..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rpet  mail  
15.04.2015 (15:46)  
@ Bohumil Stejskal, J. Petrák, NicKON:

kluci, přestaňte se hádat - nemá to smysl. Wizzair do Ostravy nic nedá, protože si nebude trhat bázi v Katowicích (za prvé) - tím spíš, když není nikdo, kdo by z Ostravy létal. Ryaniar do Ostravy nepřijde tuplem, protože jeho požadavky jsou jasný - a ty mu kraj asi jen tak nesplní. Ryan je jednou nohou na odchodu z Prahy - a vy doufáte, že půjde na Mošnov?? A to nemluvím o tom, že Wizz má problémy se udržet v Praze - takže zkuste nějak ekonomicky vysvětlit Ostravu, která je v provnáním s Prahou letecká "vesnice"...

Pokud vám to nedává smysl, tak se na to podívejte z opačného pohledu: pokud by Ryan chtěl, a pokud by v tom viděl potenciál, už by na Mošnov klidně jednoho bulíka dávno bázoval - koleje nekoleje, ty v jeho byznysu hrajou dost nepodstatnou roli.

Takže jakkoliv chápu nadšení pro osobní železniční stanici u letiště Mošnov, tak souhlasím s tím, že v tomto případě se už teď ví, že to byla "vyhozená" investice. Podléhat bludu, že "teď, když tu máme vlaky, přijde o 20% a více cestujících i leteckých dopravců" je dost naivní...
15.04.2015 (15:40)  
Podívejte, plácat si ve snaze utéct z tématu nesmyslné tratě na letiště Mošnov můžete co chcete, dále na vás nereaguji. Studie LP samozřejmě na webu nevisí, věřit jí nemusíte, je mi to úplně jedno - lidi na vlaky to Ostravy tím stejně nevytvoříte.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.04.2015 (14:54)  
Výklady toho, co jsem jak myslel, nechte s dovolením na mě. Když je parkování u letiště, tak to znamená zaparkuju auto, vytáhnu z něj kufr jdu (nikoliv klimatizovaným minibusem jedu) na letadlo. Jinak bych mohl zaparkovat kdekoliv, klidně v tom Kladně, a navíc zadarmo. Já se původně jen ptal po věrohodnosti vašich argumentů, na což jste reagoval urážkami, pochybnými argumenty a de facto tím otevřel druhou diskuzi na téma "věrohodnost vašich tvrzení". Mimochodem, vy jste se jaksi selektivně vyhnul mé žádost i zveřejnění odkazu na tu studii.
15.04.2015 (14:32)  
Nickon: Já vidím u parkovitě C, které je, na rozdíl od déčka, hned u odletové/příletové haly, cenu 1000/1300 Kč
Jenže vy píšete: "Ono se totiž ne každému chce platit čtyřmístnou částku za dvoudenní parkování". Ano, můžete se točit na tom, že "jste myslel" (jakkoli je to nepravděpodobné) Parking C, ale to je jen snaha mlžit a utéct z původní diskuze: veřejnou dopravu na letišti v Praze používá 20% cestujících a v Ostravě bude toto číslo daleko horší, na tom nezměníte nic, i když se postavíte na hlavu.
Martin Grill: namísto toho, aby se počkalo, co to přinese - když už jednou stojí
Protože to nepřinese vůbec nic, i když to už jednou stojí - letiště Mošnov dlouhodobě (deset let) stagnuje, stagnovalo i v dobách, kdy šly Katowice nebo Krakow s výkony razantně nahoru, kraj do něj nalil už stovky miliónů korun jak na sanování ztráty, tak na "rozlétání" mnoha linek, které stejně zanikly (co si já pamatuju, tak dvakrát Mnichov s Cirrusem a CCA, dvakrát Vídeň s Danube Wings a CCA, Moskvu s Polëtem, no a teď tu Paříž s TS).
Stejně tak dlouhodobě stagnuje průmyslová zóna, která byla vytvořena cíleně pro Hyundai, jenže to se pak rozhodlo pro Nošovice, a pokus naplnit ji podpůrnými firmami v automotive vyšel jen částečně. Přitom ani jejich zaměstnanci, ani zboží nové železniční napojení v drtivé většině nepotřebují.
OK, teď je tu pětiletá udržitelnost, po tuto dobu budou jezdit nepříliš využívané vlaky na letiště; pak se tam pustí regionova v relaci Studénka-letiště-Kopřivnice-Štramberk a bude to tak akorát lokálkový provoz za miliardu, za kterou si SŽDC i MSK mohly vyřešit jiný, daleko palčivější problém.
Pozn. fujtajbloví "ultrapravičáci" tohle samozřejmě neříkají dva dny po zahájení provozu, ti to říkají od samého začátku úvah, projektování i výstavby. V civilizovaném světě by jim bylo popřáno sluchu daleko dřív, ale tohle je čítankový socialismus s penězi, které nikomu nepatří a musí se rozházet.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
15.04.2015 (13:58)  
Já stále nepochopil, proč je tahle stavba trnem v oku namísto toho, aby se počkalo, co to přinese - když už jednou stojí. Po bitvě je každej generál. Ultrapravičáci samozřejmě chtějí vidět výsledky hned druhý den, ale v civilizovaném světě to takhle (naštěstí) nefunguje. Podle mě je součinnost několika prvků hromadné dopravy žádoucí o kus více, než stavba nadzemní garáže u letiště a považování IAD k letadlu za samozřejmost, ne-li výdobytek "moderní civilizace." Škoda, že jsou odbočky v Suchdole a ve Studénce vzájemně proti sobě, resp. že neexistují ramena pro napojení i v opačném směru (od Studénky, resp. od Suchdola) - vlastní spojení na letiště by tak mohl mít i Nový Jičín, bez dvou přestupů.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.04.2015 (13:53)  
Aha, takže on tu selektivní zrak má někdo jiný než já. Já vidím u parkoviště C, které je, na rozdíl od déčka, hned u odletové/příletové haly, cenu 1000/1300 Kč. Dovézt klimatizovaným mikrobusem se můžu pro mě za mě nechat dovézt i z Kladna a ve finále možná ještě ušetřím.
Mě je úplně jedno, milej Bohumile, kolik je pětina ze 710, já poukazuju na to, že tu mácháte vylhanými argumenty. Mmch, můžete sem dát odkaz na ten průzkum, kterým se oháníte?
Aha, i když mě tam někdo hodí, tak se to auto někam fyzicky poděje? Jinak totiž také musí nutně projet letištěm.
15.04.2015 (13:46)  
Tak si, milej Nickone, místo účtování s Bohumilem Stejskalem nejdřív spočítejte, kolik je 20% ze 710 cestujících denně. Samozřejmě, že v Mošnově, kde vlak jede jednou za dvě hodiny, těch 20% ani zdaleka nedosáhnete tak jako v Praze, kde je spoj MHD co pár minut, ale ať nežeru. Kolik vám vyšlo? A kolik je 2x9x310 míst? A kolik pojede vlakem Korejců z Nošovic, kteří jsou v Mošnově fundamentem linek ČSA do Prahy?
Děkuji dále, že jste se ze lži o nutnosti platit čtyřmístné částky za dvoudenní parkování na LVHP usvědčil sám, já tam vidím 650 Kč (Parking D) za dva dny. Navíc už vám bylo vysvětleno, že to standardně nefunguje tak, že tam auto parkujete, ale že vás tam někdo "hodí".
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.04.2015 (13:22)  
Bohumil Stejskal: Takže popořádku. Citát z vašeho příspěvku z 11:22: "(mimo šotokomunitu je uznávaným číslem 20%, ale to jen u letišť, kde je to páteřní součástí ostatní veřejné dopravy, jako Curych nebo Frankfurt/Main)". Už ve 12:35 jsme se od vás dozvěděli toto: "Cestující z/do Prahy (města) použijí z 22% MHD" a o kousek dál "Cestující, jejichž cílovou destinací není Praha, ale jiné místo v ČR, pak jedou veřejnou dopravou pouze v 16% případů." Když se to zprůměruje, dostaneme se poměrně blízko k těm 20 %, že?

