Brno — České dráhy minulý týden vyhlásily výběrové řízení na výrobu nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Jak jsme již dříve informovali, mělo by se jednat o celkem sedm jednopodlažních dvousystémových elektrických souprav, z toho pět v třívozovém a dvě ve dvouvozovém provedení. Předpokládaná cena všech sedmi klimatizovaných jednotek je zhruba 950 milionů korun a mají být dodány do dvou let od podpisu smlouvy, který se očekává do konce tohoto roku. Všech sedm kusů by tedy mělo být nasazeno do konce roku 2014, a to na vytíženou linku S2 IDS JMK Křenovice – Brno – Letovice.
České dráhy s vypsáním výběrového řízení na nová vozidla pro linku S2 vyčkávaly na rozhodnutí vedení Jihomoravského kraje, které linky vyjme z uzavřené desetileté smlouvy (ta umožňuje takto postupně vysoutěžit až 55 % z celkového sjednaného výkonu). Volba nakonec padla na linky S6 a R6. Celkově se České dráhy ve smlouvě zavázaly k investicím do vozového parku v celkové výši 1,8 miliardy korun. Kromě nových elektrických jednotek se tak v Jihomoravském kraji počítá s nasazováním modernizovaných souprav RegioNova, modernizovaných vozů řad 842, 854, 954 a 054, dále také s postupným nasazováním klimatizovaných řídicích vozů Bfhpvee. Právě k „syslům“ se počítá s postupnou modernizací vozů Bdmtee.
Zdroj: České dráhy
Jiří Kocurek: Väčšina Skových liniek je predsa cez hl.n. tranzitujúca a končiace vlaky s výnimkou R5 (kde sa ale snáď v dohľadnej dobe predpokladá CityGopher) sú len mimo špičku (R7 sa prezlieka na R2/R3). Ad dvojkoľajka po Komárov - to by tama nesmela zavadzať ešte S2. A čo sa týka toho perónu, museli by byť asi o minimálne 100-150m dlhšie (aby sa na jkaždú polku zmestila aspoň 4 vozňová súprava a 20+10m rezerva medzi cesťákmi)
V JMK jezdí patráky, ale na lince ze Znojma do Vídně. Ale v úseku Retz - Znojmo není zas tak vysoká frekvence cestujících, což znamená, že průvodčí ten vůz zvládne projít a lidi si zkontrolovat.
Ale nasazovat patráky na provoz v Brně a okolí smysl moc nemá, bo podle mého názoru jednopodlažní vlak se lépe hlídá než vlak patrový. Patráky přesto smysl mít mohou, ale jen za předpokladu, že bude tak vysoká frekvence cestujících, že bude potřeba přidávat nové spoje, ty se ale tzv. nevlezou, protože na ně nebude místo v JŘ, takže dojde na přidávání vagónů a návratu k 5 vozům Bdmtee plus plechovka, ale i přesto budou tyto vlaky plné, že bude potřeba opravdu patro navíc.
Pro leckoho to byla poslední kapka před přesednutím do auta, další akceptovali povinný přestup jen proto, že brněnské Hlavní nádraží má lepší polohu a připojení na MHD než Zvonařka (takže přesednou do aut, jakmile by vzniklo nové hlavní nádraží v odsunuté poloze).
...že to ještě předloni nebylo vůbec, snad ani na papíře.
Tak to zase nepřehánějte, JPJ už se vyvíjí docela dlouho. A třeba zrovna předloni se prováděli simulační výpočty jízdních a vodicích vlastností této jednotky, z čehož logicky vyplývá, že už musela být ve velmi pokročilém stádiu vývoje. Jako důkaz může posloužit třeba:
- tabulka na str. 50 tu: https://dokumenty.upce.cz/Univerzita/zakladni-dokumenty/vyrocni-zpravy/o-cinnosti2010.pdf
- rozhovor na str. 7 tu: http://www.skoda.cz/cs/kariera/pro-studenty/skoda-news/Contents.2/0/7C143A70D6B82CE185457A844B2302C3/resource.pdf
;o)
- Na Esku jezdily pouze vratné soupravy a nemuselo se vyjíždět posunovací lokomotivou. Odjet do depa umí i vlaková loko.
- Dálková na Ostravu/Olomouc nečekala na to, až přijede protijedoucí souprava, ale soupravy se mohly vykřižovat v Komárově.
- Zabezpečovačka uměla uřídit dva vlaky k jednomu peronu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.