..: V Jizerských horách přibudou 4 nové vlakové zastávky :..

Ilustrační obrázek Tanvald - Díky dotacím z EU vzniknou v Mikroregionu Tanvaldsko do roku 2010 čtyři nové železniční zastávky. V Desné budou hned dvě, další vyrostou ve Smržovce a ve Velkých Hamrech. "V Desné bude jedna nová železniční zastávka v centru města u Riedlovy vily a druhá v Pustinách. Ve Velkých Hamrech a ve Smržovce se zastávky vybudují pod sídlišti," říká autorka projektu Kateřina Preusslerová.

V Desné se vlakové nádraží nachází daleko od školy, proto vyroste nová železniční zastávka u Riedlovy vily. Blíže ke škole bude i nová železniční zastávka ve Smržovce. Zastávka v Desné - Pustinách poslouží turistům, díky nové zastávce ve Velkých Hamrech odpadne komplikovaná cesta na odlehlé vlakové nádraží obyvatelům velkého sídliště. Mikroregion Tanvaldsko dostane na zlepšení dopravy od EU 23,6 milionu korun a ze státního rozpočtu další zhruba 2 miliony korun. Více než 2 miliony korun přidají města.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 27.9.2008 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel gzy 
29.09.2008 (14:42)  
supernovinka... zastávky v Desné a v Hamrech byly předpokládané už za Jizerské dráhy, tedy před deseti lety, nebýt té tragikomedie, kterou tam ČD s sehrály na obce, tak mohly už dávno stát. BLIK!
registrovaný uživatel happy 
29.09.2008 (14:16)  
V takto hustě obydleném okolí považuji zastávky za přínosné.Jde o trať v hustě urbanizované oblasti a tato trať má tu výhodu,že jím prochází.Tedy jde o příměstskou trať,která má charakter skoro jako "Sko".Ovšem jde o organizování provozu a největší kámen úrazu spatřuji v tom,že čd nedisponují vhodným trakčním vozidlem pro tuto trať (Ani řada 843 a mutace 810 vůbec).Propustnost tratě mimo jiné závisí na akceleračních a deakceleračních schopnostech vozidla (Opět nutno konstatovat,že ve vozovém parku čd je to tragedie).Takže nakupte Desira či jiná vozidla s obdobnými trakčními charakteristikami,které vyhoví charakteru této tratě.Popřípadně by neškodilo uvažovat o jejím zadrátování.
registrovaný uživatel wen 
29.09.2008 (9:24)  
ekoter: Byl jsi někdy v Desné? Víš, kde je stávající nádraží a kde bude nová zastávka? Obecně máš snad i pravdu, ale tady jsi fakt vedle...
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
28.09.2008 (21:46)  
ekoter: Někdo tu napsal, že trať LBC - TNV je jeden dlouhý peron. Udivujemě, že se pořád někdo diví, že ten vlak tedy na tom peronu zastaví vícekrát.

To že nemají ČD vlaky s dobrou akcelerací a tím ztrácí hlavní podíl času na trase, je věc nemilá, ale pořád to není jen věc ČD. Za sebe mohu říci, že stávající stanice využiju minimálně, ale určitě využiju. A stanice jako V.Hamry město, Desná Riedlova Vila a Smržovka, budou určitě dobře využité zastávky jelikož jsou dobře vsazeny do centra měst.

Blesk: Souhlas.
28.09.2008 (21:39)  
No ještě jenom na závěr: Optimální cestovní doba z Liberce do Tanvaldu by měla být tak 55 minut, aby mohla být osa symetrie (a tím tam mohl vznikout uzel s přestupními vazbami do všech směrů) v Liberci a Tanvaldu. A při hodinovém taktu se musí ještě křižovat někde uprostřed ("časově").
28.09.2008 (21:36)  
Ad někdo: Šotouš nejsem. Naopak se vám snažím naznačit, abyste přemýšleli trochu více v souvislostech a neříkali si jen: Jupí, máme novou zastávku, bude tam sama od sebe nastupovat spousta milých nových cestujících, kteří vyhodí svoje auta na skládku.
28.09.2008 (21:33)  
Ad zastávky na znamení: No jenomže ve špičce se najde na každé zastávce nějaký ten člověk, takže stavíte všude. A pokud v sedle chcete stavit méně a tím zkrátit jízdní dobu, tak boříte takt (v tom lepším případě), nebo interval (v tom horším). Navíc vždy musíte u každé zastávky zpomalit na takových 15 km/h, abyste mohli zastavit, až vám člověk zamává.
28.09.2008 (21:30)  
Ad pár chytrých lidí: Pokud uděláte 2 vrsty, tak musíte začít přemýšlet, jaká vrstva bude mít vazbu na tratě do Josefova Dola a Železného Brodu a na návazné autobusové linky, protože každá vámi vytvořená linka bude mít jinou osu symetrie. Takže lidem způsobíte ještě větší maglajz, než mají teď, a do aut budou přímo utíkat (kromě té hodné paní důchodkyně).
28.09.2008 (21:25)  
Ad paolo3: Ne. Zastávky se staví tam, kde si jedna důchodkyně stěžuje, že ji tam nestaví vláček, a že to chce. A krajského (obecního) úředníka napadne, že ji tam tedy postaví, ať mají od té důchodkyně pokoj.
28.09.2008 (15:22)  
Je fakt že ve Velkých Hamrech je nádraží celkem daleko.
a stěmi zastávky je velmi dobrý nápad pokud chceme aby železnicí využívaly i lidé kteří bydlí daleko od nádraží a jak už tady bylo řečeno a vede tam tudy trať
tak souhlasím z vybudováním zastávky/ek.
viz třeba v Čelákovicích lidé z odlehlých míst museli denně šlapat pěšky nebo někteří na kole apod.až na nádraží po té co se zbudovala zastávka Čelákovice Jiřina tak se lidem ulehčila cesta.

a ty co tady píší,nač zastávky asi mají dráhu u nosu nebo jezdí jiným způsobem,protože jinak by tady nenapsali,takovouhle věc.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko