..: Škoda dodá ČD RegioPantery pro rychlíky :..

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Praha - České dráhy začátkem ledna vypsaly dvě soutěže na rámcové dodávky elektrických jednotek pro regionální a rychlíkovou dopravu. Nyní, zhruba po půl roce, České dráhy oznámily vítěze na dodávku dálkové verze, kterým se stala Škoda Transportation se svými vlaky RegioPanter. České dráhy objednaly rovnou všech 14 soutěžených jednotek, které mají být dodány v průběhu let 2015 - 2016. O konkrétním nasazení se rozhodne v průběhu příštího roku po domluvě s objednatelem rychlíků - Ministerstvem dopravy ČR. Dříve se hovořilo o nasazení nejprve na rychlíky Praha - Česká Třebová - Brno a Brno - Břeclav - Olomouc. Celková hodnota zakázky činí 2,6 miliardy korun.

A co konkrétně ČD poptávaly? Tento článek se bude primárně zabývat dálkovým provedením RegioPanterů, protože to je po dlouhých letech první nákup zcela nových souprav pro rychlíky v elektrické trakci. Přesto je spousta požadavků společná pro obě provedení. České dráhy požadovaly nízkopodlažní dvousystémové (3 kV DC/25 kV AC) elektrické jednotky s maximální rychlostí 160 km/h. Nebyl dán konkrétní požadavek na uspořádání (samostatné vozy vs. Jakobsovy podvozky). U dálkové verze mělo jít o dvě provedení označovaná jako EMU200 a EMU320, kde číslo označuje požadovaný počet míst k sezení s tím, že pokud nějaký výrobce nabídne více míst, bude to zohledněno plusovými body dle předem daného vzorce. RegioPantery pro ČD tak nakonec nabídnou 200 míst v kratším (třívozovém) a 350 míst v pětivozovém uspořádání, kde 1. třída zabírá vždy minimálně 12 % kapacity soupravy, zde konkrétně 25 a 42 míst. Třívozová jednotka bude na délku měřít 79 metrů, vážit 153 tun a mít maximální výkon 2040 kW, pětivozová pak nabídne parametry 132 metrů, 240 tun a 2720 kW instalovaného výkonu.

Automaty na jídlo, zvláštní oddíly pro cestující s dětmi

Uspořádání míst bude klasické, tedy 2 + 2 ve druhé třídě, ale oproti regionální verzi s větší roztečí 1850 mm (900 mm u sedadel za sebou), v první třídě pak s uspořádáním 2 + 1 s roztečí 2050 mm (1010 mm za sebou). Minimálně 40 % míst v první třídě bude v uspořádání proti sobě, ve druhé pak minimálně 20 %. Každé místo včetně sklopných musí mít svůj háček na kabát. Zástrčka 230 V pak připadne každému sedadlu v prní třídě, ve druhé pak bude jedna zásuvka vždy na maximálně dvě sedadla. V obou třídách nabídne každé sedadlo vlastní opěrky rukou po obou stranách a odkládací plochu ať již v podobě stolu mezi sedadly (v 1. třídě rozkládací), nebo na opěradle sedadla vpředu. Police na zavazadla se octnou, na rozdíl od regionálního provedení, v podélném uspořádání s průhledným dnem. V interiéru budou dvě místa vyhrazena pro instalaci automatů na potraviny a nápoje. Na každých 50 míst kapacity pak musí jednotka disponovat čtyřmi místy pro cestující s dětmi. Ta oddělí od ostatních prostor skleněná příčka s 50% průhledností a posuvnými dveřmi na tlačítko. V RegioPanterech tak bude v dětské zóně vyhrazeno 24, respektive 30 míst.

Cyklisté a kočárky

Každá jednotka bude mít troje dvoukřídlé dveře (pětivozová jednotka pak patero dveří) o šířce alespoň 1300 mm na každé straně jednotky a nově je požadováno oddělení nástupních prostor od salónů pro cestující dveřmi; tato změna je nově aplikována i pro regionální provedení jednotek RegioPanter. Kratší provedení nabídne 6 míst pro kočárky a 10 háků na jízdní kola, delší provedení tyto počty navýší na 8 a 15. Na každých 100 míst pak připadá jedno WC, přičemž alespoň jedna toaleta ve vlaku musí být uzpůsobena imobilním cestujícím.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 6.8.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
06.08.2014 (19:03)  
Karel Filip


Předělávat Bautzeny na velkoprostor dost dobře nejde, rozvod teplého vzduchu je na kupátka pouze z jedné strany, a dávat do bočnice větší dveře to je zásah do hlavního rámu. V podstatě by to byla novostavba.

A hledat u ČD v něčem logiku, jako že by přestaly jezdit na naftu pod drátama a optimalizovaly používání souprav? Utopie. To se budou raději vymlouvat, proč to nejde.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
06.08.2014 (18:57)  
Karel FILIP ml. kdyžtak tady čtu jak kde jsou ty soupravy potřeba tak si říkám, že by se měli nasadit na trase HK-PCE-Pha-Beroun-Plzeň a na UL-Pha-CB využila by se rychlost jednotek a zlepšila se kvalita cestování v těchto regionech... ...Ad kola nevím proč už někoho nenapadlo prostě nechat předělat 5-10 Bčkových vagonů na půl vagomu pro kola sedačky ala 471 a druhá půlka velkoprostor celé to 2 třída. ideálně i s bočními dveřmi jak má Bbdmtee snad to píšu správně. V době poptávky by se na exponované vlaky přiřadil tento vůz a bylo by vyřešeno.

To zjevně není myšleno ve stejném kontextu, že ne? Na jednotky lepit nějaký extra vůz a ještě s tím dělat úvrať v PCE...?
06.08.2014 (18:34)  
kdyžtak tady čtu jak kde jsou ty soupravy potřeba tak si říkám, že by se měli nasadit na trase HK-PCE-Pha-Beroun-Plzeň a na UL-Pha-CB využila by se rychlost jednotek a zlepšila se kvalita cestování v těchto regionech a navíc by se mohlo povést přetáhnout lidi z busu. Protože z HK to končí na černém mostě a z Plzně na Zličíně a upřímně když k tomu přidám ten čas metrem do centra tak ten vlak je na tom o dost lépe už jen protože nemusím přesedat. Pokud toto čd udělá ak si myslím, že zaboduje u cestujících. Ad kola nevím proč už někoho nenapadlo prostě nechat předělat 5-10 Bčkových vagonů na půl vagomu pro kola sedačky ala 471 a druhá půlka velkoprostor celé to 2 třída. ideálně i s bočními dveřmi jak má Bbdmtee snad to píšu správně. V době poptávky by se na exponované vlaky přiřadil tento vůz a bylo by vyřešeno. Do ostatních vlaků bych se nebál najít lepší vagony umýt vydrhnout a vyprat. Jinak mne ted napadá jak si někdo dělal srandu z toho, že toto pod drát nepojede do trutnova. Nenapadlo Vás, že ty naftové jezdí pod dráty třeba na KV takže tam dají tento elektrický a motorový stáhnou na PCE-TU.
jako otec mimča ještě v Kočárku vítám přírustek kde kočárek má své právoplatné místo za to mají u mne čd velký plusový bod.
registrovaný uživatel zdenda 
06.08.2014 (18:16)  
Ad cyklisti: je to dost významná skupina cestujících, zvláště na tratích, které vedou oblastí s turistickým potenciálem, což je v Česku nakonec skoro všude, někde masově, jinde normálně. A v létě jsou rychlíky mezi Brnem a Třebovou dost plný, stejně tak osobáky na Letovice. Tak uvidíme, co to přinese. Jihomoravský Pantery pro osobáky mají o něco víc místa než ty dodávaný v první várce do dalších krajů. A musím říct, že Pantery třeba mezi HK a PA jsou na umístění kola naprosto otřesný, ženská to tam ani pořádně nenacpe, jak jsou ty háky nízko a nad tím není prostor. Takže výrobce má možnost prostorové uspořádání poněkud vylepšit pro cestující.
06.08.2014 (17:02)  
Takže existují 2 různé elektrické vozy o rozdílném výkonu? A okolo Prahy místo 451 až se rozpadnou budou jezdit klasické soupravy uvolněné z rychlíků? S Žehličkou na obou koncích?

Automaty na jídlo??? Český kaštan si tam určitě něco koupí, když to má v Lidlu za čtvrtinu. Vždycky jsem si myslel, že automat minci zváží a zjistí vodivost, jak to bude dělat na výhybkách a jiných nerovnostech?
06.08.2014 (16:10)  
"Svycarska kvalita" bude potupena :)

A Olifant ma 2MW a line to neni.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
06.08.2014 (16:09)  
JOHNZ: Tak třeba čtvrtek v průběhu akademického roku, odjezd z Brna kolem páté odpoledne. Sbližování s ostatními studenty v kupé po osmi - kdo by nechtěl :-)
Řekněme že za Svitavami už to bylo v pohodě.

tak můžou zkrátit současný čas 3:10 o nějakou minutu třeba i pod 3 hodiny
Bylo by fajn dostat se do rámce Brno 00 - Svitavy 00 - Choceň 30 - Přelouč 00 - Praha 00. Pro tratě 261 a 015 výhoda v možnosti rychlého přestupu.
registrovaný uživatel JOHNZ 
06.08.2014 (16:06)  
Martyss: Distribuovaný pohom = lepšie využitie adhézie. Tá 380 tam zas nemôže tých 6MW rvať rovno z nuly...
registrovaný uživatel JOHNZ 
06.08.2014 (16:05)  
Nechic: Ktorý úsek myslíte, a koľko dní v roku? Tými vlakmi cestujem skoro denne, v špičke, a nikdy som tam nič také nezažil ani nič čo by sa tomu i len približovalo...

Chary: Blbosť, na spojenie Praha - Brno sú EC/IC, rýchliky sú pre úsekovku...
06.08.2014 (16:01)  
vážit 153 tun a mít maximální výkon 2040 kW, pětivozová pak nabídne parametry 240 tun a 2720 kW instalovaného výkonu.
Nebude to líné oproti soupravám s lokomotivou 380 a esům? Instalovaný výkon se mi zdá dost nízký.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko