..: Tendr na krnovské rychlíky byl zrušen kvůli vyřazení Arrivy :..

Ministerstvo dopravy ČR, foto: MD ČRPraha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.

Zdroj: E15.cz


RaPa Poslat mail autorovi | 13.2.2013 (11:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
14.02.2013 (10:38)  
A tak se ukázalo, že pro ČD je strategická výhoda, když se do soutěže vůbec nepřihlásí, protože takhle tu soutěž alespoň prozatím vyhraje.

Počítá zákon také s tím, že se nikdy nepřihlásí více než jeden zájemce?
14.02.2013 (10:08)  
...ostatně problémy s kvalifikovanými lidmi ve vedení měl i RJ, když odešel p.Paroubek k Paštikáři, ne?
14.02.2013 (10:06)  
Josef Petrák - opravdu jenom divákem? a četl jste dnešní Lidové Noviny ,plné konspiračních teorií páně RJ? Ne, tak si je přečtěte a přestaňte pořád bránit někoho, kdo si to nezaslouží.
14.02.2013 (9:15)  
ad zrychlení trati:
MD mělo zpracovánu variantu zrychlení trati tak, aby se z Olomouce na Svinov dalo dojet pod 2,5 hodiny. Pak by i při obratu v Ostravě-středu došlo ke zmenšení turnusové potřeby o jedno vozidlo. Na odpisech a personálních nákladech by pak bylo možné dosáhnout úspory odpovídající odhadem 30 - 50 Kč na vlkm. V době vypsání výběrka na dopravce ale tehdejší vedení SŽDC nebylo schopno garantovat, že práce na trati proběhnou včas.

Ovšem před časem bylo prezentováno, že v rámci z evropských peněz financovaných "přejezdových balíčků" by mělo dojít i na trať Olomouc - Krnov - Opava. Snad příprava na straně SŽDC pokročila natolik, že při opakovaném vypsání VŘ bude již možné reflektovat budoucí stav infrastruktury a cena za vlkm by se mohla dostat na podstatně přijatelnějších 140 - 150 Kč za vlkm.
14.02.2013 (8:54)  
bartík09: Vozidla i provoz zařídí stát. A pak už by zbývalo jen vypsat veřejnou zakázku na cestujícího. Dkonce by ji mohlo vysoutěžit více zájemců, pokud by splnili kvalifikační kritéria a dosáhli dostatečný počet v hodnocení. Pouze pokud by se přihlásil jen jeden cestující, musela by se zakázka na cestujícího zrušit .-)
14.02.2013 (8:33)  
Dusanh: Samozrejme by to taky byla moznost, ale stejnou logiku bysme potom mohli uplatnit i na provozovani tech vozidel: Proc vypisovat nejake vyberove rizeni, kdyz by stacilo, aby si stat upravil vlastniho provozovatele presne podle svych potreb?
14.02.2013 (8:28)  
Dusanh: Jenže když stát/kraj peníze na nová vozidla nemá, tak je právě vítána snaha, aby je vítěz soutěže za své pořídil. Takže ten model by musel fungovat jinak, zřejmě na nějaké garance, že vozidla nez§stanou stát.
registrovaný uživatel Kakov 
14.02.2013 (8:15)  
M:

stačilo, aby nedošlo k vyřazení arrivy a soutěž byla platná.....
registrovaný uživatel Dusanh 
14.02.2013 (7:28)  
Problém s vozidly je drobným střípkem v mozaice souvisejících problémů. Vozidla by si neměli pořizovat jednotliví dopravci, ale měl by je koupit stát/kraj. Ten by je provozovateli pronajal. A když by provozovatel po pár letech třeba zkrachoval, tak kraj prostě vozidla pronajme někomu jinému. Navíc si stát/kraj ta vozidla pořídí přesně podle svých potřeb.
14.02.2013 (7:27)  
Nějak tu pleteme - Dokumentaci si vyzvedlo a Přihlásilo se do vř. Tuším, že na oupenkárt si dokumentaci vyzvedlo snad 60 zájemců a přihlásil se jeden. Tehdy se jeden smělo...
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko