..: Czech Raildays on-line: CZ LOKO představilo novou lokomotivu :..

Celkový pohled na veletrh, foto: Matouš Danielka Ostrava — Zdravíme z letošního, již třináctého veletrhu drážní techniky Czech Raildays, který dnes začal v Ostravě a bude probíhat následující dva dny. Začátek veletrhu doprovázely slavnostní ceremoniály s křty jak zcela nových, tak už i běžně provozovaných vozidel. Jedničkou letošního ročníku je jednoznačně českotřebovský výrobce CZ LOKO, který prezentuje jak nový design pro rekonstruované brejlovce, tak zcela nový produkt. Naše kroky sledujte na Twitteru a postupně exponáty představíme v následující živé reportáži.

Křest patrové jednotky CityElefant, foto: Matouš DanielkaČeské dráhy spolu s výrobcem Škoda Vagonka jako první slavnostně představili známou příměstskou jednotku CityElefant s pořadovým číslem 76. Tento kus je jako první spolufinancován z prostředků evropské unie a bude jezdit jako řada dalších v Praze a středočeském kraji. Zajímavostí z interieru soupravy je odklon od sedaček s potahy v korporátním stylu ČD a návrat zpět k původním barvám.



Dalšími, o poznání zajímavějšími vozidly, která byla představena se hned vzápětí stala nová dieselelektrická lokomotiva 744.001 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO a další z rekonstrukcí známých brejlovců řady 753.6 od stejného výrobce. Lokomotivě byly brýle „odoperovány“ a získala nový vzhled s nádechem modernosti. Nasazení lokomotiv řady 753.6 u dopravce SD Kolejová doprava je plánováno, v úseku Beroun - Chomutov přes Rakovník, na nákladních vlacích s vápencem pro odsíření uhelných elektráren, především té v Prunéřově.

Lokomotiva CZ LOKO 744.001, foto: Matouš DanielkaLokomotiva 753.601, foto: Matouš DanielkaStanoviště strojvedoucího lokomotivy řady 753.6, foto: Matouš Danielka

Ulička elektrické jednotky RegioPanter, foto: Matouš DanielkaElektrická jednotka RegioPanter z produkce Škody zaujímá hlavní místo na veletrhu a reprezentuje jí třívozová jednotka 440.009. Kritizované široké dveře nabízejí přímo královský vstup do interieru. První třída v jednotce nepůsobí přemírou luxusu a použité podlahoviny vyvolávají až historické pocity, ale celkový dojem z jednotky je vesměs pozitivní.





Slovenská motorová jednotka 861.005 Rozália, foto: Matouš DanielkaDalší z vozidel jezdících již v pravidelném provozu, která se na veletrhu představila je po loňské premiéře řídící vůz Bfhpvee295 a slovenská motorová jednotka řady 861, která představuje výrazný milník v železničního průmyslu na Slovensku z dílny ŽOS Vrútky.




Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaDlouho očekávané rekonstruované jídelní vozy řady WRmee816 z produkce ŽOS Vrútky, původně WRm, jsou konečně zde. První prototyp si mohla právě dnes prohlédnout veřejnost a vůz se těšil i nemalému zájmu z řad provozovatelů. Subjektivní pocity z interiéru jsou, navzdory očekávání, spíše smíšené.

Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš Danielka

Matouš Danielka Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 19.6.2012 (12:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
20.06.2012 (10:36)  
jožo pilko:

to je přece jasná věc, brejle jsou tam proto, aby ta mašina líp viděla... :-)))

Ne, vážně, povězte tedy aspoň zkratkovitě, na co přesně to ta mašina má. My méně zasvěcení to oceníme.
20.06.2012 (10:34)  
Hrusko, co na tom nechapete? Je to jako metro, kazdy vuz je motorovy. Asi neni samostatne schopen, pac trakce atd. je rozdeleno po cele jednotce, ale to je uz hrani se slovicky.
20.06.2012 (8:44)  
Ten restaurační WRmee má ještě jednu bezva věc, má úpravu pro vození magorů zvenku na vlaku. Jakl jinak si vysvětlit natřený schůdek, svislé madlo, jen ty dveře tam nějak zapoměli dát.

Nebo to tam je jen kvůli posunu při seřazování?
20.06.2012 (8:35)  
lbc : moc pekne si tu aplikoval svoje automobilové poznatky (nie rušne skutočne nerobia crash testy!), ale evidentne nevieš nič o funkčnosti okuliarov. preukázal si to plne. pá
20.06.2012 (6:38)  
Honza: Tak to jsem zvědavý, jak u třívozové jednotky uděláš stejný počet hnacích a nehnacích vozů :D
20.06.2012 (1:46)  
LBC: velice pochybuju, ze ta nova kabina je nejak TSI pozitivni. Ani nemyslim, ze by byla nejak vyztuzena, i kdyz se samozrejme mohu mylit. Kolik nehod brylovcu dopadlo jen narazem "bryli" a zranenim firy? Mam pocit, ze slo bud o totalni destrukce, nebo byla loko srolovana aspon po dvere. A vubec kdyby slo primarne o zvyseni bezpecnosti, tak se tim CZ Loko dozajista nezapomene pochlubit. Zatim vse zduvodnovali "modernosti" designu, coz je vpravde kocourkovske.
Je taky mozne, ze na tyhle totalni rekonstrukce se berou lokomotivy uz s prorezlymi kabinami v horsim stavu.
Kdyby, jak rikal K. Kovarik bylo levnejsi udelat jedinou kabinu, misto jedne na kazdem konci, tak by toho urcite vyuzili konstrukteri 380. Ta je pomerne nizka, bez soucasnych kabin by mohla byt jeste nizsi a vezova kabina vprostred by navic byla mnohem vice TSI odolnejsi.
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.06.2012 (1:19)  
lbc: u Pantera je tolik hnacích vozidel, kolik vozů.
Tak kabiny mašin by měly samozřejmě být konstruované v prvních řadách z hlediska bezpečnosti, praktičnosti a až potom z hlediska vzhledu, ale to už se snad dělá od jakživa ne?
registrovaný uživatel lbc 
20.06.2012 (1:08)  
Dobrý pozdní večer
Můj osobní názor je:
744 jízdu s extrémně dlouhým čumákem nepokládám za moc praktickou za nápad od konstruktérů. Strojvedoucí pořádně přes dlouhý čumák moc nevidí. Potřebuje vidět na obě strany pořádně. Nikoliv jenom na jednu. Raději bych kabinu strojvedoucího viděl spíše více ve středu, aby výhled z kabiny byl na obě strany podobný nebo stejný. Tento nápad od CZLOKO nepokládám u tohoto typu lokomotivy za praktický. U jiných druhů u oprav lokomotiv na jejich stránkách to mají vyřešené lépe.
753.6 vypadá dobře.
Obecně se vůbec domnívám,že by se měla konečně už začít řešit praktičnost, bezpečnost, funkčnost a výhled z kabiny strojvedoucího před neustálou podporou zastaralého vzhledu, že je to lepší jen proto, protože mě to pak na fotce, když ji fotím vypadá nejlépe. A proto je to lepší a nemělo by se to měnit.
Brýle to při nárazu odnesly společně se sklem jako první, když nepočítám nárazníky. Takže z hlediska bezpečnosti ,,brýle´´ za bezpečné nepokládám.
O něco lépe konstrukčně vyřešené byli 749 nebo 751.
Osobně bych chtěl vidět lokomotivy při nárazů zkoušky podobně jako u aut při určité rychlosti. A chtěl bych vidět třeba tu 753 s brýlemi. Nebo další příklad 810. To by asi najednou konstruktéři, ale i ostatní sklapli jak ptáci, když nastane tma. Kdyby zrovna v tu chvíli měli sedět v kabině strojvedoucího za pultem.
Panter je pěkný.
Mě se u toho Panteru líbí, že tam jsou dvě hnací vozidla a ne jedno jako u 471. Což je lepší hlediska adheze.
registrovaný uživatel Honza  mail  
20.06.2012 (0:11)  
happy: Tak nevypadá to špatně, ale jestli jediný důvod proč změnit tvar jinak funkční a osvědšené lokomotivy je, aby vypadala modernějš, tak to zase jen dokazuje v jakém Kocourkově se nacházíme. Ale když na to dopravce, který si to nechal udělat, má tak proč ne. Ostatně sedmičkové brejlovci dokazují, že to jde vybavit moderní technikou, aniž by se původní konstrukce musela nějak složitě měnit. Ale se sběračem na střeše by to bylo lepší (což by ovšem ztratilo pro dopravce smysl, mít tuto lokomotivu).

P.S.: a určitě taky bude mít lepší aerodynamiku, než to skoro ploché brejlí čelo.
registrovaný uživatel happy 
19.06.2012 (23:56)  
A proč mu vlastně změnili čelo
Protože dopravce chtěl lacinější variantu moderního stroje. Tedy využití starého rámu a podvozků realizaci zlevní a nová kapotáž zatraktivní. Ne každý dopravce se chce dnes prezentovat designem šedesátých let, i když bezesporu byl velmi kvalitní. Prostě co si dopravce objedná, tak to má. Z mého pohledu jde o vcelku zadařilou kapotáž, která pěkně navazuje na starší funkční celky.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko