..: Dokončení elektrizace Šatov - Znojmo :..

CityShuttle ÖBB Znojmo — V měsíčním předstihu, tedy 31. října 2009, byl dokončen projekt elektrizace traťového úseku Šatov – Znojmo. Stavební práce na tomto 12 kilometrů dlouhém úseku tratě 248 (Znojmo – Retz) byly započaty 17. června 2008 a došlo během nich k elektrizaci trati v úseku od státní hranice České republiky s Rakouskem do železniční stanice Znojmo, která při této příležitosti prošla rekonstrukcí, stejně jako známý Znojemský viadukt a železniční viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Ve čtvrtek 12. listopadu 2009 proběhne slavnostní ukončení stavby a jízda zvláštního protokolárního vlaku – prvního vedeného v elektrické trakci, který z Vídně do Znojma přijede.

žst. Šatov Zadavatelem celé stavby byla Správa železniční dopravní cesty, projekt vypracovala společnost SUDOP Brno a zhotovitelem stavby se stalo Sdružení Šatov – Znojmo SOF ve složení SKANSKA DS, OHL ŽS, FIRESTA–Fišer, rekonstrukce, stavby. Projekt měl být podle harmonogramu prací dokončen až 30. listopadu 2009 a i přes dřívější dokončení budou osobní vlaky stále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou. Hlavním důvodem je podepsaná dlouhodobá smlouva na NAD s dopravci až do konce listopadu. První pravidelné vlaky vyjedou na trať 1. prosince 2009 a to stále v podání motorových vozů řady 810. Pravidelný elektrický provoz totiž bude zahájen až od nového grafikonu, který vstoupí v platnost 13. prosince. Vlaky poté budou již výhradně vedeny rakouskými vratnými soupravami koncepce push–pull složenými z dvoupatrových vozů Bmpz zvaných „Wiesel“ a lokomotivy řady 1116 ÖBB.

Provoz na trati však oživne už před 1. prosincem. Již 12. listopadu vyrazí z Vídně do Znojma protokolární vlak u příležitosti slavnostního ukončení stavby. Tento vlak přijede do Znojma v 10:35 hod., zpět odjede ve 14:11 hod. Nebude však určen pro veřejnost. Cestující se poprvé na této trati budou moci svézt rakouskou elektrickou soupravou až 5. prosince od 12:15 do 20:15 hod, kdy rakouské železnice uspořádají otevření pro širší veřejnost, ve spolupráci s obcemi na úseku Retz – Unterretzbach – Nový Šaldorf – Znojmo.

Z hlediska stavebních prací došlo v samotném mezistaničním úseku ze Znojma do Šatova, kromě elektrizace na proudovou soustavu 15 kV 16,7 Hz, také k rekonstrukci traťového svršku a spodku, dále k opravě mostků a propustků a také stavbě nového viaduktu přes řeku Dyji, který nahradil starý provizorní vojenský most. Nahrazen byl i starý viadukt přes Vídeňskou ulici ve Znojmě. Na trati byla vybudována v kilometru 95,7 nová železniční zastávka Znojmo–Nový Šaldorf se 160 metrů dlouhým nástupištěm, přístřeškem a úrovňovým přechodem.

znojemské nádraží, foto: kubam Samotná železniční stanice Znojmo prošla kompletní rekonstrukcí. Nad 1. a 2. staniční kolejí proběhla elektrifikace. Zbytek kolejí zůstal neelektrifikován, protože z české strany se s elektrifikací od žádného směru zatím nepočítá. Ve stanici byla vybudována nová nástupiště a spuštěn nový informační systém pro cestující. Rekonstrukcí prošlo i staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Nově je stanice ovládána moderním elektronickým zabezpečovacím zařízením ESA 11 od společnosti AŽD Praha. S jeho instalací souvisela i úprava přilehlých mezistaničních úseků do Olbramokostela a Hodonic.

Související články: Rekonstrukce železniční tratě Znojmo – Šatov začíná, Reportáž z trati 248 aneb rekonstrukce pokračuje

Zdroj: České dráhy, foto: kubam

Výzva! Zúčastníte se prezentační jízdy tento čtvrtek nebo začátkem prosince, či snad jen budete tento vlak a událost fotografovat? Budete-li se chtít se svými fotografiemi podělit s ostatními čtenáři, ozvěte se, prosím, některému z redaktorů magazínu nebo na hlavní e–mail ŽelPage info@zelpage.cz. Nejen my, ale především čtenáři Vaši snahu jistě ocení.

 

Walker Poslat mail autorovi | 11.11.2009 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tulip 
23.11.2009 (22:01)  
5. prosince pojedou vlaky poprvé mimořádně a zdarma pro veřejnost. Pravidelný takt přijde až 13. prosince.
registrovaný uživatel Kakov 
22.11.2009 (21:13)  
nevite prosim nekdo neco blizsiho o tom otevreni trate 5.12.?? nikde mimo tento clanek o tom nemuzu najit ani hlasku :-(
dik
17.11.2009 (12:29)  
Trochu mi to připomíná drátizaci tratě Hodonín - Holíč nad Moravou - Kúty. To je víceméně také lokálka, kdysi hojně využívaná pro odklony nákladních vlaků mimo břeclavský železniční uzel. V Holíči byly z šesti kolejí zatrolejovány pouze tři v hodonínské skupině. Dnes je zde pouze sporadický elektrický provoz.
16.11.2009 (19:13)  
Rail-2005 (12.11. 19:08) jak jste přišel na to, že FnM přes Dresden je o 200 km dál než přes Cheb. Mně to vychází zhruba stejně s malými odchylkami podle použitých vlaků.

Mozek : ano, je to i v rámci sítě SŽDC. V Šatově se nikdy neprodávaly jízdenky v nejkratších tarifních pásmech.

15.11. > ano, soupravy jezdily s řídícím vozem SlintyShuttle, ale v soupravě bývaly i „staré" vozy Schlieren. Pokud řídící vůz nebyl, tak se muselo samozřejmě objíždět, případně v situaci, kdy si řídící vůz postavil hlavu a odmítal řídit. Herkul zpravidla jezdil ze Znojma na konci kvůli plánovanému odstupu ve Vídni do depa.

tulip : osobní vlaky (Hohenau -) Bernhardstahl - Břeclav jezdí především proto, že by se musely vracet z trati ze zastávky Bernhardstahl do dopravny Bernhardstahl, aby uvolnily traťovou kolej, tak jak se to dělalo v době „železné opony". Taktová doprava je postavená tak, že nevychází ani ostré obraty. Nicméně ranní spoje jsou v 1 - 5 velice silně frekventovány, jak z Bernhardstahlu, tak Rabensburgu i Hohenau.

K zajímavosti přechodu Šatov - Retz patří, že po pádu „železné opony" na něm byla obnovena osobní doprava ještě v roce 1989 v návaznosti na zrušení vízové povinnosti do Rakouska.

Díky elektrifikaci by se na naše území taky mohly podívat 4020 nebo 4024.
16.11.2009 (9:21)  
Tu je iný pohlad na protokolárny vlak do Znojma s 1216tkou a aj niekoľko historických fotografií zo Znojma a mostu cez Dyje.

http://www.railtrains.sk/modules/AMS/article.php?storyid=116
registrovaný uživatel kubam 
15.11.2009 (22:19)  
Mozek: samozřejmě, jezdily řídící vozy, klasický jednoposchoďový CityShuttle....tady tyto

http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb039.jpg
registrovaný uživatel kubam 
15.11.2009 (22:11)  
Karel Kovařík: ranní spoje Zn - Brno by se mohli dostat na 89 a 90 minut, ale to je úplně ždímačka, zpáteční časy se kvůli křižování pohybují okolo 99 minut (smozřejmě je to podmíněno nasazením řídících vozů)
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2009 (19:21)  
no ja bych to s tim off-topicem tolik neprehanel ;-)
uplne mimo to neni
registrovaný uživatel Mozek 
15.11.2009 (17:28)  
Pěkně se tu rozjela ukázková diskuse off-topic (Brno nemá s rekonstruovanou tratí Šatov-Znojmo příliš mnoho společného), přesto si dovolím odpovědět na jednu otázku: je realne stahnout cas Sp na 1,5 h nebo mene?
Pod 1,5h by se to dalo jezdit jen velmi těžko, jeden ze starších jízdních řádů ( http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_244.pdf )
měl např. Sp 1732 za rovných 70 minut. Úsek Hruš.-Zn se bez zastavení jezdil za 25 minut, což dá dohromady 95 minut plus nějaký čas na pobyt ve stanici Hrušovany.

Já se však zkusím dotazem "vrátit k tématu článku". Pamatuje někdo, co jezdilo za vozy na Sp vlacích Znojmo-Wien Südbahnhof (Ost) v roce 2002/3? Hnacím vozem byl určitě Hercules 2016. Jezdily už tehdy nějaké řídící vozy, a nebo v konečných stanicích probíhal klasický obrat soupravy?

http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2002-2003/2002-2003_248.pdf
registrovaný uživatel SzKT  mail  
15.11.2009 (16:29)  
Karel Kovářík: Neím, jestli už podepsal JMK smlouvu s ČD, ale najisto podepíše. Desetileté smlouvy na provozovatele regionální železniční dopravy jsou iniciativou Asociace krajů a dělají se ve všech krajích ČR kvůli evropským dotacím (lhostejno, že zrovna JMK takto vlaky kupovat nechce), takže to takhle bude ve všech krajích. Úhrada prokazatelné ztráty se radikálně nezvyšuje nikde, takže žádný radikální pokrok v obnově vozového parku nelze v příštích 10-ti letech čekat. Formálně se smlouvy nemusí uzavřít s ČD, ovšem netuším, který jiný dopravce by byl byl schopen a ochoten podepisovat desetileté smlouvy do konce tohoto roku- obzvlášť za současných (sebe)likvidačních podmínek. Však on žlutý pán velmi dobře ví, proč jen žvaní a nic nedělá: za těchto okolností by totiž prodělal kalhoty... Pro doplnění přikládám odkaz na tiskovou zprávu Asociace krajů: http://www.asociacekraju.cz/vismo5/dokumenty2.asp?id_org=450022&id=152424
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko