví lidé jsou, rozhodně netvrdím, že jich je tolik, aby zaplnili 9 vlaků denně (možná, že zaplní tak jedno kupé v béčku:-) Sám patřím ke kritikům tohoto spojení a to, že se nepodařilo zařídit, aby ty vlaky navazovali na ten Ryan, těmto kritikám jen nahrává.
A s vašimi názory uvedenými v předchozím příspěvku ("Najděte mi jednoho dopravce, který při rozhodování se o lince bere v potaz, že na dané letiště nově jezdí vlak v režimu náhodných výstřelů jednou za dvě hodiny. Fakt, ukažte mi aspoň jednoho.
Letiště Mošnov je pro dopravce nezajímavé z mnoha důvodů, mezi nimiž se jako maják tyčí nezájem cestujících, ale rozhodně takovým důvodem není absence železničního napojení (takže se tam teď nenahrnou, fakt ne).
Je snad nějaké železniční napojení letiště v Katowicích? Lutonu? Nebo třeba v té Praze? Není? No tak to musí být děsně neatraktivní letiště...") bezvýhradně souhlasím.
Něco takového jsem tady chtěl napsat, vy jste to celkem vystihl.
V zóně je asi 3000 nebo 4000 zaměstnanců a k obsluze směn doposud bohatě stačily dva autobusy, zbytek prostě jede individuální dopravou. Zbytek iluzí o dojíždění do práce vlaky vám vezme jednak jízdní řád (na noční od 22:00 je lepší přijet 20:02, nebo 22:02?) a jednak mapa aneb "K vybraným vlakům jsou vedeny spoje autobusové linky 670 pro zajištění ranní směny v průmyslové zóně v Mošnově.".
P.S. ŽÁDNÉ letiště přitom nedosahuje toho, že by na něj/z něj jelo veřejnou dopravou 40% lidí (mimo šotokomunitu je uznávaným číslem 20%, ale to jen u letišť, kde je to páteřní součástí ostatní veřejné dopravy, jako Curych nebo Frankfurt/Main).
Železniční napojení může být faktor, který to letiště zatraktivní, zejména pro dopravce
Najděte mi jednoho dopravce, který při rozhodování se o lince bere v potaz, že na dané letiště nově jezdí vlak v režimu náhodných výstřelů jednou za dvě hodiny. Fakt, ukažte mi aspoň jednoho.
Letiště Mošnov je pro dopravce nezajímavé z mnoha důvodů, mezi nimiž se jako maják tyčí nezájem cestujících, ale rozhodně takovým důvodem není absence železničního napojení (takže se tam teď nenahrnou, fakt ne).
Je snad nějaké železniční napojení letiště v Katowicích? Lutonu? Nebo třeba v té Praze? Není? No tak to musí být děsně neatraktivní letiště...
Jo, ale myslím, že výměna ve směru od letiště na žst. Sedlnice je na 50 (ale možná se pletu). Ta by se asi dala vyměnit za štíhlejší, ale nevím, jaký je pak poloměr toho oblouku..
Ale to už není v zájmu kraje, který by na to patrně nemohl čerpat tak významné dotace...
honzatvs: V Sedlnici je tolik kolejí, že se dají dvě vyškubnout a položit znovu a lépe, aniž by to narušilo provoz.
Souhlasím, to zadrátování až do Štramberka by mi taky dávalo smysl, i s úvratí přes letiště. Je možné to dodělat "někdy", ale nic jsme o tom nikde nečetl. A taky mám pocit, že větev na původní žst. Sedlnice je jen na 50 kmh, což je poněkud zbytečné zpomalení jízdy na Příbor...
A letenky z Prahy budou levnější proti Vídni, nikoliv proti Ostravě. Kdo sleduje letecký pricing, nemůže věřit v opak. :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.