..: CityElefantem z Prahy do Ostravy :..

971.025-2, Albrechtice u Českého Těšína, foto: Otmar Humplík Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.

Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.

Zdroj: ČT24


Miroslav Zikmund , Samir Lepara | 3.5.2009 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Web 
06.05.2009 (18:42)  
http://www.novinky.cz/ekonomika/168182-srotovne-by-se-mohlo-vztahovat-krome-aut-i-na-vlaky-navrhuji-poslanci.html

Nebudu komentovat, musel bych bejt hrozně sprostej. A kvuli takový ******** se poslanci socdem a ods dohodnou :-(
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (18:05)  
SYN - uplne stejna teorie s vrakovistem (a tim, ze zeleznicni vrakoviste* nemame) mne napadla taky:-))

* - vrakoviste teda mame, ale nejdou z nej brat nahradni dily:-)
06.05.2009 (11:48)  
No však ty "starý feldy" taky jezděj nejdál do Lysý a do Berouna. Ono zase když je jich víc, tak se občas nějakej starej kus zruší a použitelný díly se získaj kanibalizací, je to vlastně celý takový interní a dosud jezdící železniční vrakoviště ;-)

Ale šlo mi jednoduše o to, co řikaj i američani: "je to v ekonomiii .." -- víc jak těch dvacet "českých plemenných" a 60 ešálků se zatim asi nekoupí, protože na to nebude, čili se nahraděj akorát ty nejvíc ohnilý a poruchový kusy, který už buď hrozej rozpadem nebo ekonomii firmy už zase zhoršujou nárokama na údržbu. Ony ty věci nemaj neomezenou životnost, takže nějaký další kolo bude, akorát se uvidí kdy. Proti ojetinám zvenku nemam nic, jen je vidět, že je to docela složitý i u vagonů, a schvalování ojetých mašin našim DÚ si ani neumim představit, i kdyby byly náhodou co do napájení kompatibilní (maj někde vůbec ojetý mašiny na 25 kV?), tak místní zabezpečovačka a rádio by se musely stejně dodělat.

Problém financování je pak v tom, že z odpisů se dá rozumně financovat obměna průběžná, nikoli nárazová po tom, co se odpisy za provozovanou techniku prožraly jinde -- to je pak potřeba šáhnout do zisku nebo po úvěru (kterej se pak stejně splácí skrze odpisy plus zisk). A co teprve když se žádnej zisk negneruje, naopak se dosahuje plánované ztráty ..
registrovaný uživatel SYN 
06.05.2009 (10:33)  
jonáš: tak ten příměr s feldou není tak úplně marnej, ale abysme si to nezjednosušovali příliš tak bych měl několik opomenutých kritérií/omezení:
Zahrňme do toho že Felda je pro některý věci skoro nepoužitelná, asi jen hodně drsný a odvážný člověk by s ní jel řekněme do Chorvatska (spotřeba, kutura cestování, riziko poruchy). Dále běžná údržba a náhradní díly budou asi levný, ale pokud se totálně vy...e motor tak generálku ani soused neudělá pod desítku. Jasně, možná by se dalo uvažovat o vrakáči pro náhradní motor ale tady se vzdalujeme od našeho originálu, předpokládám totiž že některé náhradní díly na žabotlam nebudou běžně dostupné na vrakáči jelikož vrakáč žabotlam tak nějak moc neexistuje (možná mě někdo opraví).
V důsledku toho se dostáváme k tomu že pokud budete tu feldu půjčovat a honit příliš, překonáte její životnost navzdory údržbě a dostanete se do situace kdy si vyžádá překvapivě drahé opravy stylu nový motor nebo budete chtít koupit jinou starou feldu v lepším stavu (a bude Vás to stát dneska navíc poplatek za přepsání). Ovšem nejsem si vědom že bysme někde mohli koupit náhradní staré žabotlamy místo těch co se nám budou rozbíjet definitivně (třeba i při MÚ a podobně).

Tady ale může nastoupit velice zajímavá změna: pokud celej tenhle rozbor byl o tom jak překvapivě staré krámy s (předpoklad) nízkou cenou (ojetá auta jsou levná, co ojeté vagony, loko, jednotky?) můžou mít velmi dobrou ekonomiku provozu, proč se tak málo bavíme o tom jak by se daly někde na trhu (předpoklad - převážně na Západě, tak jako ojeté automobily) levně sehnat výhodné ojetá železniční vozidla? Ono vlastně v jednom případě se o tom už dlouho bavíme (Bimzy) ale furt kde nic tu nic, ale možná by to ohlížení se po něčem použitelném šlo rozšířit?
Uvědomuju si že existují v tomto komplikace jako rozdílnost napájecích sytému, zabzař apod. ale nemožné to není ne?
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (8:50)  
Nakonec dopravce platí SŽDC za el.energii paušál podle km a zátěže,takže hypotetickým vozidlem s menší spotřebou neušetří.

Hmhm, diky.
06.05.2009 (6:35)  
Ja totiz (snad teda ne mylne...) predpokaldam, ze 380 na stejny vykon/rychlost bude potrebovat mene energie.

O tom,že lok.380 bude potřebovat méně energie na stejný výkon je diskutabilní.Odporová řada 151 má při rozjezdu zvýšený odběr,který se přemění na teplo,ale při jízdě již pracuje velmi hospodárně,protože energie jde z troleje přímo do motorů a ztráty jsou velmi malé.Řada 380 má vstupní filtr,měniče a střídače,které obsahují mnoho prvků,které se neustále zahřívají(jsou na nich ztráty)a tyto musí být v činnosti stále.Výhodou je možnost rekuperace.
Hlavní výhodou těchto lokomotiv je to,že umožňují prodloužit proběh mezi periodickými prohlídkami na desítky tisíc kilometrů,protože nepotřebují prohlížet a pilovat kontakty stykačů hlavního kontroléru,měnit brzdové zdrže apod.
Nakonec dopravce platí SŽDC za el.energii paušál podle km a zátěže,takže hypotetickým vozidlem s menší spotřebou neušetří.
registrovaný uživatel M 
06.05.2009 (1:04)  
jonas - proti tomu srovnani nemam zhola nic. Nicmene pokud se neco vysere na felde, tak to soused sice muze spravit (OK), ale aji ten soused bude potrebovat material nejakej. To je jedna vec a druha - ta spotreba nebude stejna, to je ten hlavni problem. Zvlast, kdyz ta felda bude mit tu popisovanou "peci"...
To samy ty 380 - pokud se jich koupi 20, tak asi stary loko jezdit budou muset, ale pokud by se mohl nakoupit dostatek 380, tak je otazkou, jestli by ty stary loko mely jezdit (samozrejme mysleno na adekvatne srovnatelnych vykonech). Pokud by to tak nebylo, tak by to absolutne poprelo jakoukoliv vlastnost 380, protoze rozdil by byl tak mozna ve tvaru oken. Ja totiz (snad teda ne mylne...) predpokaldam, ze 380 na stejny vykon/rychlost bude potrebovat mene energie. Podobne jako mezi Volhou a Lexusem neni rozdil jenom v designu...

Tohle srovnani zabotlamu a esusu je z myho pohledu totalni hovadina. Kdyby to bylo jenom tak, ze zabotlam je ucetne odepsanej a diky tomu je jeho provoz nadherne levnej, tak mam napad na spaseni zeleznice v Cesku. Do zabotlamu dame novy sedacky, dvere (kdyby byl dobrej rok, tak aji okna), vycistime topeni a za par supek vyrobime esus. Jinej rozdil mezi nima prece neni... OK, nebude klimoska, ale zase se usetri 200 mega
05.05.2009 (23:44)  
No obávám se, že povinnou rezervaci zrušit pro Pendo nelze, neboť neni určeno k přepravě stojících cestujících .. proto ten úkrok s místenkama zadarmo. Však jsem tim jednou jel na stojáka, když tim ještě ve zkušebnim provozu nahradili inteligentně desetivozovej rychlík přes Třebovou .. pěkný maso.
05.05.2009 (23:41)  
Proč by se vám to mělo zdát, vy v sobotu nejezdíte na houby? Už rostou ;-)
Ale vážně, každá ekonomicky uvažující firma nebude dbát výhradně lesku v zákazníkově oku, ale bude používat předevšim techniku která jí provozem vyjde nejvýhodněji (v součtu, takže párou se nestrašme .. děsně drahej provoz i údržba) a novou nablejskanou bude pořizovat jen když stará nestíhá, nebo je příliš provozně nehospodárná či poruchová, s tim se smiřte. No a občas něco z reprezentačních důvodů, třeba těch sedm trpaslíků bez sněhurky (i když i za tim lze cítit nezvládnutej "dobrej úmysl"). Takže nákupem ešusů žabotlamy nekončej (dokud jezděj) a nákupem dvacíti 380 se nepřestane jezdit s odporovkama (dokud jezděj a stačej). Možná se jednou třeba německý průměrný úrovně techniky dočkáme, ale asi až pár let po tom, co tu budeme platit německý průměrný jízdný ..
05.05.2009 (23:01)  
DJ : snížit ztrátovost Pendolin lze velice snadno, tj. odstraní se překážky v jejich používání, tedy povinná rezervace. Nakonec ta bezplatná místenka na "jižní" větvi není nic jiného. Povinnou rezervaci zrušit všude, kdo si chce rezervovat místo si místenku koupí, jinak bude stát ...

Pokud ČD odepisují ešusy v závislosti na čase (a ne na ujetých km), tak znamená větší počet najetých km následně nižší částku v nákladech za vlkm.

Pak bychom mohli dojít do absurdity, že ešusy budou jezdit jen tak soupravově, aby najely co nejvíce lokomotivních km.
Ale vážně.
Jednotlivé stupně údržby se odvíjí od počtu najetých "lokomotivních nebo vozových km" takže soupravové jízdy z/do Prahy navyšují náklady na údržbu a tím zvyšují cenu vlakového km.
Hrubým výpočtem se na těchto soupravových jízdách najezdí za rok asi 50 000 km, což znamená 5 - 6 základních stupňů údržby > provozní ošetření a tak na dvě údržby rozsahu EM. Kdyby jeden lokomotivní km z hlediska údržby stál 50 Kč, tak to je cca 2,5 milionu za rok ... které se pak musí "rozpustit" do vlakových km placených krajem.
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko