..: Liberecký kraj hledá provozovatele Jizerskohorské železnice :..

Liberec, foto: AdysLiberec - Liberecký kraj dostál svého slibu a vypsal výběrová řízení na dopravce, který bude obsluhovat část tratí v kraji a to v rámci základní dopravní obslužnosti. Doposud, stejně jako ostatní kraje, objednával dopravu automaticky u Českých drah. Od výběrového řízení si kraj slibuje především zkvalitnění služeb na celkem 114 kilometrech tratí v Jizerských horách, které jsou předmětem řízení.

114 kilometrů, 5 tratí, 15 let

Pět tratí v celkové délce 114 kilometrů představuje 34 % celkové délky všech tratí v Libereckém kraji, na kterých v současnosti kraj objednává 1 350 000 vlkm ročně a denně tyto tratě využije zhruba 8 800 cestujících, tj. více než 3 miliony cestujících ročně.

Třetinu tratí, které jsou nabízeny pro provozování osobní železniční dopravy v rámci základní dopravní obslužnosti představují tratě 034 Smržovka – Josefův Důl, 036 Liberec – Harrachov, 037 Liberec – Černousy, 038 Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem a trať 039 Frýdlant v Čechách – Jindřichovice pod Smrkem.

Vítěz soutěže má začít provozovat dopravu na daných tratích od 11. prosince 2011, přičemž mu kraj bude garantovat smlouvu na dalších 15 let z důvodu velkých počátečních investic do nákupu nových nízkopodlažních vozidel.

Zdroj: TED


JiříK. | 22.10.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:16)  
ad DJ:stejně se nevyhneme schvalovacím procesům.Ve VŘ je na to času dost.Takže bych nasadil vozidla jednoho výrobce a to Staadlera.Kapacitní Flirt a méněkapacitní RS(regioshuttle).Tam "prý" s ozubnicí počítali,neb švýcaři jí mají na dosti tratích.
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:13)  
je otázka,zdali skutečně mají DB zájem o provozování dopravy v česku na lokálkách,když v Německu to přenechali soukromníkům,či svá vozidla pronajali.POdle mne se do soutěže nepřihlásí.
registrovaný uživatel DJ 
23.10.2008 (0:12)  
xAnri05: Uvazoval jsem potrebu alespon 11 stroju (prepocteno z rocniho obemu vlkm podle prumernych dennich vlkm). Plus 4 stroje jako zaloha. Pokud by to mely byt Desira - je to skoro miliarda porizovacich nakladu.

Na spoje do Bílého Potoka/Jindřichovic/Josefova Dolu by měla Desira zbytečně velkou kapacitu, takže by to tak "horké" jistě nebylo, a jak opakuji - dle někdejšího vyjádření Železničního magazínu - Desiro Classic nemůže jet po trati z Tanvaldu do Harrachova, a to kvůli kolizi podvozku s ozubnicí. Tehdy byla jako řešení navržena starší vozidla německé výroby NE81.
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:10)  
ad xAnri05: Ale autobusoví dopravci jezdící na linkách v ZDO taktéž čerpají nemalé státní peníze z MD na nákupy nových busů,protože i oni by si patrně z jízdného na většině trasách nevydělali ani na slanou vodu.Doufám,že se nic měnit nebude.
registrovaný uživatel M 
23.10.2008 (0:10)  
Mimochodem, IDOL je dobra zkratka:-))
registrovaný uživatel M 
23.10.2008 (0:09)  
MZ - skvela ukazka ekonomickeho prehledu a orientace... Proc by DB Regio melo na trh v libereckem kraji vstupovat jen v pripade, ze LBC kraj nabidne stejnou cenu jako Nemci? Prodava se snad nemecka Milka u nas za stejnou cenu jako v Nemecku? Stoji mliko v Nemecku stejne jako u nas? Veci se maji totiz tak, ze ma smysl "rozsirovat vyrobu", pokud se to vyplati (a pokud je kapacita). Proto DB muzou od libereckeho kraje dostavat klidne i zlomek ceny nemecke a presto to muze byt vynosny obchod.
Uplne jednoduse - vyrabim tricka, jedno mne stoji 100 penez. Prodavam je za 500 penez kus. Nekdo by je koupil za 300 penez. Ma smysl je prodat? Jako ja bych asi prodal, protoze 200 jsou dobry (samozrejme, musim mit nekoho kdo to vyrobi a nezmeni se ta vstupni stovka...)

PS: Mam pocit, ze jsem psal, ze zahranicni firma neni totez jako firma se zahranicnimi (nemeckymi) zamestnanci - proto opet nechapu, proc by DB meli chtit stejnou cenu jako v Nemecku
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.10.2008 (0:07)  
happy: to tezko, pokud by ktomu melo dojit. Program bude zrusen nebo omezen. Stani kasa neni bezedna.

tenzor: a co se s nimi stalo? Pokud vim zalepil se s nimi krajsky dluh a zbytek jde do toho vozoveho parku. Zatim jich je stale 8 mld.
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:06)  
ad M: smlouva na tak dlouhou dobu je naprosto normální a to i na západě,jinak by nákupu nových vozidel nešli ani čd,pokud nemají jistotu,že pro ně budou mít výkony,teda hlavně dobře zaplacené výkony
registrovaný uživatel happy 
23.10.2008 (0:03)  
Pokud by to mely byt Desira - je to skoro miliarda porizovacich nakladu.

pořizovací náklady jsou vysoké,ale valnou část zaplatí MD z podpory pro obnovu voz.parku,viz.stránky MD a část se dá schrastit z fondů EU.Takže dotace budou činit nejmíň cca 50% ceny vozidla,možná i více.Navíc nejspíš nedojde na Siemens,neb nevyrábí malokapacitní vozidlo typu regioschuttle,či lint27.Pro soukromníka je lepší mít vozidla v maximální možné unifikaci
23.10.2008 (0:01)  
Milan Jbc: on je ale problém ten, že v současné době kraj příliš nemůže ovlivnit to, jaká trať se bude modernizovat. Tyto rozhodnutí se dějou na celostátní úrovni. Naproti tomu u silnic, které spravuje kraj, je to úplně jiné...

Co se týká délky licence, domnívám se v zásadě, že čím delší tím je větší pravděpodobnost, že vyhraje někdo jiný než ČD. Jen těžko totiž můžeme očekávat, že soukromý dopravce by šel do výběrového řízení, kde by se licence dávala např. na pět let, kdyby za pět let mohl o ni zase přijít. Co by pak dělal s vozy?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko