Praha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.
Zdroj: České dráhy
Žluté autobusy začaly jezdit do Plzně, protože jejich majitel podnikatelsky vytušil možnost nabídky s podstatně vyšší kulturou cestování, než cestujícím tehdy a vlastně i nyní nabízí síťový železniční dopravce. Pokud by se na kolejích objevilo něco lepšího a lacinějšího, než jaká je dnešní současnost, tak věřím tomu, že si své další zákazníky vlaky opět najdou. Prozatím je situace stále stejná. Koženka, průvan, horko, zima a také často smrad.
FRK
Než zdražila na nesmyslnou cenu, používal jsem výhradně kilometrickou banku. Až přišla eLiška za cenu 140 Kč, pořídil jsem si in-kartu, zaplatila se mi za 3 jízdy na trase OV-Praha (jinam vlakem nejezdím). 12%ní sleva už nebude atraktivní.
Jestli si to přečtou obchodníci z ČD, mají na čím přemýšlet
já bych to obrátil, Praha-Plzeň jezdí vlak, žluté busy netřeba :-D
prosím nebrat jako rýpání jen se ptám, abych věděl, jestli mi neuteklo něco nového....
- myslím, že druhý název, ne třetí
- jo, IN Praha-Ostrava teď na dnešek už fakt není (Jančura už asi taky bude mít při tom čtyřhodinovém taktu a pěti vozech plno). Ale to je jediná trať a čas co jsem teď našel. Opačně je volno.
- osobně očekávám zlevnění té neIN verze. Teď je rozdíl IN-neIN u Ostravy 25%. Můžou snížit rozdíl např. na 12%, jako je u tomu u Brna, kde konkurence už je.
Nějak nepočítáte se SporoTiketem.
Sporoticket!!! to je správný název, asi už třetí... Kdysi eLiška za 140 Kč, nyní SporoTicket za 260 Kč, pokud si ho ovšem koupím nejpozději 3 dny předem (a na pátek a pondělí je vyprodaný už dlouho předem), jinak za 300 Kč... a 300 Kč anebo 324 Kč zase už není tak velký rozdíl... ale i při té levnější variantě by mi pořád vyšel rozdíl odpovídající brutto mzdě skoro 22.000 Kč.
V případě tunelového řešení Praha - Beroun - 45 minut
V případě optimalizace 171 - cca hodina
V případě uvedení 171 do normovaního stavu - cca 1 h 15 minut
Nějak nepočítáte se SporoTiketem. RegioJet už prohlásil, že těch 230 Kč bude vázáno na nákup předem, lze to tedy se SporoTiketem docela srovnávat.
Rozdíl by měl být ve velikosti kontingentu (RegioJet neomezený, ČD omezený). Ale v praxi je SporoTiketů dost a dost, ještě se mi nestalo, že bych ho nesehnal.
Nezanedbatelný rozdíl je ovšem taky v informovanosti cestujících. Zatímco SporoTiket nikdo nezná, Jančurovo jízdné si každý najde snadno.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.