Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.
Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.
Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.
Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR
Takze v ocich verejnosti to je asi takto:
- prestavelo se nadrazi v Libni, ale nejezdi se pres nej
- prestavely koleje v Bechovicich, ale nejezdi se po nich
- postavily se nove tunely, ale nejezdi se skrz ne
- prestavelo se hlavni nadrazi, ale jeste neni hotovo, takze je tam porad spousta omezeni... mimo jine treba to, ze od pokladen je to k vlakum zase o kousek dal nez pred tim
... jak ma v tehle situaci byt cestujici spokojen, kdyz se dokonceni kazde dilci stavby oslavuje, vsude se pise, jak to ted bude lepsi, ale nikdo uz nerekne, ze to tak bude treba az za par let?
Od nového GVD by všechny vlaky z Prahy do Kolína měly jezdit přes Libeň, zatímco přes Malešice ani jeden. Dokonce i EC z Německa do Vídně/Bratislavy pojedou po Novém spojení s úvratí na hl.n. (konečně), stejně tak R z Děčína pojedou na hl.n.
Martin Jarath: Naprosta pravda. Odpoved je velice jednoducha. Bohuzel u vetsiny vedoucich lidi ceske zeleznice nejde o to, aby zeleznice co nejlepe plnila svou funkci, jako spise o to, jak co nejjednoduseji dostat statni penize do patricnych soukromych rukou. To je holy fakt, ktery formuje ceskou zeleznici.
Na druhou stranu se asi na těch "pár" dní už nevyplatí to tam zkulturnit.
A je fakt, že krásné Nové spojení pod Vítkovem zeje prázdnotou a spousta lidí určitě netuší proč, neví že jsou nějaké Běchovice.
Mimochodem, cesta z Olomouce do Prahy (potažmo z Ostravy) se výrazně zlepšila, to zas musím pochválit (i přesto, že ještě kus koridoru ještě není). Je ale otázkou, nakolik je to vykoupeno zanedbáním jiných dopravních směrů.
Ono celkem nezáleží na odpovědnosti za části přepravního procesu - důležitý je výstup jako celek.
- cca pred rokem bylo (podle medii) predcasne dokonceno nove spojeni, bylo kolem toho spousta oslav
- v realu bylo hotovo ale jen v okoli hlavniho nadrazi a severniho tunelu
- vlaky dal jezdi pres Vrsovice a cestujicim i v prestiznich spojich jeste pred vystoupenim na peron vsude ukazujeme (= my jako narod), jaka je Praha smetiste
- vyjimecne jede nejaky dalkovy vlak pres Liben, bud kvuli snaze stahnout zpozdeni, nebo kvuli vylukam jinde (coz je treba dnesni pripad)
- pokud nekdo nevi, jaky je presne stav veci (tedy ze tunel a mosty za nim jsou dokonceny, ale dal nejsou koleje), prijde mu ten humbuk kolem jako nadrherny priklad potemkinovy vesnice
- nepochybne je vystavba noveho spojeni vyrazny pokrok, ovsem dokud to nebude funkcni jako celek, je nam to platne podobne jako Railjet na lokalce bez dratu. Muzem se na to podivat, jak je to pekny, muzem se kochat papirovymi udaji o rychlosti, kapacite, pohodli; ale funkcni to neni a provozovat to nejde
- predpokladam, ze zmenu trasovani vlaku (treba kvuli opacnemu razeni) nechce nikdo delat operativne, ale prave to by cestujici ocenili asi nejvic - kapacita noveho spojeni zatim nezvladne vsechny vlaky, ale urcite jich zvladne vic, nez tam ted jezdi, takze zpozdeni by slo urcite stahovat vice
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.