Praha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.
Zdroj: České dráhy
Z OV do Prahy bude tedy nyní možnost
Pendolínem za 424 Kč s In-kartou (pokud neseženu eLišku, či jak se to nyní jmenuje) za 2:56 hod.
expresem za 324 Kč s In-kartou za 3:44 hod. anebo
RegioJetem za 230 Kč za 3:41 hod. a nepotřebuju počáteční investici 1.000 Kč (pokud ji už nemám)
tedy úspora jedné hodiny je za 194 Kč, to odpovídá měsíčnímu platu brutto ca 32.000 Kč
a trasa Havířov-Praha bez přestupu za 4:04 hod. je ještě zajímavější, to snad s ČD nepojede už nikdo
Děkuji za upřesnění
Vážně nemám šajna, tak pokud by někdo něco mohl sdělit, ale odpovědi typu "páč sou to blbcí" jsou zbytečné.
Protože na tak náročnou stavbu nejsou peníze. To by se muselo stavět 3/4 nové tratě a v jiných lokalitách, než je současná trať. Stačí sledovat zprávy o koridorových stavbách a bylo by Vám to jasné již dosti dlouho. Navíc se stále koketuje se směrem Plzeň-Domažlice-Německo. To je ale hudba budoucnosti.
Všeobecně k Pendolínu: Do Plzně jezdí žluté autobusy-Pendolin netřeba.
FRK
Žádný okres krom Prahy nemá přes milión. Nicméně Moravskoslezský KRAJ je krajem s největším počtem obyvatel.
Ovšem přes milión obyvatel mají 4 CELÉ KRAJE - Moravskoslezský, Praha, Jihomoravský, Středočeský.
Edit: http://ciselnik.artega.cz/kraje_pocet_obyvatel_hruba_mzda_nezamestnanost.php
Tak ani to už neplatí, nyní jsou kraje v pořadí Středočeský, Praha, Moravskoslezský, Jihomoravský.
- Pro mě je s podivem, že tak velký moloch jako je ČD vůbec dokáže měnit strategie a reagovat na situaci v republice - myšleno ve vztahu k narůstající konkurenci.
- krok vítám a těším se až bude 680ka jezdit obloučky do berouna kolem Třebáně.
Tak to určitě ne, na tenhle počet je potřeba těch okresů několik.
@babilon: Víceméně nebude, teď v říjnu Karlštejn-Beroun a potom až ke konci příštího roku snad racionalizace.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.