Vaši druhou odpověď nechávám bez komentáře. Naštěstí mě tu zná víc lidí než vás a udělají si obrázek o věrohodnosti mého tvrzení sami.

A k meritu té třetí, něco k nastudování:
http://www.prg.aero/Files/parkovani-a-doprava/cenik-parkovani/

Když přestanete veřejně plácat nesmysly, bude vás brát vážně mnohem víc lidí. A když se k tomu ještě naučíte česky a základy slušného chování, pak nebudete sám při pokusu urážet druhé vypadat jako trouba.
15.04.2015 (12:35)  
Nickon:
Máte přesná čísla, nebo jste jen vystřelil od boku?
Mám přesná čísla z průzkumu, kdobytobylřekl, Letiště Praha a.s. Cestující z/do Prahy (města) použijí z 22% MHD, 42% taxi a 36% IAD (což neznamená, že tam auto zaparkují, ale že je tam např. někdo "hodí"). (A to je mezi MHD cestujícími pár těch, co zahodí auto někde na "šestce" a na letiště dojedou MHD.) Cestující, jejichž cílovou destinací není Praha, ale jiné místo v ČR, pak jedou veřejnou dopravou pouze v 16% případů.
Já odtamtud létám docela často a nějak jsem si nevšiml kolon příjždějících aut
...což znamená, že se buď blbě díváte, nebo to vidět nechcete, nebo lítáte jen ve svých vlhkých snech a plácáte nesmysly.
čtyřmístnou částku za dvoudenní parkování
...no a protože tohle je nesmysl, tak bude správně za C).
15.04.2015 (12:19)  
Railpic: Pořád nechápu, v čem je u toho předpokladu problém.

Jde o psychologickou bariéru "vlakem dojedu až do Ostravy na letiště" vs "musím do města X a pak ještě nějakým busem". Stačí si vzpomenout, jak luxusně se od vlaku dostávalo ve Vídni na Schwechat, nebo v Praze na Ruzyň v hodinách, kdy nejezdil AE.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko