..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
07.04.2012 (19:06)  
JiříK: Půlení intervalu moc nepomůže, pokud nebudete půlit i intervaly návazných autobusových linek IDS, které při/odvážejí zvlášť na jižní části S2 podstatnou část cestujících...a k tomu se asi nikdo moc nechystá, nehledě k tomu, že i tam je ve špičce půlhodina.
registrovaný uživatel myrha  mail  
07.04.2012 (18:37)  
IR: No dneska je to asi jedno, před výrobou sinusovky o potřebné frekvenci pomocí PWM ve frekvenčním měniči se jde stejně přes stejnosměrné napětí - tudíž na dvousystémovost jsou u tohoto řešení nejspíše minimální náklady navíc. Vzhledem k času mezi podpisem a dodáním si myslím, že je to ušito na jistou firmu, která vezme odzkoušenou výzbroj z Ukrajiny a napasuje ji na jistou nízkopodlažní jednotku, že... ;)
07.04.2012 (17:26)  
IR .. myslíte že maj tu stejnosměrnou sekci vymontovat a hnát do měničů a trakčáků rovnou sinusovku? ;-)
registrovaný uživatel zlobr 
07.04.2012 (17:17)  
JiříK.: Už teď je interval půl hodiny a ve špičce si nedovedu představit, že by jela jenom 3vozová. Minimum na S2 je opravdu 3+2. To dá dohromady 388 míst. Což je asi o 20 míň než v 560. O víkendu by možná 3vozová stačila, ale v pracovní dny určitě ne.
IR: Tak cenový rozdíl mezi střídavou a 2systémovou je asi zanedbatelnej.
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
07.04.2012 (16:30)  
A proč budou ty jednotky dvousystémové? To aby byly dražší, nebo se počítá s prodloužením té linky až do Č.T.?
dopisovatel nebo člen ŽP Miloš  mail  
07.04.2012 (16:25)  
Salubius: Co jsem slyšel minimálně od 3 lidí, tak Brno patráky (bohužel) nechce, důvod je hlavně únik tržeb, protože by se naučilo mnoho lidí, třeba Brno - Bílovice jezdit bez lístku, protože by to jeden vlakoš neuhlídal a požadovat v Brně posilu dalšího člena vlak.personálu je zcestné a zřejmě dlouho bude...
07.04.2012 (16:18)  
danys: Nebo tu je ještě jedna varianta. Třívozky budou jezdit v hodinovém intervalu jako nyní (na to stačí 4 soupravy a 5. může být záložní) a ty dvě dvouvozové mohou půlit interval v nejvytíženějším úseku.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
07.04.2012 (16:17)  
tominek: Dráhy se sice dlouhodobě snaží vyštvat cestující z vlaků, obzvlášt v JM kraji, nicméně v tomto případě mám za to, že v tomto případě má pravdu danys - taky jsem to někde četl...
registrovaný uživatel danys 
07.04.2012 (16:10)  
Myslím, že jsem někde četl, že budou spojené a v průběhu trasy se budou i rozpojovat, což je logické, protože v severní části jezdí vlaky poloprázdné.
07.04.2012 (15:35)  
Teď na těchto linkách jezdí pantografy, které mají kapacitu přes 400 míst a jezdí plné. Třívozový RegioPanter má 232 míst k sezení. To je podle mě na tyto linky nevhodné. Byl by potřeba alespoň čtyřvozový. Nebo by se mohli třeba dva spojit dohromady, ale to by už byl lepší vícevozový. Aby to náhodou neodradilo lidi z těchto linek, když budou ty soupravy narvané, protože teď je v Brně obliba vlaků velká.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko