..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel thingie  mail  
08.04.2012 (9:15)  
Ano, ušlo, elektrifikace do Zastávky začíná (snad už víceméně doopravdy) letos na podzim, včetně bagru.
registrovaný uživatel Týnec 
08.04.2012 (9:07)  
Pendolino006:...ta 560 do Zastávky u Brna je nějaký žert?...nebo si bude vozit bateriový vůz?...nebo mně něco ušlo? :-)
registrovaný uživatel Pendolino006  mail  
08.04.2012 (7:40)  
Honza: 560 mají po nasazení jít na trasy směr Tišnov (S1) a směr Zastávka u Brna...
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.04.2012 (23:07)  
Taky se mi zdá 3 vozovka málo, když 5 vozová 560 nestačila a musely se dodat nepotřebné vložáky ze 460. Nicméně myslím že nějaké nové PTG do Brna už je nejvyšší čas.

Co bude s 560? Vzhledem k tomu že ještě 2 se mají modernizovat, asi hned tak na šrotišti neskončí.
07.04.2012 (21:11)  
AD Martin Grill ...sice už v JM kraji nežiju, ale snažím se situaci dlouhodobě sledovat na netu...zrovna v IDS JMK mám celkem dobré pocity. Zcela určitě jsou ty "lepší" příklady...jižní, východní čechy...
registrovaný uživatel jarodd  mail  
07.04.2012 (20:08)  
I když je to nejpravděpodobnější varianta a určitě si ČD do výběrka zase daly nějakou tu těžce splnitelnou podmínku se šířkou dveří ;0))... ...ale kde tu v článku zaznělo, že to budou Panteři??
registrovaný uživatel thingie  mail  
07.04.2012 (19:41)  
Třívozová jednotka má přinejmenším tu výhodu, že mimo špičky to opravdu v podstatě stačí, a 2+3 u soudobé elektrické jednotky zase zhruba odpovídá tomu, co lze bezpečně, co do délky, postavit k nástupištím na S2. U dvou třívozových jednotkách bych už si nebyl vždy jistý, jestli je to ještě praktické.
registrovaný uživatel PepaN 
07.04.2012 (19:30)  
Miloš: jedna paní povídala? :-)
registrovaný uživatel myrha  mail  
07.04.2012 (19:29)  
Omluva za rýpání proti Škodovce, zapomněl jsem, že už Panter je dvousystémový :) Tak nezbývá než popřát brzké získání papírů :)
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
07.04.2012 (19:15)  
jonáš, myrha: Já netušil, že to bylo primárně stejnosměrné. Na první pohled mě to zarazilo, že jsem si nějak nevybavoval, že by v JM kraji byly nějaké tratě napájené st.sm. proudem. Ale teď už to snad chápu :-) . Díky.
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko