Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.
Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty
1) Mošnov sice z hlediska počtu letů má k Ruzyni hodně daleko, ale využívaný je. V létě - v období dovolených poměrně slušně.
2) Ta nová trať má 2,9 km. Prostě se využilo toho, že kousek od letiště trať vedla, takže se udělala "přípojka" + rekonstrukce a elektrifikace toho kousku ke Studénce. A podle mě to smysl mělo. Jiné by bylo, kdyby kolem trať nevedla a budovala se trať nová, přímo z Ostravy. Pak by to byl investiční nesmysl, protože Mošnov opravdu není Ruzyně.
3) K Mošnovu vedly koleje už dřív, když byl využíván hlavně vojensky. Trať byla napojena z druhé strany stanice Studénky a vedla mezi rybníky Kačák a Kotvice.
Nevím, zda má větší naděje na rozvoj do budoucna průmyslová zóna, ale letiště..to je opravdu sázka na 13tku...
No potenciál má Ostravské letiště skutečně obrovský, protože v jeho okolí žijí řádově milióny obyvatel. Bohužel vedení kraje, letiště i ČSA jsou zřejmě oproti Polákům absolutně neschopní, protože ani po letech nejsou schopni rozlétat z Ostravy pravidelné linky.
- letenky jsou doslova příšerně drahé a to i pro business cestující. Není vyjímkou, že letenka Ostrava - Dusseldorf stojí 30 000,-. To je v dnešní době až na pár vyjímek opravdu mimo realitu. O létání běžných cestujících s mezipřistáním v Praze nemá smysl vzhledem k cenám ani uvažovat.
- spojení s Prahou je často uprostřed dne, takže nejde realizovat jednodenní služební cestu
- když už něco náhodou letí, tak to není každý den a v nevhodné časy
- Když už ČSA letí, tak je to často ATRxx, což zase jenom prodlužuje lety
Takže dokud zodpovědní pánové nebudou schopni letiště rozlétat, bude ten vlak opravdu k h..., protože každý soudný člověk zajede do Katovic, Krakova, nebo Vídně.
Stejně tak budou lidi odkázaní na auta v případě nedělního QS z CDG v 1:15 v noci. Ale systémově to fungovat bude.
Ad. Asie - vím, že Ostrava rozhodně nikdy nebude mít stejný provoz jako Bangkok. Ale rozhodně není pravda, že v Asii nejsou jiné možnosti přepravy. Třeba na trase Chiang-Mai (zhruba velikost Ostravska) - Bangkok (který je 700 km daleko) je o dost lepší spojení po zemi, než například mezi Ostravou a Mnichovem. Přesto tam něco lítá každou chvilku a turisti jsou z toho max. 20%. S postupující (hlavně psychologickou a ekonomickou) integrací EU bude myslím hlavně v oblastech bez VRT podobných letů hodně přibývat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.