Liberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.
114 kilometrů, 5 tratí, 15 let
Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.
Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.
Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.
Zdroj: TED

Podobne mam-li omezeny rozpocet, nemohu si dovolit koupit velkou (do obyvaku) i malou TV (do kuchyne) - muzu si dovolit jenom jednu a musim si vybrat...
Obecne by to slo, prevest trate, ktere nemaji celostatní (nebo nablble "po staru" vojenský) význam na kraje. At si kraje/regiony rozhodnou, zdali, nebo jestli.
Udrzba obecne, zejmena na rozhraní kraju: U silnic to vidíme zretelne - je poznat i rozhraní (byvalych) okresu. Tady bych videl nezastupitelnou roli Drazniho uradu.
Vzdyt ono to z obecneho diskutovani samo svití:
Má cenu pretrasovat za miliary kolejove spojeni Prahy s Libercem, kdyz uz "to" dalnice zdarne obslouzi?
Ma cenu pretrasovat Bustehradku z Prahy na Chomutov, (s vyjímkou Masna - Letiste - Kladno)? A co CV - Krimov, kdyz je tam za miliony 4 proudá prelozka silnice az na Sebík?
Jiná vec je, restrikce na dotaci paralelniho provozu Bus - Vlak. Bud a nebo. Snaha vyhnat lidi z osobnich aut do hromadné dopravy se mi plosne nezda býti schudna.
Máš pravdu,zatím vyrobené kusy jsou elektrické,ale je docela možné,že by to šlo i v dieslu,mělo by to být variabilní řešení :).Ale jinak GTW.
Jinak ještě možno se zmínit o vozidlech Alstom a řadě Lint 27 nebo Lint 41.Nevím ovšem jak by to u nich bylo se zubačkou.Ale pro soukromníka by to byla vozidla maximálně unifikovaná
...Kapacitní Flirt a méněkapacitní RS(regioshuttle).Tam "prý" s ozubnicí počítali,neb švýcaři jí mají na dosti tratích.
Doufám, že se nepletu, ale není Flirt jednotkou pouze elektrickou? (možná jsi měl na mysli GTW, potom jo ;-)), a původním výrobcem RegioShuttle byl německý AdTranz, který byl ale později "pohlcen" právě Stadlerem. Ale jestli ozubnice nevadí (v minulém VŘ uvažovanému) NE81, tak by neměla vadit ani RS1, která je uváděna jako nástupce NE81. :-) (ovšem do Harrachova by bylo lepší Desiro, které tedy nemůže, takže kdyby mohlo alespoň to GTW, bylo by to fajn. Jak ale níže píše ÍDéeSák, tak by to jít mělo.)
jedno desiro by melo velkou kapacitu?
Na tratích, které jsem již níže uvedl (034, 038, 039) podle mne ano.
Jak jsi na to prisel?
Současná poptávka s rezervou možnosti nárůstu poptávky na dvojnásobek (Málokterý vlak na trati 034, 038, 039 veze dnes více než 35 cestujících. RegioShuttle má kapacitu 70 sedících cestujících, a to mají sedadla větší rozteče a jsou pohodlnější než u 810).
Odhadl to od oka?
Viz výše.
Znas uzemni plany okoli trate?
Neznám, ale předpokládám, že je znají kompetentní lidé, a to je nejdůležitější. Ale nepředpokládám, že (snad kromě okolí 036) jde o nějak "závratné" plány, takže mnou navrhovaná vozidla by s rezervou stačila; pokud by u 036 nestačila kapacita cca 120 cestujících při intervalu 30 minut, tak na "nejexponovanější" spoje spřáhnout 2 jednotky, anebo rovnou uvažovat o kapacitnější jednotce.
Je to tvuj tip?
Pokud máš na mysli nasazení vozidel, tak ano - Liberec-Frýdlant 2x RegioShuttle, ve Frýdlantu rozpojit, jedno pokračuje směr Jindřichovice, druhé směr Černousy. Do Bílého Potoka stačí pendl z Raspenavy, kapacita též max. 70 sedících cestujících (při zaplněném vozidle), Do Josefova Dolu stačí obdobný "pendl" ze Smržovky. Na 036 (v celé trase) bych rozhodně nasadil Desira, ovšem je tam ta kolize s ozubnicí...
Vis jaky by mel byt interval souprav?
036 v úseku Liberec - Tanvald: chtělo by to 30 minut, ale to by muselo dojít k rekonstrukci tratě a zvýšení rychlosti; 034: ve špičce také 30 minut; ostatní tratě takt 1 h ve špičce pracovních dnů, 2 h o víkendu, zvážit takt 1 h i v dopoledních hodinách pracovních dnů.
P. S. Místo Desira by mohlo jít např. i o jednotku Stadler GTW 2/6, kapacita je téměř stejná.
Možná ,že kdyby kraj odpovídal nějakým způsobem za stav železničních tratí v kraji, tak by si asi rychle rozmyslel, kam a kolik bude vkládat finančních prostředků.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
