..: Odra vykolejila v Praze - Vršovicích :..

Vykolejení Ex 143 Odra, Praha–Vršovice, 12. 11. 2009, foto: Drážní inspekce ČR Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.

Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.

Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.

Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 12.11.2009 (8:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
12.11.2009 (13:53)  
zirecek > jenze to je to, Liben uz byla taky predelavana. Tusim ze to bylo v dobe, kdy se vedle stavela Arena a pripravovalo se mistrovstvi sveta v hokeji. Nove nastupiste a odbavovaci hala opet budi dojem, ze je jiz vse hotovo ... ze o kus dal je vse pri starem, o tom se nikde v mediich (krome specializovanych na zeleznici nebo aspon dopravu) nikdo nezminuje.

Takze v ocich verejnosti to je asi takto:

- prestavelo se nadrazi v Libni, ale nejezdi se pres nej
- prestavely koleje v Bechovicich, ale nejezdi se po nich
- postavily se nove tunely, ale nejezdi se skrz ne
- prestavelo se hlavni nadrazi, ale jeste neni hotovo, takze je tam porad spousta omezeni... mimo jine treba to, ze od pokladen je to k vlakum zase o kousek dal nez pred tim

... jak ma v tehle situaci byt cestujici spokojen, kdyz se dokonceni kazde dilci stavby oslavuje, vsude se pise, jak to ted bude lepsi, ale nikdo uz nerekne, ze to tak bude treba az za par let?
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
12.11.2009 (12:52)  
Možná někteří budou zklamaní, ale od prosince se z NS nestane jedno velké mraveniště. Pouze začne jezdit severním tunelem víc vlaků, zbytek NS zůstane bez výraznější změny. Už nyní je totiž jižní tunel plně v provozu pro hradecké rychlíky a vlaky směr Neratovice. Osobáky od Vysočan nemusejí úvraťovat v Libni. NS lze teď navíc využít pro odklony nákladních vlaků z důvodu rekonstrukce zhlaví v Libni. Bez existence NS by to bylo asi o dost složitější. A že nebylo možné provést obě stavby najednou, je asi každému jasné.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
12.11.2009 (12:48)  
Tak malé stavební "opáčko" pro některé. "Nové spojení" je jednou ze sedmi základních staveb v pražském železničním uzlu. Aby mohlo být plně a stoprocentně využito, musí být dokončeny (nebo alespoň částečně) i stavby další - reko nádraží Libeň, úsek směr Běchovice... Proto se jezdí odklonem a nikoliv přes Nové spojení.

Od nového GVD by všechny vlaky z Prahy do Kolína měly jezdit přes Libeň, zatímco přes Malešice ani jeden. Dokonce i EC z Německa do Vídně/Bratislavy pojedou po Novém spojení s úvratí na hl.n. (konečně), stejně tak R z Děčína pojedou na hl.n.
12.11.2009 (12:47)  
Sim: Tak si vsugerujte, ze Liben-Hlavni je furt puvodni a budete mit vetsi klid nez se to otevre cele. Delat tady takovy humbuk z toho, ze se cast stavby ukonci drive. Kazda stavba se slavnostne otevira, je otazkou jak to prezvykaji media a reprodukuji cast informaci dale. Nechapu, kde vidite problem, :-).
Martin Jarath: Naprosta pravda. Odpoved je velice jednoducha. Bohuzel u vetsiny vedoucich lidi ceske zeleznice nejde o to, aby zeleznice co nejlepe plnila svou funkci, jako spise o to, jak co nejjednoduseji dostat statni penize do patricnych soukromych rukou. To je holy fakt, ktery formuje ceskou zeleznici.
12.11.2009 (12:32)  
Josef Petrák: Koleje ČD sice dnes nepatří, ale ty šestimetrové břízy v okolí Malešic asi nevyrostly během šesti let od doby, kdy vznikla SŽDC :)

Na druhou stranu se asi na těch "pár" dní už nevyplatí to tam zkulturnit.

A je fakt, že krásné Nové spojení pod Vítkovem zeje prázdnotou a spousta lidí určitě netuší proč, neví že jsou nějaké Běchovice.
registrovaný uživatel dalik2 
12.11.2009 (11:48)  
To Sim: konečně vyčerpávající informace. Díky za ně! Omlouvám se za jedovaté poznámky, ale to je přesně to, co cestující potřebuje. Ne jako za socialismu, kdy se něco slavnostně otevřelo a pak se to 2 roky defacto dodělávalo. Vím, chce to odvahu, nazvat věci pravými jmény, ale když se to udělá oficiálně, nebudou (možná) cestující tolik nadávat. A už nemluvím o tom, že by toho mohl třeba zneužít někdo k politickému vydírání typu: jak to tahle strana vlastně myslela? vydyndala xy miliard na Nové spojení, dokončila je, ale jezdí se stále po provizorce skrze Vršovice?
Mimochodem, cesta z Olomouce do Prahy (potažmo z Ostravy) se výrazně zlepšila, to zas musím pochválit (i přesto, že ještě kus koridoru ještě není). Je ale otázkou, nakolik je to vykoupeno zanedbáním jiných dopravních směrů.
12.11.2009 (11:39)  
Nazývat pravými jmény jistě - tím spíš musí reputaci řešit ČD a ne SŽDC... (A v důsledku dráha jako taková.)

Ono celkem nezáleží na odpovědnosti za části přepravního procesu - důležitý je výstup jako celek.
12.11.2009 (11:12)  
M. Jarath) Jistě, že je mu to totálně volný, ale jsme snad na serveru, kde jsme schopní věci nazývat pravými jmény. Zajímalo by mně, až vyjede skutečně první žlutovlak, jestli mu lidé budou nadávat za stav kolejí nebo ho snad milně nazývat Českými drahami. ;) Ale to je krutý off–topic.
registrovaný uživatel Sim 
12.11.2009 (10:58)  
Mno, ja bych videl problem ani ne tak v konkretnim postupu praci, ale v medializaci "uspechu" ... viz nasledujici body:

- cca pred rokem bylo (podle medii) predcasne dokonceno nove spojeni, bylo kolem toho spousta oslav
- v realu bylo hotovo ale jen v okoli hlavniho nadrazi a severniho tunelu
- vlaky dal jezdi pres Vrsovice a cestujicim i v prestiznich spojich jeste pred vystoupenim na peron vsude ukazujeme (= my jako narod), jaka je Praha smetiste
- vyjimecne jede nejaky dalkovy vlak pres Liben, bud kvuli snaze stahnout zpozdeni, nebo kvuli vylukam jinde (coz je treba dnesni pripad)
- pokud nekdo nevi, jaky je presne stav veci (tedy ze tunel a mosty za nim jsou dokonceny, ale dal nejsou koleje), prijde mu ten humbuk kolem jako nadrherny priklad potemkinovy vesnice
- nepochybne je vystavba noveho spojeni vyrazny pokrok, ovsem dokud to nebude funkcni jako celek, je nam to platne podobne jako Railjet na lokalce bez dratu. Muzem se na to podivat, jak je to pekny, muzem se kochat papirovymi udaji o rychlosti, kapacite, pohodli; ale funkcni to neni a provozovat to nejde
- predpokladam, ze zmenu trasovani vlaku (treba kvuli opacnemu razeni) nechce nikdo delat operativne, ale prave to by cestujici ocenili asi nejvic - kapacita noveho spojeni zatim nezvladne vsechny vlaky, ale urcite jich zvladne vic, nez tam ted jezdi, takze zpozdeni by slo urcite stahovat vice
12.11.2009 (10:55)  
EC 115 už projel přes Vršovice a Malešice.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko