Liberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.
114 kilometrů, 5 tratí, 15 let
Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.
Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.
Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.
Zdroj: TED
Takovému VŘ by podle mě měla předcházet alespoň přiměřená rekonstrukce trati mezi Libercem a Tanvaldem, aby případná moderní vozidla mohla následně více využít svých schopností.
Ale - takové odepisování, příp. zohledňování splátek leasingu či úvěru, znamená nemalou nákladovou položku za každý vlkm, a taková položka neplyne ani tak s ujetými km, ale s časem. Je proto potřebné sestavit schéma JŘ předem tak, aby docházelo k intenzivnímu využití vozidel.
Upřímně si nedokážu představit moderní vozidlo, které by bylo vhodné na trať č. 038 Raspenava - Bílý Potok pod Smrkem, bylo by přiměřeně naplněné cestujícími a "jakž takž" se mělo ve svém provozu "uživit", ale možná je to jen můj názor...
Vousáč:Nikde přece není psané,že to ČD nemůžou vyhrát,nabídnouli nejlepší podmínky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.