Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.
Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.
Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.
Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR
Bohužel museli jsem nasadit to co bylo při ruce na náhradní soupravu 355/356, protože nejsou vozy a to vůbec buďte rádi že to takhle jelo, protože síťovej dispečer rozhodl že to pojede pouze ve 4 vozech do Prahy a z5, takže jsme okamžitě argumentoval že to není možné ve 4 vozech jéci, že by se to do 356 nevešlo takže buďte rádi že jeli Bt, protože neni nic není s čím jezdit.
Vršovický ranžír je (bylo) seřaďovací nádraží schopné odbavit několik tisíc vozů za den (nechci se dostat do sporu, tak jen řádově, přestože mi to táta jednou vyčísloval). Bylo to v době, kdy se velká část věcí vozila po železnici a velkou část tvořili jednotlivé, vozové zásilky. Proto bylo potřeba toto velké množství vozů roztřídit na těchto stanicích a Vršovice nebyly jediné v republice.
Dnes bohužel velká část přešla na silnici a na železnici se vozí hodně ucelených vlaků, které není třeba třídit. Všeobecně sou dávno pryč doby, kdy 0. kolej z Běchovic do Poříčan sloužila k čekání nákladních vlaků na to, až Vršovice budou brát. Někdy strojvedoucí za šichtu ujeli jen několik oddílů.
V dnešní době, kdy k potřebám třídění vozů v Praze stačí Libeňské nádraží (jeho hrb), není potřeba udržovat tak monstrózní objekt, jako vršovický ranžír. Je to sice škoda, ale to bychom z dráhy mohli udělat rovnou muzeum. Navíc Vršovice nebyly vybaveny moderním zab. zař. a zaměstnávání vojáků na tuto velmi nepopulární práci není hodno dnešní moderní společnosti, jako je ČD.
Perlička na závěr. Slyšel jsem, že Vršovice a Basilej sou jediný ranžíry v Evropě, který nepotřebujou k nájezdu na hrb mašinu, páč jsou skopce a vozy najíždějí samotíží.
chtěl bych se zeptat, proč už nikdy nebude potřeba vjezdová, odjezdová a směrová skupina vršovického ranžíru? K čemu sloužila?
Jinak co se týče Nového spojení, popravdě si nevzpomínám, kdy by se na ŽP psalo proč vlaky od Kolína jezdí stále přes Vršovice a pokud se někdo o železnici zajímá pouze jako nadšenec (já a nebo, bez urážky, dalik) tak mu připadá divné, proč Nové spojení ("které už přece bylo otevřeno") a mělo sloužit pro vlaky z východu není využito a jezdí se od Vršovic, což je trať v otřesném stavu - takový železniční hřbitov, kde je milion kolejí a člověk se diví, co se stalo, že tam nejsou vlaky ;).
Za jakékoliv informace budu moc rád, doslova je hltám ;).
Ja naprosto chapu, ze nejde vse rozkopat najednou. Naopak bych rekl, ze toho uz bylo rozkopano najednou az prilis mnoho - pokud mi vlaky od Plzne konci na Smichove a vse dalsi v mnou pozadovanem smeru jede z hlavniho, opravdu me muze utesovat jen pocit "ted je hur aby bylo lip". A kdyz vim, ze to je proto, ze na hlavnim nadrazi chybi "koleje na Plzen", automaticky me napada myslenka, ze tam aspon nejake mohli nechat a delat to na vic etap - ovsem s mensim omezenim cestujicich.
Ale nelibi se mi, kdyz po dobudovani zakladu se slavi hotova hruba stavba nebo kdyz po postaveni krovu se slavi hotova strecha.
Nick uhodil hrebicek na hlavicku - zatimco spojeni na sever jsem nevyuzil ani jednou, "kolinskou drahu" pouzivam pomerne casto a radim se k tem, o kterych pise. Zda to je kvuli mlzeni medii nebo spatne pochopenych spravnych informaci, to samosebou sam tezko posoudim.
Kdyz se jsem se po nejake dobe svezl z Plzne "az" na hlavni, rikal jsem si "konecne je neco hotovo a ted bude lip" ... a to same jsem si rekl pote, co me vlak misto pres Vrsovice dovezl na hlavni pres NS ... ze to bylo nejen poprve, ale dotedka i naposledy, to jsem samosebou netusil a zklamani prislo s kazdou dalsi jizdou jiznim tunelem.
Jeste pro poradek radeji dodavam, ze zapocitavam jen prujezdy ve dne; pokud jedu nocnim vlakem, vetsinou spim a netusim, kudy jedu - ale i tady existuji vyjimky, napriklad minuly tyden me rychly vjezd do odbocky probudil a ja si mohl tim padem Malesice a Vrsovice uzit lepe a radostneji nez ve spanku :-).
Btw: Kamarád dojíždí do Libně a ač nemašinkář, všiml si, že se udělala jen budova a nový peron, s kolejemi se nijak nehýblo. Nestěžoval si, že by měl pocit, že se zbytečně dvakrát předělává Libeň, naopak si pochvaluje, jak je to tam teď pěkné ;-)
Sime, mnohé věci se staví - zejména u liniových staveb - po etapách. Zpravidla k tomu vedou provozně-technické a finanční důvody. Není prostě možné nejednou zavřít celý pražský uzel!
To byste vlaky nechal končit před Prahou a dále použil NAD? A co tranzitující vlaky z Vídně do Berlína? Vyžadovalo by to nesmírné soustředění stavebních kapacit, které by se musely stáhnout z celého Česka a možná i zahraničí. Náklady by byly tak vysoké, že by se asi v té době žádné jiné dopravní stavby nerealizovaly...
Když si stavíte rodinný dům, tak ho také zabydlujete v momentě, kdy to je nejdříve možné, i když ještě není hotová fasáda, dokončená zahrada s bazénem, kuchyňská linka na objednávku bude dodána za měsíc...
A o co mi jde jako cestujicimu? Rekl bych, ze o to co vetsine ostatnich - abych se vcas dostal s dostatecnym komfortem tam, kam potrebuju... ano, cistota uvnitr vozu, vcetne toalety, na zminovany komfort ma samosebou vliv a ne zrovna maly. Nicmene pokud se pred rokem otevre moderni spojeni hlavniho nadrazi s vychodem a v realu me za ten rok provozu sveze tunelem vlak pouze jednou, nemuzu to vnimat pozitivne. Kdyz si pak misto toho predstavim okruzni jizdu po cernych skladkach hlavniho mesta rychlosti odpovidajici osobni doprave predminuleho stoleti, vnimam to jako "utok" na komfort cestovani podobne, jako kdyz misto elefanta prijede zabotlam.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.