..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
10.04.2012 (14:19)  
Neonym - a nebude to spíš náhodou jak je napsáno níže v diskuzi? Tedy v okrajových částech stačí třívozka a přes střed města vždy spojená třívozka s dvouvozkou, tedy 400 míst? ;-)
registrovaný uživatel Neonym  mail  
10.04.2012 (14:17)  
Pokud je pravda, že kraj požadoval 300 míst a přesto ČD poptávají 240, tak je opravdu něco špatně. Čert vem dveře i když ty jsou samozřejmě také hovadina.
09.04.2012 (19:32)  
Jiří Hasil: Používám IDS jenom jako student, tzn. Brno a jeho blízké okolí, a právě systém S-linek se mi zdá jako výborné řešení. Netvrdím, že jsem za těch pár let pochopil vše co a jak, ale zatím vše, co jsem se v IDS naučil, mi přišlo jako zlepšení. Nevýhodou systému je preference určitých směrů za cenu větších přestupů, ale nic není ideální.

Jinak bydlím ve Zlínském kraji, a v jeho představách je IDS možnost použít jízdenky DSZO ve vlacích na trati 331 - to je vše. Jinak vlaky i autobusy odjíždějí víceméně v náhodně generovaných časech (aspoň to tak vypadá), takže je super vědět, že mi jede vlak "něco kolem celé", ale jednou je to :51, jednou :04, jednou :11 - a všechny mají stejný cíl! S autobusy je to podobné, takže bych byl rád za něco podobného i u nás. I když, na druhou stranu se děsím, že IDS JMK předělaný a "vylepšený" ve ZK bude ještě větší chaos než je teď.
09.04.2012 (17:15)  
ISF...tak to bohužel nevím. Tak dobře se v pláncích stanic nevyznám. Ale budu rád, když mi to někdo vysvětlí.

Ale zkusím tedy ještě doplnit délky staničních kolejí (počítáno od staniční budovy): 1. 356m, 2. 334m, 3. 330m, 4. 305m, 5. 264m, 6. 256m
registrovaný uživatel ISF 
09.04.2012 (16:17)  
Franta Plášek: A reálně využitelné délky staničních kolejí jsou jaké?
09.04.2012 (16:06)  
Podle plánků stanic (i když 2009, ale reko pokud vím nebylo) jsou nástupiště B.-hl. nádraží takto : 1. 385m, 2. 327m, 3. 326m, 4. 362m ( http://www.iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/planky/ ) Nástupiště u kusých kolejí nepočítám.
09.04.2012 (15:57)  
No,sice Olomouc není součástí IDS JMK, ale Moravský Písek a Bzenec jistě ano. Navíc, to neřeší stále složitost jízdních dokladů apod..Nevěřili byste, kolik lidí se po těch letech stále v tom systému není schopno vyznat a nevyřešili jste další problémy, o kterých jsem psal.Dříve jsem byl schopen si koupit studentské jízdné v autobuse.Cvakací jízdenky jsou strašně nepraktické a už se mi ji podařilo i dříve roztrhnut, než jsem ji vyjezdil.
09.04.2012 (14:34)  
Podle mých informací to budou na 100% Pantery, protože v zadávací dokumentaci je požadavek na šířku dveří min 1500 mm. Jediným železničním vozidlem na evropském trhu, který toto plní je právě Panter od škodovky. Pokud by ale výběrové řízení bylo vypsáno až po 1.4. podle nové legislativy, byla výběrovka prohlášena za neplatnou (kvůli jedinému zájemci) a musela by se opakovat, tak aby bylo více než jeden zájemce.

Pro Jiří Hasil: IDS JMK je špatný IDS protože nezajistil vazbu Hodonínska s Olomoucí? A nenapadlo Tě například, že do Olomouce projíždíš dalšími dvěma kraji u nichž je dopravní politika rozdílná? Navíc uvádíš relaci, která je jednoznačně dálková (mezikrajská), a její zajištění z pohledu vazeb v rámci IDS JMK není důležité. Cílem IDS JMK bylo zajistit rychlé a časté spojení s krajským městem s jednou jízdenkou. To se myslím podařilo.

Co se týká počtu souprav a jejich složení. Na S2 je čerpáná kapacita celé 560 pouze u několika vlaků za den (v ranní špičce). Dimenzovat kapacitu celodenního oběhu souprav kvůli jednomu či dvěma vlakům za den je dost neefektivní, protože po zbytek dne se vozí "vzduch" (obvyklé přepravní frekvence se pohybují kolem 100 - 180 lidí). Při kapacitě 416 lidí je využití kapacity dost malé. Navíc o víkendu je lepší mít dvě nové menší soupravy než jednu velkou - pokryje se více vlaků novými jednotkami.
09.04.2012 (14:06)  
JOHNZ: Takže pro dvě čtyřvozové jednotky (délky max 110 m) požadujete délku 220 plus 2x30 = 280 metrů.
Současnot je taková: http://mapy.cz/s/3wae
V druhé části příspěvku požadujete současnost plus 100 až 150 metrů. Ujasněte si prosím, jestli chcete 280 nebo 430 metrů, ano?
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko