..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
27.04.2012 (2:41)  
Jirka Kraťas - kolipak osobních vlaků jezdí dnes mezi Březovou a Svitavami? Myslím si, že Pardubický kraj zde dal jasně najevo, že pokračování osobáků se konat nebude
25.04.2012 (21:52)  
Tak mě napadlo, když si Jihomoravský kraj pořídí dvousystémové jednotky, tak na trati 260 by se přestupní stanice mezi "brněnskými" a "pardubickými" vlaky mohla přesunout z Letovic do Svitav. Z Brna do Svitav by jezdily "brněnské" dvousystémové jednotky a z Pardubic do Svitav stejnosměrné jednotky, které si hodlá Pardubický kraj pořídit. Podobně by se to mohlo udělat na trati 300, kde by "brněnské" dvousystémové jednotky mohly zajíždět až do Nezamyslic, zatímco Olomouc by obsluhovala ramena Nezamyslice - Olomouc a Nezamyslice - Přerov svými stejnosměrnými jednotkami. A čistě střídavé jednotky řady 560 by pak mohly jít na tratě, kde není styk dvou napájecích systémů, například z Brna do Břeclavi, Zastávka u Brna, Žďáru nad Sázavou či časem do Veselí nad Moravou, pokud by se tam také elektrifikovalo.
22.04.2012 (17:36)  
Jiří Kocourek: nemáte úplně pravdu, ekonomie je svojí podstatou věda neempirická (pdoobně jako logika). To, že se většina osob říkající si "ekonomové" snaží opičit od věd přírodních a pojímá ekonomii kvantitativně, je velmi nešťastné a ve veřejnosti to vyvolává pocity, které jste právě vyjádřil. :(

Nicméně k "rozumné podpoře domácí výroby" - já jsem z Pankráce a musím říci, že na nějakou Plzeň kašlu, protože jí nepovažuju taknějak za "naší". Takže požaduju účelovou dotaci na zřízení vagonky na Praze 4. Na Praze 4 se veškerý železniční průmysl omezuje na údržbu a nedochází k dostatečné generaci know-how. K tomu se kolejová vozidla musí dovážet z jiných míst, což způsobuje zápornou obchodní bilanci v této kategorii. Podpora ryze prahočtyřských výrobců by všechny tyto problémy vyřešila.

Na tomto idiotském příkladu můžete dostatečně vidět, že merkantilistický nápad "Kupujte české/středočeské/..." je výplodem zločinců, kteří si z vašich daní chtějí polepšit a ještě v rámcí toho tvrdit, že přechytračili základní principy dělby práce, díky kterým nemá Země půl milionu obyvatel sedících na stromech nebo v jeskyních...
18.04.2012 (22:54)  
ythomas_ct: Ekonomie je dnes někde tam, kde byla chemie nebo spíše alchymie v 17. století.
Pokud budeme tvrdit, že věda je to, co lze ověřit experimetem, tak bych moooc prosil aby se ekonomické experimenty už nikdy neopakovaly. Raději ať ekonomie zůstane souborem teorií a úvah, než aby někdo prováděl další ověřovací experiment na důkaz toho, že beztřídní společnost (ne)lze vybudovat. Pol-Pot se snažil asi nejvíce, nicméně také selhal.
registrovaný uživatel SYN 
17.04.2012 (23:06)  
quido.speedy: tak nevím, asi se vám nepovedlo vybrat úplně správný příklad, co brání vypsat výběrovko vcelku "normálně" bez ohýbání, a ten známý dealer se tam přihlásí a bude pravděpodobně bezkonkurenčně nejlepší s cenou (ostatní parametry budou pravděpodobně taky OK) a snadno vyhraje...
Ale samozřejmě, nákupy ve státní správě bývají dosti komplikované, znám z osobní zkušenosti :) A největší hokej bývá v tom když se požadují všelijaké certifikáty a podobně, to dáte do požadavků a nikdo vám nedokáže jestli to fakt je potřeba nebo si jen zbytečně vymýšlíte...
registrovaný uživatel Pazzy 
16.04.2012 (21:23)  
quido.speedy Ano, to je problém veřejné správy. Tohle jsou ale drobné, počítač je spotřební zboží, kupuje se každou chvíli. Ale představte si, že jste soukromá firma, máte levnější a dražší výrobek. Který si vyberete? Jste stát, co všechno ovlivní vaše rozhodnutí? Když si koupíte drahé, je to vaše věc, vaše ztráta. Ale když koupí drahé stát, tak jsou to i moje peníze. Proti korupci platí jen jedna věc, omezení pravomocí státu. Ale to spoustě lidí vadí, přišli by o peníze... A teď už fakt mlčím :-)
16.04.2012 (15:15)  
ythomes_ct, Pazzy. To jsou oboje rozumné příspěvky. Ono totiž do toho asi ani nemáme šanci vidět. A všechna špína nemusí být nutně špinavá. Když to vezmu na smyšleném příkladu, ve kterém se točí asi 1000x méně peněz.

Dejme tomu, že dostanu dotaci na obměnu poloviny výpočetní techniky (řekněme 6PC) po 10000Kč. Zadám požadavky, vypíšu výběrové řízení, ale taky znám situaci na trhu. Vím, že je draho, a vím, že můžu mít po 5000,- Kč značkové stanice (předváděcí kusy) od dealera, se kterým spolupracuji řadu let. Protože se mi velmi líbí myšlenka obměny všech 12ks stanic, ohnu vědomě řízení tak, abych tomuto člověku nahrál. Jeho nabídka je potom samozřejmě na virtuální železo, které je podobné vytouženým 12 kusům a není pro něj problém vyhrát.

A teď co. Je to korupce? Okrádám v této chvíli stát? Je za tím lobbing nebo jenom ZDRAVÝ ROZUM? Jako soukromník se logicky chovám tak, abych za své peníze dostal co nejvíc. Přesto mě stát staví do situace, kdy splnění podmínek znamená polovinu těch peněz vyhodit. Mohu tedy buď vyhovět státu, a být linčován v novinách za plýtvání veřejnými prostředky, nebo jít cestou zdravého rozumu, a být linčován v novinách za korupci a ovlivňování veřejných zakázek.

Samozřejmě se předpokládá, že jsem slušný a férový člověk a že si polovinu těch počítačů nenechám jako nějaká krysa tunelářská :)
registrovaný uživatel Pazzy 
15.04.2012 (21:37)  
ythomas_ct Ekonomové nedostávají Nobelovu cenu, ale je stejně v politickém vlaku jako Nobelova cena míru, bohužel. Ale na jejich predikcích se často buduje moderní teorie.
Existuje spousta ekonomů, kteří jsou celkem přesní v predikcích, ale to není ani tak jejich úkolem. Zpravidla tito jsou záměrně umenšováni na úkor "populárního" mainstreamu, popřípadě ukazováni jako extremisté.
Podpora exportu? Takže já z daní zaplatím levnější Italskou tramvaj?
"Rozumný" byl i Castro, když nastupoval, i Hitler měl "rozumné" argumenty. Nechci to zesměšnit, ale to je tak obrovsky zneužitelný pojem, že to není možné. Co je rozumné? Že má vlak dveře široké 150, 120, 90 cm? Kde je pravda?
Ať si proráží podnikatelé sami, ne že stát jim sebere peníze na daních a dá je třeba i jiným, zpravidla méně úspěšným...
K té poslední větě: Je trochu komplikovaná, tak postupně. Kdybychom byli slabá ekonomika, tak by koruna nebyla takto silná. A protože si drží standard, zatímco euro hodně ztratilo, můžeme nakupovat levněji v zahraničí, proto se i náš export prodražuje. Eurozóna funguje tak, že spojíte 5 bohatých zemí, 5 středně bohatých a 5 chudých a uděláte průměr. Takže bohaté euro by stálo 50kč, chudé euro 15kč a průměr je těch 25kč. Takže v Itálii a dalších státech nemůžou exportovat, ptž jsou drazí, zatímco Německo roste o 5%, protože je o dost levnější, než by bylo s vlastní měnou... Ale to je strašný offtopic, za to se omlouvám.
Když si budu kupovat auto, vyberu si to nejlepší za nejlepší cenu, stát si vybere podle lobbingu občanů, podnikatelů a dalších...
15.04.2012 (20:45)  
Ad pazzy:
Ač mě možná označíte za pseudoekonoma...
Kdepak, za pseudoekonoma bych nikoho nikdy neoznačoval, to je zbytečné. Ekonomie totiž - dle mého názoru - sama o sobě pseudovědou je! Jak jinak si vysvětlit, že kdykoliv někdo dostane Nobelovu cenu za ekonomii, tak se do několika let ukáže, že tudy to stejně nepůjde... ;o)
Ale vážně, pokud jsem si všiml, tak nikde nemluvím o cíleném kupování šmejdu, ale o rozumné podpoře domácího průmyslu. (Já už fakt nevím, to mám to slůvko "rozumný" vytučnit a podtrhnout?) A podpora domácího průmyslu rozhodně není jen nakupování domácích produktů, ale třeba i ta podpora exportu, o které je primárně řeč v tom odkazu, který tu rozpoutal celou tuto debatu. A vysvětlete mi, co je špatně na tom, trochu se snažit prorazit s domácí produkcí venku? Nebo je špatně, že třeba např. ta Škoda dodá 80 kompletních výzbrojí vč. pohonu pro elektrické lokomotivy TCDD?
Siemens bych sem netahal, za tím "zličínským koncem" není jen český nezájem o jejich produkci, ale třeba i silnější politické tlaky na zachování výroby jinde. A myšlenkový tok "slabá ekonomika - 50 CZK/EUR - zahraniční vlak zaplacený jižními státy - levnější potraviny v Německu" jsem bohužel nějak nepochopil...

Ad Chikatetsujin:
Pokud vím, tak ten crash test "převracení autobusu na bok" (o kterém se zmiňuji také, pouze o nějaký ten příspěvek níže) se provádí pouze s dálkovými autobusy a třeba pro ty patrové autobusy podobné zkoušky neexistují, protože patrový autobus např. to převrácení z pochopitelných důvodů prostě nemůže vydržet. Kdesi jsem četl vyjádření, že nejjednoduššími dopravními prostředky, které dnes můžete vyrábět, jsou vleky za auta a autobusy. Pokud sem ale dáte odkazy na čísla norem, které tu nárazovou odolnost autobusů řeší, rád se po nich podívám. A k těm emisním limitům, pokud EURO IIIB znamená mj. pokles povolených limitů pevných částic ve výfukových plynech o více než 80 % v porovnání s IIIA, tak to není "drsné"? Nemluvě o tom, že se cena těchto motorů velmi výrazně promítne do celkové ceny motorových lokomotiv a že tyto motory mají v rámci "boje za nižší emise" cca o 10 až 15 % vyšší spotřebu v porovnání s motory EURO II...
registrovaný uživatel Rodney 
15.04.2012 (14:21)  
Nákup nových jednotek vítám (i když řada 560 je moje oblíbená ;-)). Každý tu sice zmiňuje malou kapacitu, ale je zde přeci možnost jízdy dvou spojených jednotek do Blanska nebo Skalice a pak by dále pokračovala jen dvouvozová (vím, že tento nápad tu již zazněl). Rád by ho ovšem rozšířil o to, že by opět mohli tyto dvouvozové jednotky jezdit až do ČT, přeci jen budou dvousystémové. Ono přestupování v Letovicích nebo ukončení osobáku v Březové se mi nejeví jako logické a pokud vím jediný problém byl před lety v tom, že JM kraj požadoval větší kapacitu než "náš úžasný" Pardubický :-D a to by se ted vyrovnalo nějakým způsobem.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko