Praha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.
Zdroj: České dráhy
a otázka proč s ním jezdíte (nebo jezdil)? když víte jak je špatnej, já jsem do jeho busu vlezl 2× z donucení okolností.....
tady jsem zase u toho, že konkurence sama o sobě nic neřeší, před nástupem SA jezdil vždy plnej, lidi s ním jezdili i přesto, že to je tak strašný dopravce...
ad Štáhlichovo řidiči, problém je v tom, že jako řidiče má buď svoje kamarády, ukrajince nebo sem tam důchodce na brigádě, a protože s řidiči nezachází dobře, přelejvaj to na zákazníky.....
kdo by se chtěl o panu Štáhlichovy a jeho provozu něco dozvědět mrkněte sem (http://stary.seznam-autobusu.cz/vkj.html) a projděte si uvedené odkazy, stojí to za to
snižuje kvalitu služeb (čistota, ochota stewardů způsobená velkým pracovním nasazením - přesčasy a žádný odpočinek, nefunkční nebo zcela chybějící zařízení či služby a samozřejmě, když jsem monopol, mohu zvedat ceny)
Koho mi to jen připomíná? :-)
Jenže Dráhy se pokouší o nápravu. V tomto množství spojů a při omezených prostředcích to jde těžko. Konkurence je lék, to je pravda. Ale takováhle? Kolik let už Jančura jezdí? GVD 2007/2008 RT Express? Tohle je ten zdravý rozum?
Koho mi to jen připomíná? :-)
Je to jediný (bývalý okres) v republice s počtem obyvatel kolem 1 000 000 obyvatel vyjma Prahy.
Tak to určitě ne, na tenhle počet je potřeba těch okresů několik.
Chtěl jsem říct region
Co Vám prosím konkrétně vadí na žlutých autobusech? Tedy kromě barvy a majitele? Prosím o seriozní odpověď
To, že zruší konkurenci, pak se soudí a když je monopolem na dané lince, snižuje kvalitu služeb (čistota, ochota stewardů způsobená velkým pracovním nasazením - přesčasy a žádný odpočinek, nefunkční nebo zcela chybějící zařízení či služby a samozřejmě, když jsem monopol, mohu zvedat ceny) Tohle už tu bylo. On je LIKVIDÁTOR a doufám, že si na kolejích uvědomí, že to není jednoduché, ale daleko citlivější a už vidím zmatky při výlukách, či nehodách. Cestujícího nebude zajímat barva náhr. bus. dopravy. On bude chtít jet za každou cenu.
Jste úplně mimo. Vůbec mi nevadí, že se do Plzně rozjede Pendolíno, ale jeden spoj a ještě k tomu jen o víkendu bude mít jen minimální přínos.
Pokud tam budou po kolejích jezdit mimo toho Pendolína vozy níže mnou popsané, nemůžete očekávat obrat v to, že by lidé opustili žluté a i jinak barevné A spoje a přešli by k železnici.
FRK
žlutoshit
Co Vám prosím konkrétně vadí na žlutých autobusech? Tedy kromě barvy a majitele? Prosím o seriozní odpověď
Karel Kovářík: Nikdo nechce, aby se směr Plzeň stal kovošrotem ČD, jak už jsem tu ale několikrát psal, hlava mi nebere situaci, proč vozy na 160 a s dostatečným komfortem budou jezdit po trati za lok 363 max 120, když do Ostravy je 160 a v čele vlaku 151... ale to uže se opakuji. Ještě nadávno podobná situace panovala na 220, kde na každém R jezdilo 1xBmee rychlostí max 100, u Říčan a Tábora pak 120...(zase kvůli 363). Takže jsem se "doploužil" v relativním komfortu Bmee z Budějic do Prahy a pak přesedl do špalkového Bee na Ex do Žiliny v čele se 151. Pak jsme "letěli" v úsecích se 160 pouze 140... To mi vadí. Naštěstí už tto někomu došlo a Bmee byly vrženy na I. koridor...
Vás tedy nechápu, na jednu stranu Vám vadí současný stav na 170 a na druhou stranu Vám vadí pokus o jeho zlepšení.....
tím otočením jsem Vám chtěl především dát najevo, jak absurdní je to prohlášení o žlutých busech...
sory, ale opravdu nestojím o to, aby pokud někde jezdí žlutoshit, se tam automaticky rušili vlaky nebo záměrně zůstal nevyhovující stav techniky....
ČD nemají jako správně vedený podnik (pro tuto úvahu připusťme toto sci-fi hodnocení ČD) právo/povinost vycítit šanci a začít někde jezdit s něčím novým?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.