..: Czech Raildays on-line: CZ LOKO představilo novou lokomotivu :..

Celkový pohled na veletrh, foto: Matouš Danielka Ostrava — Zdravíme z letošního, již třináctého veletrhu drážní techniky Czech Raildays, který dnes začal v Ostravě a bude probíhat následující dva dny. Začátek veletrhu doprovázely slavnostní ceremoniály s křty jak zcela nových, tak už i běžně provozovaných vozidel. Jedničkou letošního ročníku je jednoznačně českotřebovský výrobce CZ LOKO, který prezentuje jak nový design pro rekonstruované brejlovce, tak zcela nový produkt. Naše kroky sledujte na Twitteru a postupně exponáty představíme v následující živé reportáži.

Křest patrové jednotky CityElefant, foto: Matouš DanielkaČeské dráhy spolu s výrobcem Škoda Vagonka jako první slavnostně představili známou příměstskou jednotku CityElefant s pořadovým číslem 76. Tento kus je jako první spolufinancován z prostředků evropské unie a bude jezdit jako řada dalších v Praze a středočeském kraji. Zajímavostí z interieru soupravy je odklon od sedaček s potahy v korporátním stylu ČD a návrat zpět k původním barvám.



Dalšími, o poznání zajímavějšími vozidly, která byla představena se hned vzápětí stala nová dieselelektrická lokomotiva 744.001 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO a další z rekonstrukcí známých brejlovců řady 753.6 od stejného výrobce. Lokomotivě byly brýle „odoperovány“ a získala nový vzhled s nádechem modernosti. Nasazení lokomotiv řady 753.6 u dopravce SD Kolejová doprava je plánováno, v úseku Beroun - Chomutov přes Rakovník, na nákladních vlacích s vápencem pro odsíření uhelných elektráren, především té v Prunéřově.

Lokomotiva CZ LOKO 744.001, foto: Matouš DanielkaLokomotiva 753.601, foto: Matouš DanielkaStanoviště strojvedoucího lokomotivy řady 753.6, foto: Matouš Danielka

Ulička elektrické jednotky RegioPanter, foto: Matouš DanielkaElektrická jednotka RegioPanter z produkce Škody zaujímá hlavní místo na veletrhu a reprezentuje jí třívozová jednotka 440.009. Kritizované široké dveře nabízejí přímo královský vstup do interieru. První třída v jednotce nepůsobí přemírou luxusu a použité podlahoviny vyvolávají až historické pocity, ale celkový dojem z jednotky je vesměs pozitivní.





Slovenská motorová jednotka 861.005 Rozália, foto: Matouš DanielkaDalší z vozidel jezdících již v pravidelném provozu, která se na veletrhu představila je po loňské premiéře řídící vůz Bfhpvee295 a slovenská motorová jednotka řady 861, která představuje výrazný milník v železničního průmyslu na Slovensku z dílny ŽOS Vrútky.




Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaDlouho očekávané rekonstruované jídelní vozy řady WRmee816 z produkce ŽOS Vrútky, původně WRm, jsou konečně zde. První prototyp si mohla právě dnes prohlédnout veřejnost a vůz se těšil i nemalému zájmu z řad provozovatelů. Subjektivní pocity z interiéru jsou, navzdory očekávání, spíše smíšené.

Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš Danielka

Matouš Danielka Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 19.6.2012 (12:48)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel lbc 
24.06.2012 (7:26)  
Hawkey
lbc: obdobné řady 363.5 z dílny CZ LOKO pro dopravce ČD Cargo.

No až na to, že to dělá Pars a Škodovka .. jinak OK :)
http://www.skoda.cz/cs/produkty/opravy-a-modernizace-kolejovych-vozidel/elektricke-lokomotivy-rady-363/

Ale to já přece vím, že 363.5 modernizovala Pars a Škoda.
Jestli to z textu nevyznělo, tak se omlouvám. :-) Kdo jiný vyráběl peršing než Škoda Plzeň. Ale řadu ZSSK 361 modernizují ŽOS Vrůtky.

Já jsem ale hlavně psal o tom, že ŽSSK 361 na rychlost 160 km h jako dočasné řešení nemusí být od slováků špatný nápad.
Jasné je, že kdyby měli slováci peníze, tak na nějakou modernizaci(předělání) lokomotivy na rychlost 160 km h kašlou a koupí si nové lokomotivy. A současným řadám nechají 140 a 120 km h. Přesně to co dělá CD a Cargo třeba.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
23.06.2012 (22:57)  
lbc: obdobné řady 363.5 z dílny CZ LOKO pro dopravce ČD Cargo.

No až na to, že to dělá Pars a Škodovka .. jinak OK :)
http://www.skoda.cz/cs/produkty/opravy-a-modernizace-kolejovych-vozidel/elektricke-lokomotivy-rady-363/
registrovaný uživatel lbc 
23.06.2012 (18:57)  
Dobrý den
ZSSK 361 má max 140 km h a dle informací zde na Želpage v předchozím článku, některé budou mít i max.rychlost 160 km h
viz: předchozí článek od Juraje Kováče
http://www.zelpage.cz/zpravy/8628
tex:
Dvousystémová elektrická lokomotiva řady 361 – další z aktuálních ambiciózních projektů výrobce ŽOS Vrútky, který navazuje na loňskou prezentaci technicky obdobné řady 363.5 z dílny CZ LOKO pro dopravce ČD Cargo. Slovenská ZSSK touto přestavbou z peršingů řady 163 získává tolik potřebné stroje pro střídavou napěťovou soustavu, navíc s modernějším řešením pohonu a mírně vyšším výkonem. Část objednané série modernizací má dokonce zvýšit maximální rychlost řady až na 160 km/h.

Já jsem našel zatím jen tohle ZSSK 361
při paramentrech na 140 km h:
Trvalý výkon: 3600 kW/DC systém, 3200kW/AC systém
regulace výkonu pulsní, výkon elektrodynamické brzdy 3000kW,
hmotnost lokomotivy 86 tun,
ZSSK361 vznikla ROZSÁHLOU přestavbOU z řady 163 dosazením druhého trakčního systému a modernizace komponentů.
Trakční řetězec je doplněný o nově vinutý trakční transformátor T1T-4900-25/2x1700, odpojovače, uzemňovače,
střídavý trakční vypínač, usměrňovač UN 3000/1410.
Původní pulsní měniče v počtu 4ks jsou nahrazeny dvěma pulsními měniči JR 3000/3000-720 pro napájení trakčních motorů, které mají modernizovaně zvýšený výkon na 900 kW. Takční motory typ 11 AL 4542 .
Samotné buzení trakčních motorů v režimu jízda-brzda
zabezpečuje pulsní měnič buzení motorů JR 3000/2X200/90.1 .
Na lokomotivě je nainstalovaný nový řízený systém MIREL 361, který zabezpečuje ovládání a řízení lokomotivy ve všech režimech. Na stanoviště strojvedoucího byli dosazené klimatizační jednotky a pro zvýšení konfortu obsluhy byl vytvořený hygienický koutek s teplou a studenou vodou, mikrovlnkou,varnou konvicí a ledničkou.

Kolik to stálo, jsem ale nenašel.
registrovaný uživatel lukas1 
23.06.2012 (17:10)  
Zdravím, vytvořil jsem krátký film o Czech Raildays 2012, snad neurazím :-):
http://www.youtube.com/watch?v=B37pHFGTnRY
registrovaný uživatel lbc 
23.06.2012 (2:15)  
Co mě zaujalo a na co jsem přišel
Řada 150 má trvalý výkon 4 000 kW při rychlosti 101,2 km/h. Řada 371: má trvalý výkon 3 080 kW při 103 km/h, hmotnost 83 t. Takže řada 150 a 371 mají sice rozdílné trvalé výkony, ale a to je velmi zajímavé, kterého dosahují při téměř totožné rychlosti. Rozdíl je pouze 1,8 km h. Což mě osobně překvapilo. Dalo by se říci, že 371 je tedy něco jako výkonově slabší 150.
Protože řada 151 má trvalý výkon 4 000 kW, kterého ovšem dosahuje při 113,9 km/h a hmotnost 82 t. Tedy řada 151 vůči řadě 150 a řadě 371 dosahuje trvalého výkonu při rychlosti o 10 km h vyšší( respetive o 12,7 a 10,9 km h)

Řada 162: trvalý výkon 3 480 kW při 76 km/h, hmotnost 85 t.
v porovnání s řadou 150 trvalý výkon 4 000 kW při rychlosti 101,2 km/h , obě dosahující V max 140 km h, rozdílného trvalého výkonu dosahují a to je podstatné při zcela rozdílné rychlosti. Tady je ten rozdíl 25,2 km h

A porovnání třetí 371 a 162 mají sice více podobné trvalé výkony, ovšem a to je také zcela podstatné, kterých dosahují při velmi odlišných rychlostí. A tady ten rozdíl je 27 km h

Skutečně mě zaujala podobnost 150 a 371 při dosažení svého trvalého výkonu při téměř shodné rychlosti.
A to ( u řady 150 při rychlosti 101,2 km/h a u řady 371 při rychlosti 103 km/h) a řada 151 naopak při rychlosti vyšší a to při 113,9 km/h

Můj závěr konečný A)
Kdyby 371 dosahovala svého trvalého výkonu také při 113,9 km h jako řada 151 a řada 371 by měla vyšší výkon, než v současné době má, dosahovala by řada 371 snáze 160 km h podobně jako dosahuje řada 151.
Můj závěr konečný B)
Že ZSSk 361 přeji šťastně ujeté km. A že jako dočasné řešení než si budou moci pořídit slováci lokomotivy nové, to nápad špatný být nemusí.
registrovaný uživatel lbc 
23.06.2012 (1:21)  
Řada 362 byla zavedena v roce 1990 a jsou v ní zastoupeny osobní a rychlíkové lokomotivy s maximální rychlostí 140 km/h. Řada 363 obsahuje stejné stroje, které však mají odlišný převod, aby je bylo možné použít v osobním i nákladním provozu. Lokomotivy 363 zavedené od roku 1981 dosahují maximální rychlosti 120 km/h. Parametry(362): trvalý výkon 3 060 kW při rychlosti 68,4 km/h, hmotnost 86 t a celkový počet 30 ks(včetně 1 prototypu). 363: trvalý výkon 3 060 kW při rychlosti 59 km/h, hmotnost 86 t
registrovaný uživatel lbc 
23.06.2012 (1:19)  
Ale našel jsem ještě další informace
Řada 371 byla vytvořena úpravou a změnou převodu některých lokomotiv řady 372, aby byly schopny dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h. Řada 372 má nejvyšší dovolenou rychlost 120 km/h. Je stejná jako řada 180 DB a v roce 2003 společnost ČD získala jednu lokomotivu DB jako kompenzaci za stroj, který byl v Německu poškozen. Řada 371: výkon 3 080 kW při 103 km/h, hmotnost 83 t, počet 6 ks. Řada 372: výkon 3 080 kW při 77 km/h, hmotnost 84 t, počet 15 ks.
A k tomu přidám
Tato řada bude zavedena na přelomu let 2009 a 2010 a její tovární označení je Škoda 109E. Její maximální provozní rychlost bude 200 km/h, a stane se tedy první českou konvenční lokomotivou s provozní rychlostí 200 km/h. Maximální výkon činí 6 400 kW při 102 km/h.
registrovaný uživatel lbc 
23.06.2012 (0:39)  
Já jsem nedávno četl, že peršingy mají také nízký odpor vzduchu. Každopádně 151 bude na tom ještě lépe.

Ale už jsem našel údaje o trvalém výkonu a rychlosti řady 163,162 a 151
Řada 162 dosahuje maximální rychlosti 140 km/h, řada 163 je omezena na rychlost 120 km/h. Řada 162: výkon 3 480 kW při 76 km/h, hmotnost 85 t. Řada 163: výkon 3 480 kW při rychlosti 66 km/h a hmotnost 85 t.
Řada 150 má trvalý výkon činí 4 000 kW při rychlosti 101,2 km/h. Řada 151 má trvalý výkon 4 000 kW při 113,9 km/h a hmotnost 82 t.

To nejspíš bude to,o čem psal viz níže Aleš Liesk.
že 363 byla navržena jako univerzální, takže má poměr trvalé a max. rychlosti cca 0,5, zatímco 150 byla navržena jako expresní, takže ten poměr má skoro 3/4. S tím pak souvisí pokles výkonu, takže 363 už někde od 80 km/h klesá výkon, zatímco 150 si ho udrží téměř do Vmax.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
22.06.2012 (20:41)  
Osobně si myslím, že mašiny II. generace (s vyjímkou vypů Škoda 55E, 65E, 65Em) nejsou zrovna ideální na provoz s rychlostí nad 140 km/h. Problém nevidím ani tak v pohonu či pojezdu, ale především v aerodynamice kabiny. A to je zřejmě ten nejpalčivější problém, který tyto mašiny pro rychlosti 160 km/h pálí nejvíce a bohužel je i nejdražší ho vyřešit.

Udělat se toho dá hodně, otázkou je, jak moc je to finančně rentabilní, aby rekonstrukce mašiny nevylezla cenou na 80% nové mašiny.
registrovaný uživatel lbc 
22.06.2012 (15:40)  
Zrychlení totiž u CD162 0-140 km h je otázka chvilky.
například :
http://www.youtube.com/watch?v=FbCBSE8ee9s
A od těch 140 km h do 160 km h to u ZSSK361 nemůže trvat věčnost.
Domnívám se , že ZSSK 361 i když to není nová lokomotiva, ale rekonstrukce peršingu je dočasným řešení nedostatku lokomotiv na 160 km h. A určitý smyl v této rekonstrukci spatřuji. Protože při nedostatku financí na nové lokomotivy to již zmíněný problém dočasně řeší.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko