..: Dokončení elektrizace Šatov - Znojmo :..

CityShuttle ÖBB Znojmo — V měsíčním předstihu, tedy 31. října 2009, byl dokončen projekt elektrizace traťového úseku Šatov – Znojmo. Stavební práce na tomto 12 kilometrů dlouhém úseku tratě 248 (Znojmo – Retz) byly započaty 17. června 2008 a došlo během nich k elektrizaci trati v úseku od státní hranice České republiky s Rakouskem do železniční stanice Znojmo, která při této příležitosti prošla rekonstrukcí, stejně jako známý Znojemský viadukt a železniční viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhne slavnostní ukončení stavby a jízda zvláštního protokolárního vlaku – prvního vedeného v elektrické trakci, který z Vídně do Znojma přijede.

žst. Šatov Zadavatelem celé stavby byla Správa železniční dopravní cesty, projekt vypracovala společnost SUDOP Brno a zhotovitelem stavby se stalo Sdružení Šatov – Znojmo SOF ve složení SKANSKA DS, OHL ŽS, FIRESTA–Fišer, rekonstrukce, stavby. Projekt měl být podle harmonogramu prací dokončen až 30. listopadu 2009 a i přes dřívější dokončení budou osobní vlaky stále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Hlavním důvodem je podepsaná dlouhodobá smlouva na NAD s dopravci až do konce listopadu. První pravidelné vlaky vyjedou na trať 1. prosince 2009 a to stále v podání motorových vozů řady 810. Pravidelný elektrický provoz totiž bude zahájen až od nového grafikonu, který vstoupí v platnost 13. prosince. Vlaky poté budou již výhradně vedeny rakouskými vratnými soupravami koncepce push–pull složenými z dvoupatrových vozů Bmpz zvaných „Wiesel“ a lokomotivy řady 1116 ÖBB.

Provoz na trati však oživne už před 1. prosincem. Již 12. listopadu vyrazí z Vídně do Znojma protokolární vlak u příležitosti slavnostního ukončení stavby. Tento vlak přijede do Znojma v 10:35 hod., zpět odjede ve 14:11 hod. Nebude však určen pro veřejnost. Cestující se poprvé na této trati budou moci svézt rakouskou elektrickou soupravou až 5. prosince od 12:15 do 20:15 hod, kdy rakouské železnice uspořádají otevření pro širší veřejnost, ve spolupráci s obcemi na úseku Retz – Unterretzbach – Nový Šaldorf – Znojmo.

Z hlediska stavebních prací došlo v samotném mezistaničním úseku ze Znojma do Šatova, kromě elektrizace na proudovou soustavu 15 kV 16,7 Hz, také k rekonstrukci traťového svršku a spodku, dále k opravě mostků a propustků a také stavbě nového viaduktu přes řeku Dyji, který nahradil starý provizorní vojenský most. Nahrazen byl i starý viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Na trati byla vybudována v kilometru 95,7 nová železniční zastávka Znojmo–Nový Šaldorf se 160 metrů dlouhým nástupištěm, přístřeškem a úrovňovým přechodem.

znojemské nádraží, foto: kubam Samotná železniční stanice Znojmo prošla kompletní rekonstrukcí. Nad 1. a 2. staniční kolejí proběhla elektrifikace. Zbytek kolejí zůstal neelektrifikován, protože z české strany se s elektrifikací od žádného směru zatím nepočítá. Ve stanici byla vybudována nová nástupiště a spuštěn nový informační systém pro cestující. Rekonstrukcí prošlo i staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Nově je stanice ovládána moderním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11 od společnosti AŽD Praha. S jeho instalací souvisela i úprava přilehlých mezistaničních úseků do Olbramokostela a Hodonic.

Související články: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo – Šatov začíná, Reportáž z trati 248 aneb rekonstrukce pokračuje

Zdroj: České dráhy, foto: kubam

Výzva! Zúčastníte se prezentační jízdy tento čtvrtek nebo začátkem prosince, či snad jen budete tento vlak a událost fotografovat? Budete-li se chtít se svými fotografiemi podělit s ostatními čtenáři, ozvěte se, prosím, některému z redaktorů magazínu nebo na hlavní e–mail ŽelPage info@zelpage.cz. Nejen my, ale především čtenáři Vaši snahu jistě ocení.

 

Walker Poslat mail autorovi | 11.11.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
12.11.2009 (14:34)  
Twix: Asi mám nějaké "posunuté vnímání," nevím. Ale podle mě modernizací lze nazývat to, kdy se Z HLEDISKA CESTUJÍCÍCH nějak podstatně zvýší užitné parametry. Například rychlost, kapacita (četnost spojení), pokud se to zároveň nejmenuje jinak. V tomto případě tedy z modernizačních činností proběhla elektrizace, z hlediska cestujících umožnila totiž přímé vlaky z Vídně (pokud beru jako fakt, že Herkules do WR-Neustadt nebo kam ne-e).

