..: Dokončení elektrizace Šatov - Znojmo :..

CityShuttle ÖBB Znojmo — V měsíčním předstihu, tedy 31. října 2009, byl dokončen projekt elektrizace traťového úseku Šatov – Znojmo. Stavební práce na tomto 12 kilometrů dlouhém úseku tratě 248 (Znojmo – Retz) byly započaty 17. června 2008 a došlo během nich k elektrizaci trati v úseku od státní hranice České republiky s Rakouskem do železniční stanice Znojmo, která při této příležitosti prošla rekonstrukcí, stejně jako známý Znojemský viadukt a železniční viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhne slavnostní ukončení stavby a jízda zvláštního protokolárního vlaku – prvního vedeného v elektrické trakci, který z Vídně do Znojma přijede.

žst. Šatov Zadavatelem celé stavby byla Správa železniční dopravní cesty, projekt vypracovala společnost SUDOP Brno a zhotovitelem stavby se stalo Sdružení Šatov – Znojmo SOF ve složení SKANSKA DS, OHL ŽS, FIRESTA–Fišer, rekonstrukce, stavby. Projekt měl být podle harmonogramu prací dokončen až 30. listopadu 2009 a i přes dřívější dokončení budou osobní vlaky stále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Hlavním důvodem je podepsaná dlouhodobá smlouva na NAD s dopravci až do konce listopadu. První pravidelné vlaky vyjedou na trať 1. prosince 2009 a to stále v podání motorových vozů řady 810. Pravidelný elektrický provoz totiž bude zahájen až od nového grafikonu, který vstoupí v platnost 13. prosince. Vlaky poté budou již výhradně vedeny rakouskými vratnými soupravami koncepce push–pull složenými z dvoupatrových vozů Bmpz zvaných „Wiesel“ a lokomotivy řady 1116 ÖBB.

Provoz na trati však oživne už před 1. prosincem. Již 12. listopadu vyrazí z Vídně do Znojma protokolární vlak u příležitosti slavnostního ukončení stavby. Tento vlak přijede do Znojma v 10:35 hod., zpět odjede ve 14:11 hod. Nebude však určen pro veřejnost. Cestující se poprvé na této trati budou moci svézt rakouskou elektrickou soupravou až 5. prosince od 12:15 do 20:15 hod, kdy rakouské železnice uspořádají otevření pro širší veřejnost, ve spolupráci s obcemi na úseku Retz – Unterretzbach – Nový Šaldorf – Znojmo.

Z hlediska stavebních prací došlo v samotném mezistaničním úseku ze Znojma do Šatova, kromě elektrizace na proudovou soustavu 15 kV 16,7 Hz, také k rekonstrukci traťového svršku a spodku, dále k opravě mostků a propustků a také stavbě nového viaduktu přes řeku Dyji, který nahradil starý provizorní vojenský most. Nahrazen byl i starý viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Na trati byla vybudována v kilometru 95,7 nová železniční zastávka Znojmo–Nový Šaldorf se 160 metrů dlouhým nástupištěm, přístřeškem a úrovňovým přechodem.

znojemské nádraží, foto: kubam Samotná železniční stanice Znojmo prošla kompletní rekonstrukcí. Nad 1. a 2. staniční kolejí proběhla elektrifikace. Zbytek kolejí zůstal neelektrifikován, protože z české strany se s elektrifikací od žádného směru zatím nepočítá. Ve stanici byla vybudována nová nástupiště a spuštěn nový informační systém pro cestující. Rekonstrukcí prošlo i staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Nově je stanice ovládána moderním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11 od společnosti AŽD Praha. S jeho instalací souvisela i úprava přilehlých mezistaničních úseků do Olbramokostela a Hodonic.

Související články: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo – Šatov začíná, Reportáž z trati 248 aneb rekonstrukce pokračuje

Zdroj: České dráhy, foto: kubam

Výzva! Zúčastníte se prezentační jízdy tento čtvrtek nebo začátkem prosince, či snad jen budete tento vlak a událost fotografovat? Budete-li se chtít se svými fotografiemi podělit s ostatními čtenáři, ozvěte se, prosím, některému z redaktorů magazínu nebo na hlavní e–mail ŽelPage info@zelpage.cz. Nejen my, ale především čtenáři Vaši snahu jistě ocení.

 

Walker Poslat mail autorovi | 11.11.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
12.11.2009 (17:31)  
Jo, je to mozny. Netvrdim, ze na to jsou nejaky tabulky, ktery vsechny veci seradi od nejdulezitejsi k nepodstatne**.
Akorat teda nevim tohle - pises "behem jedne vyluky" - fakt to bylo tak, ze soucasne jedna firma delala most, druha parta koleje mzi mostem a nadrazim a treti skupina opravovala nadrazi? Jestli jo, tak supr.

A taky trosku skoda, ze zustala nezodpovezena ta otazka financovani. Asi to ale neni dulezite:-(

**Ja mam jenom srovnani z osobaku Breclav-Hohenau(-Wien) a tam je obsazenost opravdu tragicka. Kdyz si predstavim, ze se kvuli podobnymu poctu (kterej teda narusta behem vikendu, kdy je vinobrani...) spravuje 11 kilometru trate, tak mi neber urcity pocit. Prijde mi to lehce jako postavit dalnici z Vratenina do Zupanovic
12.11.2009 (17:14)  
M - K těm prioritám – Jestli byl most skoro na spadnutí, tak už to vzali při jedné výluce. To by šlo, ne?
registrovaný uživatel M 
12.11.2009 (17:10)  
Hele nevim no... Ja se nemecky rekneme domluvim, ale ze bych se domluvil az tak, ze bych mohl v pohode chodit do divadla, tak to asi ne. Ale je mozny, ze Znojmaci jsou jazykove vybaveni vyborne...
Jinak zaparkovat se da - na P+R, u nakupnich center... Jiste, u Burgtheater se bude parkovat hur:-)

Podstatna vec (zopakuji ji tedy jeste jednou, rekneme, zopakuji ten invektiv) - neni to dela zbytecnych veci; je to o tom, jestli se delaji veci s nejvyssi prioritou (uceni dejepisu je super, ale ne pred zkouskou ze zemepisu)
registrovaný uživatel happy 
12.11.2009 (16:33)  
Tu trať bych přirovnal k Helence Vondráčkové. V jádru je to stále ta samá trať, ovšem po vydatném faceliftu. Takto by snad měly vypadat všechny vedlejší tratě.

A že nemá význam? No pro dálkové vlaky nejvyšších kategorií určitě ne, ovšem pokud by byl někdo vizionář, tak pouhým zkapacitněním nevyhovujících úseků dostanu nákladní magistrálu od Vídně, přes Jihlavu a Kolín až k Děčínu a dál do Němec. To už zní líp, ovšem muselo by se chtít.

A ještě bych dodal, že šílím, když čtu, že se něco dělá zbytečně. Ano připouštím, že ne vždy je to NEJ. Ale pokud se nám to nemá rozpadnout pod prdelí, tak je vhodné hejbnout zadky.

A jsem rád, že když dnes vystoupím ve Znojmě rozklepaný z 810, tak řeknu, že jsem skutečně v roce 2009 a v hezkém městě, které si to zaslouží.

Jo a kdo tvrdí, že Vídně se vyplatí jet autem, tak je s odpuštěním hlupák. Vídeň není dědina. Dostat se vozem do centra je unreal, někde lacině zaparkovat je opět unreal. Takže nechat stejně auto na předměstí a použít MHD. Kdyžto nádražích je dost a není třeba kolikrát ani do MHD lízt. A Znojemáci celkem vždy obstojně zvládali Němčinu, pro ně opravdu není problém jezdit to Vídně do divadel.....
12.11.2009 (16:21)  
:) Co máš furt s tím Balkánem?
registrovaný uživatel SzKT  mail  
12.11.2009 (15:56)  
Twix: Když tu budeme slovíčkařit jak v parlamentu, tak trať jistě moderní je. Ovšem moderní lokálka, jakých jsou v Rakousku desítky. Na rozdíl od řady jiných investic (opakované "koridorizace" koňky nebo nesmyslné plýtvání na koridorech za protihlukové stěny a velkolepá nádraží v polích) je tahle určitě smysluplná a efektivní. Ovšem pořád to je a zůstane druhořadá lokálka.
Josef Petrák: Typický referenční stav české trati to jistě není, ovšem v evropském měřítku (kterému se- aspoň doufám- pořád chceme přiblížit) to je zcela standardní stav vedlejší tratě. Že se uvedla do rozumného stavu je jistě chvályhodné, nicméně důvod k oslavám tu skutečně nevidím. Obzvlášť, když provozní význam tratě se nezmění, jediná skutečná inovace je, že odtamtud zmizí vehikly ČD (kéž by se tak stalo všude v ČR...). Bude-li se pokračovat v nastoupeném trendu, uslavíme se tu k smrti (pokud budou peníze na uvedení celé železniční sítě do obdobně použitelného stavu), případně se v horším případě staneme pro ostatní Evropany těžkou exotikou balkánského typu(to když peníze nebudou).
registrovaný uživatel M 
12.11.2009 (15:20)  
Dobry, uz jsem si to nasel i bez tech odkazu...
registrovaný uživatel kubam 
12.11.2009 (15:02)  
Josef Petrák: přesně z toho důvodu sem už odmítám reagovat...je to běs, je to běs, je to běs!;-)
12.11.2009 (14:51)  
Tomáš Záruba: No, já nevím jak se dá postupně, nenápadně, a s veškerou samozřejmostí vyměnit viadukt přes Dyji a celý svršek :-) A aby se jízdní doba zkrátila o několik minut, to je na krátké trati s aktuální vmax 90 a čtyřmi zastávkami už fyzikálně nerealizovatelné (z 0 na 250 km/h za 10 sekund?), i kdyby se postavily přeložky, do kterých je nesmysl kvůli regionální dopravě investovat, ta trať tranzitním koridorem nikdy nebude.
12.11.2009 (14:48)  
A postavení zcela nového mostu místo provizoria se taky nedá nazvat modernizací trati? A vůbec, co je údržba a co už modernizace? Jak to dělit – podle zrychlování, výše nákladů, (ne)vyměnění zab.zař, úpravy/vybudování napájecí soustavy? A jak vypadá TYPICKÝ REFERENČNÍ STAV české trati? A co si představit jako NADSTANDARD?

(Pozn.: Si tu připadám jak v debatní soutěži místo jako v diskusi lidí, co dráze rozumí...)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko