..: První české letiště napojené na železnici je Ostrava-Mošnov :..

B737-86N, Travel Service, OK-TVD, Ostrava-Mošnov (OSR), foto: Josef Petrák Mošnov — Mošnovské Letiště Leoše Janáčka Ostrava v aktuálním letovém řádu obsluhují pouze tři dopravci - ČSA do Prahy, Travel Service do Paříže a Ryanair do Londýna. Přesto je prvním v republice, které se dočkalo osobního železničního spojení. Po potřebných testech elektrifikované trati Studénka - Mošnov, Ostrava Airport byl 13. dubna slavnostně spuštěn provoz osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a Bohumína do Mošnova. Úvodní provoz zajistí kapacitní jednotky CityElefant, ale dopravce České dráhy už objednal menší jednotky RegioPanter, které si nechávají 90 miliony korun spolufinancovat eurofondy prostřednictvím programu ROP Moravskoslezsko. Jízdní řád S2 poskytuje přípoj i na ranní let ČSA v 5.30 do Prahy a Düsseldorfu, večer pak mají cestující 23 minut na přestup od posledního příletu v 11 hodin večer. Deset párů vlaků je zavedeno v dvouhodinovém intervalu. Mnohem horší je ale napojení na dálkové spoje, a to navzdory zavedení vlaků mimořádnou změnou jízdního řádu. Kromě letiště poslouží vlaky také pracujícím v nedaleké průmyslové zóně Mošnov.

Zdroj: České dráhy, Správa železniční dopravní cesty


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 14.4.2015 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty Jízdní řád

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
15.04.2015 (21:35)  
Já jen znovu připomínám, že se jedná o necelé 3 km tratě. 500 mil. Kč zahrnuje i výstavbu terminálu a infrastruktury pro propojení s odbavovací halou.

Mimochodem oprava tratě z Mšena do Mělníka by měla taky stát 500 mil.... Bylo by efektivnější použít peníze třeba tam?
No myslím si, že při kritériu: počet denně přepravených cestujících a potenciál do budoucna, vychází lépe trať do Mošnova....

PS1: Opravdu nemám nic proti trati do Mšena. Použil jsem to, protože náklady na opravu by měly být přibližně stejné, kolik stála ta výstavba přípojky k letišti.
PS2: Výstavbu trati na letiště z velké části financuje EU, což se asi nedá čekat u opravy trati do Mšena. Takže z hlediska státního rozpočtu ČR....
15.04.2015 (20:52)  
Karek Kovářík: Linka Vídeň - Bratislava nevznikla proto, aby vozila lidi, ale aby přesunula letadlo ze servisní základny do provozní báze. :) A ti cestující tam jsou proto, aby se šotouši nevztekali, že se nemůžou proletět na tak krátké trase, když už to stejně letí.
15.04.2015 (20:02)  
rpet: Já se s vámi přece nehádám, vaši poznámku klidně spolupodepíši :)

Primární problém (nejen) Ostravy je to, že Češi obecně neradi létají, neradi cestují nebo se stěhují za prací. Poláků (4x víc) je v Británii 600 tisíc, zatímco Čechů tak dvacetina - to samozřejmě má zásadní efekt v letecké dopravě a díky tomu z každého většího polského města lítá linka (dvě, tři) do UK. To prostě v ČR logicky neexistuje (i když tu šotokomunita dává příklady jednotlivců posílaných v jednotlivých případech z ostravské kanceláře - tady je ale potřeba STOVEK lidí DENNĚ!). Jak tuto mentalitu změnit postavením tratě, to mi není jasné. Proč si myslíte, že Ryanair bázuje mašinu ve Wroclawi, Krakówě nebo nově teď Bratislavě, Wizzair zas v Katowicích? Asi samá železničně atraktivní letiště, co?
Další fakt je ten, že Letiště Ostrava zaspalo dobu. Takové Pyrzowice (Katowice, KTW) odbavovaly na přelomu tisíciletí 150 tisíc lidí ročně, čili podobně jako ten Mošnov. Jenže místo přešlapování na místě a vyhazování peněz za nesmyslné dotace pro linky do Moskvy a Mnichova dokázaly během deseti let, v době velkého rozvoje low-cost aerolinií, tento údaj zpatnácteronásobit. Jako teď už pozdě bycha honit, už i ti Ostraváci prostě jezdí do Katowic a Krakówa, a stavbou nesmyslné tratě se to těžko změní (do Pyrzowic taky vlak dodnes nejezdí, i když tam mají ten model modernizace ve vitríně už aspoň deset let).
A poslední poznámka: zapomeňte na ČSA (a nikdo jiný do Mošnova dobrovolně lítat nebude). Pokud úplně nekrachnou, jako že k tomu měly v jednu chvíli nakročeno dost úspěšně, tak rozhodně nebudou v pozici umožňující rozvoj nějakého regionálního letiště kdesi v řiti. Jediné, co může udržet alespoň stávající rozsah provozu, že socialisti budou rozhazovat dál a místo vlaků a MHD dotovat tentokrát letadla. Vždyť si při tom řečnění o potenciálu (hlavně do Německa) všimněte, že ani ten Düsseldorf, vydávaný na všech propagačních materiálech za samostatný let, není přímý, ale je to s mezipřistáním v Praze... Já bych spíše volil slova "přežívání", "živoření". Perspektiva přitom nulová - KDO, KAM a PROČ by odtud lítal? A koho teda budou ty vlaky vozit?
registrovaný uživatel ufo 
15.04.2015 (19:56)  
Linka BA - Viedeň ani nezačala. Niki už odvolal všetky plánivané lety z BA.
registrovaný uživatel Kakov 
15.04.2015 (19:15)  
dovolím se vložit do diskuze, mám dvě připomínky:

1) co pořád máte s těmi ČSA?? je nutné spoléhat jen na ČSA? ať létá někdo jiný...

2) zrovna linka Vídeň-Bratislava, je příklad leteckého spojení, které by nemělo vůbec existovat, na takovou vzdálenost by měla lidi navážet železnice (přednostně) nebo autobus, o nesnázích s vlakem BA-Vídeň vím
15.04.2015 (18:22)  
Josef Petrák:
tak potenciál letiště je značný, hlavně spojení s Německem by asi využilo lidí hodně. Jenomže tady narážíme opravdu na neschopnost ČSA zrealizovat rozumné spojení ať už přímé, nebo přes Prahu. Lety na sebe navazují tak dobře, že je v podstatě nemožné vykonat jednodenní SC ať už ve směru z, nebo do Ostravy. Pokud už se náhodou takové spojení najde, tak jsou ceny takovým způsobem přemrštěné, že už vyjde lépe zaletět do Vídně a dojet autem. Není to o tom, že by z Ostravy lidi nechtěli létat, je to o tom, že není jak létat. Linka do Prahy by měla za rozumné ceny navážet lidi na návazné spoje (linka Bratislava - Vídeň) a ne oškubat těch pár, kteří jsou ochotni i tak letět. Když bude nabídka, přijde i poptávka.
15.04.2015 (16:55)  
rpet: Uvidíme. :) Vím o jedné firmě, která vysílá lidi letecky z ostravské kanceláře docela často. A to nepočítám Tieto.
registrovaný uživatel rpet  mail  
15.04.2015 (16:48)  
@ J. Petrák

přepsal jsem se... FR frekvence na OSR nepřidá, ani nedá letadlo do OSR jako na bázi - a už vůbec ne kvůli železniční stanici. Mošnov má potenciál možná na chartery, ne na pravidelný denní frekvence. Kdyby tam potenciál byl, už by se dávno projevil a Ryan to umí: jakmile cejtí peníze, jde za nima jak slepice po flusu - železnice neželeznice, ta to nespasí.
Wizz je díky KTW jasný. Kdo je další? ČSA?? ty jsou rádi, že vůbec dejchaj.
Tím se dostáváme k původní otázce: KOHO ty vlaky budou vozit, když to letiště využívá nula nula prd cestujících?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.04.2015 (16:23)  
Usvědčený manipulátor se často snaží zachovat zbytky důstojnosti podobným manévrem. Klidně si poslužte. Hezký zbytek dne, příště se zkuste obejít bez podsouvání, urážení a napadání oponentů, výrazně tím přispějete ke kultivaci diskuze.
15.04.2015 (15:47)  
rpet: Něco mi uchází? RYR na OSR už je. :) Nebo ho počítáš pod STN?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko