..: V Jizerských horách přibudou 4 nové vlakové zastávky :..

Ilustrační obrázek Tanvald - Díky dotacím z EU vzniknou v Mikroregionu Tanvaldsko do roku 2010 čtyři nové železniční zastávky. V Desné budou hned dvě, další vyrostou ve Smržovce a ve Velkých Hamrech. "V Desné bude jedna nová železniční zastávka v centru města u Riedlovy vily a druhá v Pustinách. Ve Velkých Hamrech a ve Smržovce se zastávky vybudují pod sídlišti," říká autorka projektu Kateřina Preusslerová.

V Desné se vlakové nádraží nachází daleko od školy, proto vyroste nová železniční zastávka u Riedlovy vily. Blíže ke škole bude i nová železniční zastávka ve Smržovce. Zastávka v Desné - Pustinách poslouží turistům, díky nové zastávce ve Velkých Hamrech odpadne komplikovaná cesta na odlehlé vlakové nádraží obyvatelům velkého sídliště. Mikroregion Tanvaldsko dostane na zlepšení dopravy od EU 23,6 milionu korun a ze státního rozpočtu další zhruba 2 miliony korun. Více než 2 miliony korun přidají města.

zdroj: ČT24


Adys Poslat mail autorovi | 27.9.2008 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Liberecký


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
30.09.2008 (21:07)  
Nehledě na to, že můj osobní názor je, aby zde železnice plnila funkci páteřního rychlého systému, protože jinak se začne stavět R 14 dál na Tanvald - natvrdo s demolicema.
30.09.2008 (21:04)  
Mně by se spíše líbilo, kdyby se sešly KÚ, SŽDC a ČD (nebo jiný dopravce vybraný KÚ), daly hlavy dohromady: Chceme za hodinu z Liberce do Tanvaldu, 4 zastávky zrušíme, 2 přestavíme a 3 nové postavíme, koupíme tato a tato vozidla a na železnici napojíme tyto a tyto autobusové linky.
30.09.2008 (20:54)  
Musím se přiznat, že jsem na to moc nekoukal - takže nevím třeba, kolik je na trati pomalých kvůli přejezdům, obloukům, havarijnímu stavu trati, ...
RegioShuttle by byl asi ještě o maličko rychlejší.
Ale je nutno uznat, že podvozkové vozidlo by bylo skutečně komfornější (o hodně).
30.09.2008 (20:06)  
Můj názor spíše zní. Pokud by se trochu poupravil místy úsek železniční trati 036 a to především v obloucích, na provozní rychlost 50 km h doprava by se zrychlila také. Kdyby měla tratˇ036 parametry tratě 035 a to především obloukově, 814 by v obloucích neskákala a neskřípala. A místy rány při projetí obloukem by také zmizely. To co nyní napíši je skutečně pravda. Cestujícím na železniční trati 036 nejvíce vadí ty rány v obloucích. A dle mého i to skřípání. A to právě u jednotky 814. Dost je to překvapuje. Jsou z toho vykulený. Nedivím se jim. Je to podobné, jako projet autem po rozbité silnici. Jinak měkost při dosednutí do sedačky v jednotce 814 na délku tratě je dostačující. Spíše bych chtěl pochválit dochvilnost spojů na trati 036.
Další zrychlení trati 036 bych spíše viděl v instalování výstražného zabezpečovací zařízení na nechráněné přejezdy. Také mě připadá zbytečné počet fungujích železničních přejezdů mezi Prosečí a Vratislevicemi. A žádná Disiera by se kupovat nemusela. Nehledě na to, že mají menší kapacitu. Jinak jsou velice pohodlná. Ale na lokální trať 036 by dle mého názoru byla výkonově, rychlostně nevyužita. A domnívám se,že bude mít i vyšší spotřebu. 814 dokáže zrychlit i v úseku Proseč - Jablonec nad Nisou dolní nádraží. Veliké mínus této soupravy je jedna hnací náprava.
Nicméně co musím pochválit na jednotce Desiero např řada 612 je zrychlení. To je skutečně fantastické. Také pohodlí, odlučněnost, odpružení. Super.
Registrierter Benutzer DJ 
30.09.2008 (15:53)  
ekoter:
to se mi nechce věřit, vždyť když jsem jel RegioShuttlem, tak se rozjelo hned, zatímco Regionova se rozjíždí fakt pomaloučku. A taky by se snad dalo kalkulovat s tím, že RS/Desiro/Talent jsou plně nízkopodlažní, takže by se urychlila výměna cestujcících a tím zkrátil pobyt ve stanicích a zastávkách...
30.09.2008 (15:05)  
Ad blesk a další chytří lidé: Tak jsem si nakreslil čáru pro Regionovu, RS 1, Desiro a Talent. Tato moderní vozidla s vyšší dynamikou jízdy by byla z Tanvaldu do Liberce o 2 minuty rychlejší než Regionova. No tak to je opravdu výhra.
Registrierter Benutzer tenzor 
29.09.2008 (19:02)  
DJ: Taky mě to zarazilo, ale viděl jsem to už minimálně třikrát (i když je fakt, že bez ohledu na Kaufland tašky mohli jet z hlaváku (ale tam jsou taky schody, pokud to nejede od peronu No.1 nebo nepoužijí výtah pro tělesně postižené).
Ok, to moje tvrzení byla nadsázka, ale stejně si nemyslím, že by vlak měl stavět na každém kilometru (a to bydlím na Lesné a tu zastávku čas od času využiju :) ). A když už vlak ve směru na Tišnov dělá ten úděsný oblouk, větší smysl by měla zastávka v Obřanech (a úplně nejlepší by bylo ze Židenic udělat tunel pod Svitavou aby vyústil na Lesné).
Jinak sorry za trochu OT, situaci v Jizerách neznám na to, abych mohl soudit, ale ten počet zastávek na km mi stejně připadá extrémní (vím, že je tam nepřerušovaná zástavba od Liberce po Tanvald, ale když jsem tam byl posledně, moc hustá nebyla - možná se to za těch 15 let dramaticky změnilo).
Registrierter Benutzer DJ 
29.09.2008 (18:40)  
Tenzor:
"Železnice by v žádném případě neměla suplovat nebo dokonce duplikovat MHD."

Kdyby se tohoto drželi ve Vídni. Nebo i v Praze...

A nemyslím si, že by důchodci v Brně z Lesné do Židenic jezdili vlakem, když už jenom pomyslím na schody, co by museli překonat v Židenicích a pak do (nejčastěji jezdícího) Bdmtee...
Registrierter Benutzer tenzor 
29.09.2008 (18:19)  
mouka: přijde mi že tu zastávku udělali kvůli důchodcům, aby si mohli nakoupit v Kauflandu v Židenicích a pak jet domů na Lesnou aniž by museli přestupovat na Staré Osadě.. přitom bych řekl že se víc nadřou, 250 metrů na zastávku MHD (případně jen nahoru, pokud bydlí blízko) a nějakých 15 metrů převýšení... mimochodem nejspíš v rámci propagace bylo ze začátku v elektronickém jízdním řádu psáno že přestup z žel. zastávky Lesná na zastávku DPMB Lesná, nádraží (o jaké nádraží jde jsem vážně doteď nepochopil :) ) je 2 minuty.. nyní 3, což už fyzicky zdatný člověk zvládne :)
Železnice by v žádném případě neměla suplovat nebo dokonce duplikovat MHD!
Korrespondent oder ŽP Mitglied mouka  mail  
29.09.2008 (16:34)  
V Brně na Lesné se taky o zástavce mluvilo už asi před čtvrt (ne-li půl) stoletím. Pro informaci stojí tam necelý dva roky.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko