..: ČD poptávají nové vlaky pro Jihomoravský kraj :..

ČD 650.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj KováčBrno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.

RegioPanter, 2. třída, foto: Juraj Kováč České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 7.4.2012 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel nojva  mail  
09.04.2012 (13:09)  
Jiří Hasil: ohledně přestupů se nikdy nezavděčíte všem, konkrétně na autobus 913 z Dolních Bojanovic jsou dobré přestupy v Čejči na bus do Brna, nebo relativně dobré přestupy na rychlíky R5 směr Břeclav a Brno. Kdyby to navazovalo vám na Olomouc, tak se zruší jiné více využívané přestupní vazby, navíc Olomouc již neleží v JMK, tak se s touto vazbou pravděpodobně nepočítá
09.04.2012 (11:33)  
No, jako obyvatel JMK si dovolím krutě nesouhlasit s názory, že IDS JMK je nejlepší! Možná je propracovaný, to máte pravdu, ale autobusy mají čekat na zpožděné vlaky (téměř ve 99% se tak neděje, co vím). Dojíždím z Dolních Bojanovic do Olomouce, autobus mi na vlak (R5) navazuje pouze 1x denně, jinak musím čekat vždy více než 30 min,v jednom směru i 45 min. O složitosti jízdních dokladů a celého systému nemluvím. Dále nechápu, proč řidiči nemůžou prodávat v autobusech studentské jízdné... A BORS, ČSAD HO i Kyjov kdysi zřídili čipové karty, které jsou dnes úplně k ničemu! IDS také sliboval taktovou dopravu. Je taktová doprava,když vám bus odjíždí vždy :54, ale tuhle hodinu vynechá a tamtu jede už 30? Je tady více vyjímek než pravidelností snad.
09.04.2012 (11:21)  
Oni jsou totiž hošani na brněnsku pěkně zmlsaní. Jihomoravský IDS je vedle pražského,libereckého,severomoravského asi nejkvalitnější v republice. Ať se ti nespokojení zajedou podívat třeba do plze?ského kraje jaká tam je dopravní obslužnost.
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.04.2012 (22:53)  
esrever: IDS JMK používam niekoľko rokov a nikdy som si nevšimol nenáväzností alebo naopak dlhých prestupných časov. Takže ak sú argumenty takéto, môže si južná Morava gratulovať k ekonomickému blahobytu, pretože ľudia v tom prípade jazdia autami len preto, že na to majú ...

Jiří Kocurek: Väčšina Skových liniek je predsa cez hl.n. tranzitujúca a končiace vlaky s výnimkou R5 (kde sa ale snáď v dohľadnej dobe predpokladá CityGopher) sú len mimo špičku (R7 sa prezlieka na R2/R3). Ad dvojkoľajka po Komárov - to by tama nesmela zavadzať ešte S2. A čo sa týka toho perónu, museli by byť asi o minimálne 100-150m dlhšie (aby sa na jkaždú polku zmestila aspoň 4 vozňová súprava a 20+10m rezerva medzi cesťákmi)
08.04.2012 (21:37)  
Miloš: Co jsem slyšel minimálně od 3 lidí, tak Brno patráky (bohužel) nechce, důvod je hlavně únik tržeb, protože by se naučilo mnoho lidí, třeba Brno - Bílovice jezdit bez lístku, protože by to jeden vlakoš neuhlídal a požadovat v Brně posilu dalšího člena vlak.personálu je zcestné a zřejmě dlouho bude...
V JMK jezdí patráky, ale na lince ze Znojma do Vídně. Ale v úseku Retz - Znojmo není zas tak vysoká frekvence cestujících, což znamená, že průvodčí ten vůz zvládne projít a lidi si zkontrolovat.
Ale nasazovat patráky na provoz v Brně a okolí smysl moc nemá, bo podle mého názoru jednopodlažní vlak se lépe hlídá než vlak patrový. Patráky přesto smysl mít mohou, ale jen za předpokladu, že bude tak vysoká frekvence cestujících, že bude potřeba přidávat nové spoje, ty se ale tzv. nevlezou, protože na ně nebude místo v JŘ, takže dojde na přidávání vagónů a návratu k 5 vozům Bdmtee plus plechovka, ale i přesto budou tyto vlaky plné, že bude potřeba opravdu patro navíc.
08.04.2012 (16:17)  
JOHNZ: IDS JMK vyhnal docela dost lidí z hromadné dopravy do individuální stejným opatřením, kterým dostal docela dost lidí do vlaku - zakazováním a rušením přímých autobusových linek do Brna, které existovaly desítky let, a jejich nahrazováním povinnými přestupy na vlak, zvláště ve skvěle vybavených hypermoderních přestupních uzlech typu Sokolnice-Telnice...

Pro leckoho to byla poslední kapka před přesednutím do auta, další akceptovali povinný přestup jen proto, že brněnské Hlavní nádraží má lepší polohu a připojení na MHD než Zvonařka (takže přesednou do aut, jakmile by vzniklo nové hlavní nádraží v odsunuté poloze).
08.04.2012 (13:00)  
Ad jonáš:
...že to ještě předloni nebylo vůbec, snad ani na papíře.
Tak to zase nepřehánějte, JPJ už se vyvíjí docela dlouho. A třeba zrovna předloni se prováděli simulační výpočty jízdních a vodicích vlastností této jednotky, z čehož logicky vyplývá, že už musela být ve velmi pokročilém stádiu vývoje. Jako důkaz může posloužit třeba:
- tabulka na str. 50 tu: https://dokumenty.upce.cz/Univerzita/zakladni-dokumenty/vyrocni-zpravy/o-cinnosti2010.pdf
- rozhovor na str. 7 tu: http://www.skoda.cz/cs/kariera/pro-studenty/skoda-news/Contents.2/0/7C143A70D6B82CE185457A844B2302C3/resource.pdf
;o)
08.04.2012 (12:03)  
IR: Ono to nebylo "primárně stejnosměrné", zejména proto že to ještě předloni nebylo vůbec, snad ani na papíře. A stejnosměrné je to spíš "sekundárně", protože pro ty měniče stejně musíte ze sinus 25 kV něco stejnosměrnýho nejdřív vyrobit, trafem a usměrňovačem, a neni žádnej technickej důvod nezvolit jako to sekundární napětí zrovna třeba 3kV. Takže je ta dvojsystémovost "odvozenim ze střídavý verze" skoro zadarmo (nějaký ty vypínače, přepojovače, tlumivky a sběrač kterej zvládne obojí ..).
08.04.2012 (11:55)  
JOHNZ: Kolejí by bylo i dost, kdyby:
- Na Esku jezdily pouze vratné soupravy a nemuselo se vyjíždět posunovací lokomotivou. Odjet do depa umí i vlaková loko.
- Dálková na Ostravu/Olomouc nečekala na to, až přijede protijedoucí souprava, ale soupravy se mohly vykřižovat v Komárově.
- Zabezpečovačka uměla uřídit dva vlaky k jednomu peronu.
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.04.2012 (11:03)  
Martin Grill: Nejaké konkrétne námety akým spôsobom sa Dráhy (a potažmo IDS JMK) o to vyhnanie ľudí snažia? Max hodinovým (deným až polhodinovým a v špičke čo 15 min) intervalom rozhodujúcich liniek to asi nebude, pomerne čistými vozňami dom st. Brno (podľa mňa republikový nadpriemer) to asi tiež nebude, náväznosťami vlak-bus tiež nie, azda len starším vozňovým parkom (čo sa teda snáď konečne začne meniť) alebo tým, že sa v Brne na hl.n. moc nezvládajú ostré prípoje (tých koľají je tam na to ale jednoducho málo ...). Ja osobne nepoznám kraj ČR (možno Praha), kde by sa verejnou (teda aj drážnou) dopravou cestovalo lepšie ...
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko