..: Tendr na krnovské rychlíky byl zrušen kvůli vyřazení Arrivy :..

Ministerstvo dopravy ČR, foto: MD ČRPraha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.

Zdroj: E15.cz


Radek Papež Poslat mail autorovi | 13.2.2013 (11:43)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
23.02.2013 (8:03)  
Zadavatel může kdykoliv zrušit zakázku a má to odůvodnit. Důvodem může být, že zbyl jen jeden uchazeč, třeba už proto, že podle novely to nelze a zadavatel se může obávat, že zakázka není optimálně vysoutěžená.
21.02.2013 (11:39)  
Michal Bláha: tak jsem se zeptal znalého a opravdu mají tyhle vlaky takovéhle šílené posily, navíc ty posily jezdí "jen v pátek, je-li zároveň velikonočním pondělím" a v podobné dny.
20.02.2013 (10:12)  
Soutěž o miliardy na vlaky rozhodne hra o datum

"Rezort se přitom odvolává na novelu zákona o veřejných zakázkách. Jak zjistil deník E15, je to především hra o datum s několikerým výkladem.

Tendr byl totiž vyhlášen loni 27. března, tedy čtyři dny před platností zmíněné novely. Soutěž by se tak měla řídit starou úpravou, podle níž lze vyhlásit vítěze i v případě účasti jediné firmy. Při takovém výkladu by RegioJet mířil k vítězství."

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/soutez-o-miliardy-na-vlaky-rozhodne-hra-o-datum-958608
registrovaný uživatel Sim 
19.02.2013 (11:44)  
Jake jsou ted mozne scenare?
1) vse se zrusi, predpokladam, ze zde budou i nadale "docasne" (s jednotkou docasnosti jeden furt) jezdit "hodne obetave CD" ... za kolik?
a) za kolik si reknou
b) za cenu, kterou modri podle zlutych pobiraly donedavna (tedy dveste neco)
c) za cenu, ktera bude vychazet z nabidnutych cen ve vyberku (tedy cca 190kc)
d) podle deklarovane prokazatelne ztraty CD (tedy cca 165 Kc)
e) podle trati, ktera uz byla vysoutezena a kde jezdi modri s podobnymi vozidly (tedy cca 18 Kc)
2) vse se zrusi a jedinemu uchazeci, co v soutezi zustal, se to zada primo (podle logiky, proc by to mel provozovat nekdo, kdo o to neprojevil zajem)
3) arriva sezene maturitni vysvedceni nekoho jineho a vrati se do souteze
4) jina varianta me nenapada ...

Ja osobne se obavam, ze to bude 1a nebo 1b ... :-/
19.02.2013 (10:49)  
Aleš Liesk.:
Taky se mi těch 5 vozů zdálo divných, ale řazení zde na zelpage je uvádí. Každopádně je otázka, zda se má někde na trati hýbat s kapacitou nebo to má fungovat tak, že co dojede z Opavy do Krnova, bude systematicky pokračovat až do Olomouce.
19.02.2013 (10:03)  
M. Bláha: já měl na mysli spíš ten olomoucký konec (na kterém jsou ty tunely). 1134 tam vůbec nedojede :-), to je krátký rychlík jen do Krnova.
Jestli na něm jezdí 5 vozů nevím, ale v sešiťáku má psaných stejných 100 tun jako všechny ostatní rychlíky na této trati. (mmch, co je to za vozy? Když tak bych už spíš uvěřil šestivozovce - několikrát jsem se (loni) v Krnově s/rozpojoval, jsa v jesenickém křídle, s křídlem olomouckým a vždy to bylo 3 + 3 = 6)
19.02.2013 (9:47)  
V článku na konci:
"Arriva chce proti vyřazení podat námitku, mimo jiné s tím, že zmíněný zaměstnanec byl jako fyzická osoba držitelem drážní licence."
registrovaný uživatel arj 
19.02.2013 (8:58)  
19.02.2013 (8:04)  
M:
Jistě jste natolik schopný, abyste si vyjel jízdní řád a následně řazení vlaků. :-)

Já jsem nechtěl tvrdit, že patra jsou dobrá cesta, ale chtěl jsem upozornit na to, že frekvenčně to na regionovu opravdu není. Ostatně kombinace různé potřebné kapacity v různých částech linky a malých denních proběhů bude stát za tím, že dopravci požadavaná kompenzace je takto vysoká.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko