Brno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.
České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.
Zdroj: České dráhy
Jinak bydlím ve Zlínském kraji, a v jeho představách je IDS možnost použít jízdenky DSZO ve vlacích na trati 331 - to je vše. Jinak vlaky i autobusy odjíždějí víceméně v náhodně generovaných časech (aspoň to tak vypadá), takže je super vědět, že mi jede vlak "něco kolem celé", ale jednou je to :51, jednou :04, jednou :11 - a všechny mají stejný cíl! S autobusy je to podobné, takže bych byl rád za něco podobného i u nás. I když, na druhou stranu se děsím, že IDS JMK předělaný a "vylepšený" ve ZK bude ještě větší chaos než je teď.
Ale zkusím tedy ještě doplnit délky staničních kolejí (počítáno od staniční budovy): 1. 356m, 2. 334m, 3. 330m, 4. 305m, 5. 264m, 6. 256m
Pro Jiří Hasil: IDS JMK je špatný IDS protože nezajistil vazbu Hodonínska s Olomoucí? A nenapadlo Tě například, že do Olomouce projíždíš dalšími dvěma kraji u nichž je dopravní politika rozdílná? Navíc uvádíš relaci, která je jednoznačně dálková (mezikrajská), a její zajištění z pohledu vazeb v rámci IDS JMK není důležité. Cílem IDS JMK bylo zajistit rychlé a časté spojení s krajským městem s jednou jízdenkou. To se myslím podařilo.
Co se týká počtu souprav a jejich složení. Na S2 je čerpáná kapacita celé 560 pouze u několika vlaků za den (v ranní špičce). Dimenzovat kapacitu celodenního oběhu souprav kvůli jednomu či dvěma vlakům za den je dost neefektivní, protože po zbytek dne se vozí "vzduch" (obvyklé přepravní frekvence se pohybují kolem 100 - 180 lidí). Při kapacitě 416 lidí je využití kapacity dost malé. Navíc o víkendu je lepší mít dvě nové menší soupravy než jednu velkou - pokryje se více vlaků novými jednotkami.
Současnot je taková: http://mapy.cz/s/3wae
V druhé části příspěvku požadujete současnost plus 100 až 150 metrů. Ujasněte si prosím, jestli chcete 280 nebo 430 metrů, ano?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.