Praha–Vršovice — (Aktualizováno 12:15) Podle informací Drážní inspekce je aktuálně provoz na spojce Praha–Vršovice — Praha–Malešice jednokolejně obnoven. Dle původního informací našeho zpravodaje došlo v Praze - Vršovicích kolem 8:20 poblíž lokomotivního depa k vykolejení vlaku Ex 143 Odra. Vlak vykolejil minimálně 6 podvozky posledních 4 vozů. V čele vlaku byla lokomotiva 151.023. Vlak byl v úseku Praha–Vršovice — Bohumín odřeknut, cestující použijí z Prahy hl.n. vlak Ex 529 nebo vlak IC 503. Vlaky dálkové dopravy jedoucí přes stanici Praha-Vršovice budou vedeny odklonem přes Prahu-Libeň mimo stanici Praha–Vršovice. Cestující z této stanice použijí do Prahy hl.n. vlaky regionální dopravy.
Je potvrzeno, že nehoda se obešla bez zranění. Škoda na kolejích je (velmi zhruba) odhadnuta na 50 tisíc korun, na vagónech 400 tisíc korun. Při nehodě vykolejilo 7 vozů expresu, ale než vlak zastavil, 3 vagony najely zpět na koleje; v tento okamžik je tedy nutné nakolejit 4 vozy. Doprava kolem místa nehody již byla obnovena, vlaky jezdí pouze po jedné koleji, i nadále je nutné počítat s dílčími omezeními, např. EC 128 je veden do Prahy-Holešovic, z nichž bude cestujícím umožněno pokračovat za použití MHD.
Mimořádnostem se dnes nevyhla ani trať 170, kdy u Hořovic došlo ke srážce pracovního vlaku SŽDC (vozidlo MUV) a lokomotivního vlaku ČD Cargo. Provoz byl v úseku Zbiroh – Hořovice omezen na jednu traťovou kolej. Ve 12:34 byl provoz plně obnoven.
Zdroj: ČD – Omezení provozu, Drážní inspekce ČR; foto: DIČR
Jinak se mi těžko čtou názory typu: "dnes není seřaďovací nádraží potřeba, a (proto) už nikdy nebude, nelze udržovat muzeum". S tím se opravdu těžko smiřuje v době, která je plná (zatím bohužel jen) prohlášení o přesunech zejména nákladní dopravy ze silnic na koleje. Opravdu jde o věc tak archaickou, nebo zanikla spíše z důvodu nezájmu (způsobeného různými vlivy) než z důvodu zastaralosti? Podle mě by s využitím nových technologií (a po prosazeném zpoplatnění silnic a poškozování životního prostředí) podobná zařízení mohla opět najít využití - pokud se mezitím nerozprodají pozemky. Také by mě zajímalo, komu že to vadil hluk brzd právě v těchto místech, kde široko daleko kolem jsou prakticky jenom koleje...
Jinak se ani já už nemůžu dočkat, až se bude regulérně jezdit na Kolín přes Libeň. Přece jen je to k vzteku, vidět moderní stavby které tam už několik let stojí a přitom se plácat pořád přes Malešice, kde jsou opravdu výhledy jak z hororu.
A ještě odpověď pro TaurusT, souprava byla složena z Bmee a za lokomotivou bylo jedno Bpee, ale bylo v něm zhasnuto. Včele byla 151 012.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.