Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.
Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.
Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.
Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR
Už dlouho se to nepoužívá a nikdy nebude. Pouze ve vjezdové skupině (horní-nejvýchodnější) se udržuje/udržovala jedna kolej pro (občasné) jízdy z Hostivaře do Krče a v odjezdové (dolní-nejzápadnéjší) zase jedna kolej pro jízdy ke sladišti kolejových polí (bylo v prostoru dolního konce směrové skupiny, jestli ještě funguje, nevím).
Na tomto prostoru se plánuje nová trať směr Hostivař. Ale kdy to bude, to je ve hvězdách.
Edit: Ha, VencaM byl o chlup rychlejší. :-)
To na tý mapě je odjezdové nádraží dnes již bývalého vršovického ranžíru. ONJ je za kopcem a s tímto nádražím nemá prakticky nic společného.
Rozhodně se nejedná o nic rozestavěného. Spíš je to postupně rozebíráno. Dnes už bohužel takovéto rozsáhlé seřaďovací nádraží nemá využití. Můj táta tam v 70. letech sloužil na vojně na hrbu, takže vím jaký tam býval fofr.
Tím pádem jde jen o to, jak tyto prostory využít pro koridor na Budějice a zbytek rozprodat, protože jiný využití to nemá.
Jinak toto odjezdové nádraží patří do systému, který začínal vjezdovým nádražím v úrovni Lanového mostu (ten silniční, co jim málem spadnul).
Datum zahájení projektu: 1. září 2006
Datum ukončení projektu: 31. březen 2011
Co se na těch osmi kilometrech dělá 5 let?
Připadá mi, že se asi nepodaří změnit váš negativní pohled na tuto věc, :-).
Dalik: Mně zase připadá hrůzné platit údržbu dlouhodobě u něčeho, co se nepoužívalo a používat v tomto rozsahu nebude, :o).
http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=133181024@y=135874080@z=15
Nemyslíte náhodou bývalej vršovickej ranžír? Tam takový stromy jsou.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.