Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24
Co se týče odpisů, ty jsou vymyšlený hlavně pro plynulou obnovu investic .. umožněj vám ulejt si část zisku do nákladů, a za tyhle peníze, který nedáte ani berňáku, ani akcionářům, si třeba na každých dvacet ešusů pořídit ročně jeden novej, aby ten nejstarší moh do penze nebo se zvýšila kapacita "výroby". Trochu to kazí inflace a technickej vývoj, ale takhle to v podstatě u normálních firem (generujících zisk) funguje. Například obnova gumokolního vozovýho parku.
Asi takhle, budete mít doma dvě auta, jednu ojetou feldu, jednu novou vymazlenou fábii (abysme drželi stejnou třídu). Na tu první stojej gumy tisícovku, servis vám udělá soused za pětikilo, volej tam lejete co nejhorší bo už to má odježdíno .. na tý nový přijde roční servis na šest litrů, gumy jsou dvakrát drahý, patnáctka ráfek, žere to cca stejně a eště by vám mohli pasanti zaprasit nový potahy. A z účetního hlediska je ta stará mrcha taky odepsaná, a když se někde trochu ťukne tak jde celkem o nic, ani to nemá cenu přetírat. Tak si vyberte, kterou půjčíte strejdovi, až pojede v sobotu na houby ;-)
2. jonas - no z tohoto hlediska jeste levneji nez zabotlamy vyjde udelat smerovky podel trati a lidi at chodi pesky. Provozni naklady nulove, odpisy taky...
Jako fakt by mne zajimalo, jestli zabotlamy maji PROVOZNI naklady nizsi nez esusy. Jestli plati cim starsi, tim levnejsi, tak k cemu rada 380? By mohly jezdit zprazeny 242+151 (nebo proste nejaka kombinace) a vznikne vicesystemova lokomotiva s velmi nizkymi provoznimi naklady... Pripadne jancura by misto tech autobusu co ma, mohl pouzivat karosy z roku 1975. Ty taky budou mit urcite nizke provozni naklady. Nebo ne..?
PS: proc vlastne uz CD neprovozuji parni lokomotivy? Tutove uz jsou odepsany, takze budou mit, zrejme, velice nizke naklady...
Naopak je třeba si uvědomit, že velká část jednotek je pořízena z půjčky (Eurifimy), čím víc tedy jednotka jezdí, tím snáze si vydělá na tyto splátky. Když stojí v depu, platit se musí, ale příjmy nejsou.
Naopak žabotlam je dávno odpesané vozidlo, kdž někde stojí neděje se s penězi nic. To nemluvím o přitažlivosti pro cestující, například je o víkendu na Berounské větvi zjevné, jak cestující reagují na rozdíly mezi víkedovým a všednodenním vozovým parkem.
... to kdyby ma totiz podminku u nas nesplnitelnou (a je otazka, jestli nekde jinde splnitelna je). EC 119 ma pravdu, ze tohle je vnitrni zalezitost a ze by nemelo byt v zadnem pripade starosti cestujiciho, jak si s tim dopravce poradi.
Pokud by se totiz veskere investice (nejen) do vozoveho parku daly zahrnout do nakladu primo, doplacel by na to clovek ve vedeni, ktery by se snazil nakupy uskutecnit - diky jeho krokum by se totiz spolecnost okamzite ocitla ve ztrate a on by byl ten spatnej. Naopak kdo se jen tak poveze a nebude kupovat nic, bude jen slizavat smetanu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.