Ten zbytek se měl udělat už dávno, postupně, nenápadně, a s veškerou samozřejmostí. Plesat nad tím, že na takové trati je v roce 2009 nějaké zabzař a peróny a trať není úplně shnilá, to je jako nechat si gratulovat, že mám v divadle konečně na sobě něco jiného než tepláky. Modernizací by bylo, kdyby ta trať získala trochu rozumnější stopu (viz libovolná mapa) a jízdní doba se zkrátila o několik minut (tj. rychlost se dostala někam podstatně přes 100 km/h). Takhle jde jen o maximalizaci (aspoň bych rád věřil, resp. mě ještě nikdo nepřesvědčil o opaku) toho, co se dá vytřískat ze stopy 150 let staré. Je to fajn, ale NENÍ to modernizace.
12.11.2009 (13:53)  
Tomáš Záruba: Dobře, můžeme to nazývat uvedením do referenčního stavu, ale v čem ta trať tedy není moderní? Nový svršek, nové perony, nová trolej, nové soupravy... Moderní trať přece nemusí mít 160 km/h a spoustu přeložek, vzhledem k významu tratě 248 se ji nyní jako moderní označit nestydím.
registrovaný uživatel M 
12.11.2009 (13:11)  
Omluva - nevedel jsem, ze na severu a zapade jsou jakoby dva druhy SONE (ja pal o tomhle http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=46081)
V "tom" clanku se pise jenom o tratich v Nemecku, mel jsem zato, ze je rec prave o tech kratkych tratich. Ruznych cen (proti te "vnitro" SONE) jsem si nevsiml.
12.11.2009 (13:09)  
Tu je fotografia z dnešného príchodu slávnostného vlaku do Znojma.Vlak práve prechádza zrekonštruovaným mostom nad Dyje.
http://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=1057
registrovaný uživatel M 
12.11.2009 (12:54)  
Mozek - nepletu-li se, tak SONE+ ve smeru do Polska nebo Nemecka plati do prvni (druhe?) stanice za hranicemi. Zcela totez plati ve smeru do Rakouska - SONE+ tam ma stejnou platnost jako u ostatnich sousednich zemi.
12.11.2009 (11:44)  
Ale já přece netvrdím, že se musí stavět nová trať do Brna. Jen tvrdím, že bez toho tam nějaké měřitelné procento lidí nebude jezdit.

Podobně netvrdím, že se neměla opravit 248ka. Ale protestuji proti jejímu označování za "moderní trať." Ne, ta začíná za tím Retzem, tohle je jen jakási "na ten kousek ještě snesitelná přípojka k moderní trati." Ano, oprava mostů, peróny ve Znojmě apod., to jistě bylo potřeba. Při té příležitosti už byl ten drát drobnost a tak se tedy pověsil. Fajn, tak to má být, za ty prachy řekl bych optimální. Ale to přece není "modernizace," sakra. To je "uvedení do referenčního stavu" které se dřív či později bude muset udělat všude (s drátem či bez), kde se to nemá zavřít. Není to prostě nic zvláštního a jakékoli případně související oslavy (či oslavné texty) jsou trapné - asi jako kdybych uspořádal doma oslavu, že jsem konečně vyhodil starou shnilou židli.
registrovaný uživatel Mozek 
12.11.2009 (11:02)  
Tak mě ještě napadá, byly někdy ze strany ČD snahy o sjednání víkendové nabídky obdobné té, jaké jsou v německém či polském příhraničí? Na čem to příp. troskotá?
Taková SONE+ÖBB za rozumnou cenu by zájmu o cestování v relaci CZ-A velmi prospěla. Platná by mohla být řekněme pro regionální vlaky na tratích (ÖBB) 141, 142, 800, 810, 820, 830, 831, 901, 902, 903, příp. i 910 a 912. Ale to je asi utopie.
registrovaný uživatel DominiX  mail  
12.11.2009 (9:38)  
Věcná: V 1. odstavci nedošlo k elekreizaci úseku SH - Znojno, ale jen Šatov - Znojmo. Úsek SH - Šatov se dělal v roce 2006. A podle staničení je to 11 km a ne 12.
(a špatné skloňování u těch viaduktů)
Jinak samozřejmě díky za článek!
12.11.2009 (8:48)  
TT Train: samozřejmě že to není jen kvůli tomu, to asi víme všichni, Mluvím o tom jen proto že to má i jiný smysl než jen cestovat do Vídně. Další je např Hotelová škola v Retzu. Spojení bude teď o hodně kvalitnější a o jeho zbytečnosti nebo ne, nechme rozhodnout čas, a lidi co mají za úkol ty vlaky naplnit. PS: zajíždění Os do Břeclavy z Rakouska vidíte v tom případě jak ?? Když tam narozdíl od Znojma jezdí i co chvilu nějaké EC, takže proč teda osbákem až do Břeclavy ?? Žeby Obb bylo tak nenapravitelně hloupé ??
12.11.2009 (8:48)  
Mozek: EURegio v jizdenka.cz jde, ale ve vnitrostátní části (stačí zadat jízdenku jako zpáteční, cílovou stanici jednu z těch rakouských povolených, a EURegio naskočí automaticky).

Jak je vidět u Wien Spezial, který sice existuje i bez Railplus, ale za 2.5x vyšší cenu, ČD cestující bez In-karty/Railplus nejspíš vůbec nechce. Pravdou pak ale je, že se In-karta vyplatí už po 3 cestách Břeclav-Vídeň a zpět.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko