..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (22:07)  
Web - jo, s tim pripadnym "small printem" jsem pocital...

DJ - smysl srotovneho na zeleznici je jasnej prece. Stejny jako na silnici - sesrotuje se vagon a bude mit emisi... Musis se vzit do pozice poslance, pak pochopis i nepochopitelne:-)

jonas - hele nic ve zlym, ale dostava Ryanair dotace od irske vlady na nakup letadel (mozna jo, nevim)? Jinak ani ja s investicemi (o moc lepsi slovo nez dotace) do zeleznicemi problem nemam. Jen mne desi forma, jakou by to mohlo mit.
Chce mit stat/kraj lepsi vozidla? OK, tak at vypise vyberove rizeni, kde to bude v pozadavcich a at vitezi da tolik penez, aby se neco novyho koupit mohlo. Ale ne ze se da ranec jedne konkretni firme a ta diky tomuhle vsimnymu potom bude vyhravat vsechna VR. Je mi uplne jedno, kdo ten vlak bude provozovat (klidne i CD), ale at to neni nejdrazsi mozne reseni...
06.05.2009 (22:02)  
Tak každej rozumnej stát si v rámci možností svoje molochy udržuje aspoň trochu v provozuschopnym a konkurence schopnym stavu -- viz někdejší monopol telekomu výměnou za dokončení digitalizace sítě a rozšíření kapacity až po šumavský samoty, nebo mohutná podpora ČEZu aby stih odsířit uhelky a dostavět druhou jaderku, nebo prázdniny pro VW než dotlačí Škodu na konkurenceschopnou úroveň. U Dráhy se to trochu zanedbalo, takže ještě takovejch deset dvacet let dotování rekonstrukce infrastruktury a vozovýho parku a pak budiž tržno ;-)
Protože jinak je to na banánovku a skladiště pro Lídla, a to možná ani sám nechcete. Jak dopad Siemensův Zličín? A proč moloch DB nakupuje zásadně od předraženýho Zímense? Trošku přemejšlejte, tohle jsou ty skutečný "národní zájmy" a ne fangličkování a odmítání Lisabonu.
registrovaný uživatel SYN 
06.05.2009 (22:01)  
Web: tak ono urcit dotaci ucelove jen domacim vyrobcum by formalne neproslo, ale asi by to ani nebylo potreba jelikoz leta letouci vidime jak CD poslusne zadavaji objednavky vyhradne nasim vyrobcum, vyjimky: posledni reko Apee& spol. coz stejne byla papirove domaci banka ING (a komu to zadali oni byla jejich vec), dale pronajem Taurusu (ale jen pronajem, koupit nee) dtto (mozna!) Desira, a nakonec (a to kdovi jestli) snad konecne ty Bimzy ale to uz se tak tahne ze je z toho evergreen...

Takze neni treba formalne davat do podminek, CD zaridi aby to dostal ten "spravny" vyrobce.

Hnus.
registrovaný uživatel Web 
06.05.2009 (21:22)  
Jonáši, nikdo tu myslím nenapadá dotační programy na obnovu vozového parku, které by byly obdobné jako třeba v busdopravě. Ale to na co jsem dával odkaz je opět JENOM dotací molochu ČD. Pokud by se tohle zavedlo, tak tu moloch bude navždy a nikdo mu nemůže konkurovat. NIKDO. To co psal M by bylo jistě nějak hezky ošetřeno jako "šrotovné se vyplácí na vozidla vlastněná společností více než 30 let"...

Určit dotaci jenom na české výrobky by (snad proboha) nemohlo projít u EU. No a kdyby prošlo, tak si tu založíme úžasnou zcela nekonkurenceschopnou a drahou výrobu mašinek aka sociální ústav placený státem. Výrobce nebude NIC tlačit k nabízení tržní ceny.

Já nevím jak se tohle může vubec někomu vylíhnout v hlavě? Kdyby to bylo z KSČM - ok, ČSSD - no s přivřenym okem, ODS - ???!
registrovaný uživatel DJ 
06.05.2009 (19:55)  
jonáš: Nejde o to, že by měly být státní dotace na pořízení nových kolejových vozidel něčím špatným, ale rozhodně by to nemělo být děláno jako "šrotovné", které jasně nahrává Molochu, a už vůbec ne jako "podpora českých firem".
Hlavně že se všichni zmiňovali o tom, že protektcionismu je potřeba říct jasné NE.

Stejně tak nevidím důvod, proč by se měla ta stará, ale stále funkční vozidla sešrotovávat, vždyť také mohou ještě dobře posloužit.
06.05.2009 (19:41)  
Tak eliminovat by je mohli docela snadno -- když by to dával místní erár, může si vymínit, že by to dával jen na vozidla tuzemských výrobců, eventuelně i s procentuálnim použitim tuzemských komponent .. mikuláš přece taky nemusí nadělovat každýmu stejně. Jinak iluze, že by si ČD mohly při současný úrovni jízdnýho vydělat na obnovu vozovýho parku samy, je hezká pohádka, ale tu o sněhurce mam přece jen radši.
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (19:31)  
JP - pristiho prvniho dubna vymyslete neco POZITIVNIHO. Treba at na EC jezdi jenom Bmz. Jenomze vy blbci zacnete s lehatkama a pak je z toho to, co je:-((

No, vazneji:) - Srotovne je hovadina nejvetsiho kalibru (hlavne v tom, ze skrze statni rozpocet se zvysuji prodeje CIZICH firem. Ale v prvni moment to asi ne kazdymu dojde. Kazdopadne vite kdo s tim prisel prvni? Francouzi? Vize nekde?). Na druhe strane - jestli teda pani poslanci potrebuji tuhle dementni berlicku, aby nejak podporili obnovu parku, tak budiz. "Akorat" ze je to usite na miru Ceskym draham... Na druhe strane, byla by prdel, kdyby treba Viamont nebo nekdo nakoupil v RUmunsku nejaky prastary krapy, pak tady za ne dostal 40 mega a pouzil je k nakupu techniky vyrobene v Nemecku. To by byla panecku podpora ceskeho prumyslu. Statni rozpocet by sel do sracek, s HDP by to nepohlo ani o centimetr a zahranicni bilance by se taky zhorsila...

PS: Ted tam ctu, ze jeden z tech dvou dementu rika, ze by to podporilo cesky prumysl. To jako ze by ostatni staty eliminovali? Jenom jestli hosi nezapomneli na neco jako EU. No ale coby, jsou to prece jenom poslanci a za chvili budou volby. Oni "chteli", oni budou ti hodni...
06.05.2009 (19:09)  
imisa) To je strašný. Tady už člověk nemůže ani vtipkovat, aby si z toho nevzali na GŘ či Vládě inspiraci. :D Viz. Bc na EC... a teď tohle. Skutečně už čekám jen na zprávu o odprodeji 810tek Rakouským drahách pro služnu na osobních vlacích v Tyrolsku.
registrovaný uživatel DJ 
06.05.2009 (18:57)  
ad Web:
Takže původně aprílový žertík o železničním šrotovném může nabrat reálných kontur?
No jo, po 12 miliardách za prodej budov, po zcela mimořádném a zaručeně posledním dosypu peněz za regionálku je potřeba další podpora pro Moloch?

Mmch. Poslanci ODS a ČSSD se opravdu dovedou shodnout, např. společnými silami schválili zákon, který novináři pojmenovali jako "náhubkový".

A samozřejmě, že ty prachy zůstanou v českém průmyslu, ještě aby ČD chtěly Desira nebo Talenty, to ať je ani nenapadne! Škodovka něco vyvine! Sice to bude stejně drahé a desetkrát poruchovější než Desiro, ale ty peníze zůstanou doma, že jo!
06.05.2009 (18:53)  
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko