Liberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.
114 kilometrů, 5 tratí, 15 let
Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.
Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.
Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.
Zdroj: TED
Také díky za informaci.
Pro pana mates 111
Kdyby byly na kraje převedeny i lokálky. Kraj by tím získal větší šanci ovlivnit jejich technický stav. Byli byste pro??.
Souhlasil bych s tím .I když někdy mám dojem, že kraje o stav silnic 2 a 3 řídy moc nedbají. Ale spíš asi nejsou peníze.
Já se totiž obávám, že současný stav dospěje jednoho dne do té fáze, kdy budeme muset tratě zavírat nikoliv kvůli nezájmu cestujících, ale kvůli totálnímu rozpadnutí...
Na druhou stranu, je na tom pekne videt ta, podle mne, nesmyslnost... - stat vybere nejake penize na danich a ty vrazi do SFDI, odtam to jde do SZDC a odtam firmam na opravy. Ted by to udelal jeste tak, ze ty penize by rozdelil na 13 dilku a mezi SFDI a SZDC (kde by se ty penize zase spojily) vrazil jeste kraje. Pritom vsechno to jsou statni "firmy". Nez by ty penize dorazily na ucet "Skansky", tak z nich jenom sprava tech vsech ouradu sezere polovinu:-(
No a druha vec je, ze kdyz kraje dostanou penize navic, tak nebudou ucelove vazane (kdyby jo, tak je to fakt jenom byrokracie navic), takze ty penize navic nemusi pouzit na koleje, ale treba na silnice nebo na platy doktoru...
zasadit jim smrtelný úder???Ne.Byl bych pro pouze v případě,že by se krajům navýšil rozpočet tak,aby bylo možné investovat mimo silnic i do železnice.Za současného stavu je to vražda
Jinak bych se chtěl zeptat zde diskutujících na názor na to, že by po vzoru silnic 2. a 3. třídy byly na kraje převedeny i lokálky. Kraj by tím získal větší šanci ovlivnit jejich technický stav. Byli byste pro??
Proc je to na 15 let je vysvetleno v clanku. Co se tyce toho casu v prostredku, navaznosti atd., tak tohle prece nebude rozhodnuti na te firme - to bude urcovt kraj, takze vse pises (a z ceho mas snad obavy) bude na vitezne firmy zcela nezavisle...
happy - a ja snad nekde pisu, ze je dlouhodoba smlouva neco nenormalniho? Kde presne to pisu? Pisu, ze neni normalni delat dlouhodobe rozhodnuti, ktere promyslim na dva roky dopredu. Asi jako delat statni rozpocet s uvazovanym 5% rustem, kdyz je celkem jasne, ze tento rust je nerealny a rozpocet je nadhodnoceny. Rekl bych velmi dobra ukazka toho, ze dobra koncepce vyhledu ma smysl a ze rozhodnuti se musi delat podle ni. Ale k cemu koncepce a vyhledy - proste do toho rozpoctu neco nahazeme a pak jak to vyjde, tak rozdil pripiseme na futro ke strymu dluhu...
Mimochodem, o DB jsem ja nezacal nic - ja psal o zahranicnich spolecnostech. A nekdo na tech nemeckych lokalkach snad jezdi, ne?
DJ/Anri - jedno desiro by melo velkou kapacitu? Jak jsi na to prisel? Odhadl to od oka? Znas uzemni plany okoli trate? Je to tvuj tip? Vis jaky by mel byt interval souprav?
V současné době kraj příliš nemůže ovlivnit to, jaká trať se bude modernizovat.
Tak to jsem jsem netušil. To je škoda.
Ohledně licence jsem se domníval, že to bude souviset s pořízením souprav. To je fakt. Není to žádná levná sranda dělat dopravce. Tak také děkuji za informace.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.