..: Příměstské vlaky v okolí Prahy budou jezdit častěji :..
971 022-9 Praha - Zkrácení intervalů vlaků jezdících mezi Prahou a některými přilehlými městy přinese od prosince nový jízdní řád Českých drah. V ranních špičkách tak budou do Prahy v patnáctiminutových intervalech mířit vlaky z Českého Brodu, Řevnic a Lysé nad Labem. Intervaly vlaků směřujících z Prahy a do ní z blízkého okolí se ale zkrátí i v dalších částech dne. Třicetiminutový interval bude prakticky nepřetržitě například na trati z Prahy do Českého Brodu a zpět. Výrazně více vlaků spojí i Prahu a Kralupy nad Vltavou. "V odpoledních hodinách pracovních dnů kromě prázdnin zde budou vlaky jezdit v půlhodinových intervalech od tři čtvrtě na dvě do tři čtvrtě na osm směrem z Prahy a od tři čtvrtě na tři do tři čtvrtě na osm směrem z Kralup," uvedl mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.

Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými

Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).

zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 23.11.2006 (10:54)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
23.11.2006 (21:58)  
PavelZ: však to ani nepokládám v dohledné budoucnosti (15-20 let?) za reálné. Ve výhledu by to možná smysl mělo; bydlím poblíž Zličína, a tam se staví mírně řečeno dynamicky:-). Je to dost zvláštní pozorovat, jak se Vám každý den něco rozrůstá před očima - do tří let se zde má počet obyvatel zdvojnásobit. Myslím, že určitě se bude v budoucnu hodně stavět i v okolí Rudné, takže spolu s nárůstem počtu obyvatel se pak budeme dívat na elektrifikaci 173 možná jinak - například srovnejte si Milovice (232) před 10 lety a nyní.

Petr Krček, zaosai: Toto rozhodnutí vnímám tak, že vyjímečná situace si žádá vyjímečná opatření - doporučuji si přečíst diskuze ke zrušení Kolešovky, ještě před pár lety se tam jezdilo v D2 (!).

Prosím všechny o zdržení se polemik typu můj region x zbytek světa. Je jasné, že takové opatření má své výhody i nevýhody - zavděčit se všem zkrátka nelze...
23.11.2006 (21:47)  
Atolix: Já tedy doufám, že tu Hrbatou nikdo hned tak nezadrátuje, protože to je čirej ekonomickej nesmysl.
Jinak tedy souhlas i se 171. Ono už takhle to bude dle mě obtížně vyjezditelné, ale necháme se překvapit.
23.11.2006 (21:25)  
to: 810-024 no a jako co si tim chtel...to jako je nejaky rozdil. to taky muzu rict, ze kvuli tomu ze jedes z nejaky moravsky prdele nekam do zapad, ja prijdu pozde do prace..hlavne aby ses ty tam dostal vcas... Zamysli se trochu na sebou a tahni s tim vasim "Praglem" na Moravu.
23.11.2006 (20:40)  
Ad. přednost vlaků a situace na trati 171 (Praha - Černošice - Řevnice - Karlštejn - Beroun):

V odpolední přepravní špičce (15-18) budou jezdit vlaky v tomto schématu. XX.04 ... osobní vlak BEROUN (řada 451), XX.13 ... zrychlený osobní vlak ŘEVNICE (řada 471), XX.24 ... rychlík směr PLZEŇ (loko 363 + kóža), XX.34 ... osobní vlak BEROUN )řada 451), XX.54 ... zrychlený osobní vlak ŘEVNICE (řada 451).

Tzn., celkem 5 vlaků jedním směrem každou hodinu, přičemž 4 z toho jsou osobní vlaky a 1 rychlík. Stále trváte na tom, aby ten 1 rychlík měl přednost před ostatními?

A ještě k těm nově přidaným zrychleným osobním vlakům. Za příklad vezměme ešus s odjezdem XX.13 ze Smíchova. Doba obratu v Řevnici činí 10 minut a doba obratu ve Smíchově dokonce 6 (slovy šest!) minut. Důsledky čekání na zpožděný rychlík na celou dopravu na trati snad nemusím rozvádět...
23.11.2006 (20:31)  
Seath - ad. trať 173 (Praha - Rudná - Nučice - Loděnice - Beroun):

Ano, je pravdou, že poslední 3 až 4 roky se stále říkalo, že příští rok tam vlaky už nepojedou. Naštěstí, na odpovědných místech si uvědomili, že část tratě Praha - Rudná - Nučice perspektivní a připravuje se dokonce optimalizace trati a její nové směrování do konečné stanice Rudná - Hořelice. Ve výhledu je i elektrifikace trati, ale vzhledem k pravděpodobným protestům ekologům (trať pochází chráněným přírodním parkem, ve kterém by se zřejmě muselo vykácet dost stromů) ji nevidím v dohledné době jako reálnou.

Zpět k současnosti. Občas 173 jezdím (naposledy před 3 dny) a má zkušenost je taková, že v ranním spoji s ideálním časovou polohou příjezdu před 7.30 na Smíchov se vždy stojí. Velmi slušně zaplněné bývají i odpolední vlaky z Prahy do Rudné...

V novém jízdním řádu bude opravdu posílena doprava v úseku Praha - Rudná - Nučice. Nicméně, o čem se již nikde nepíše, je skutečnost, že se tak stane na úkor zbylé části trati Nučice - Loděnice - Beroun, kde bude doprava významně redukována.

Samozřejmě, že tímto řešením se asi ČD nezavděčí každému, ovšem stále je asi lepší, nabídnout v té perspektivnější části trati lepší nabídkou spojů na úkor zbytku trati, než si všichni cestují v okolí na vlaky odvyknou úplně...
registrovaný uživatel zaosai  mail  
23.11.2006 (20:27)  
Takovou blbost o přednosti regionální dopravy jsem se ještě nesetkal.To vymyslel jen další expert který si nepřečetl předpis D2 .Opět zbožné přání fantasty co nezná ani základní předpis k provozování dopravy.Zde mají přednost před osobní přepravou i nákladní espresy.
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
23.11.2006 (20:21)  
Myšlenka přednosti Os před R, byť zpožděnými, je zajímavá, hlavně právě na 011. Když se podíváte na Babitron, tak uvidíte, že drtivá většina Os z Kolína je zpožděna v důsledku čekání na přípojný vlak, zpožděný R/Ex z 010. Klidně až půl hodiny. Ovšem přípojové Os v Poříčanech směr Nbk nečekají, že. Taktéž ML. Někdy jo, když je výpravčí borec. Takže jestli skutečně budou Os z Kolína jezdit na čas, tak budu skákat metr dvacet do výšky.
23.11.2006 (20:14)  
810-024: Ono ale nasere, když zpožděný rychlík od Plzně zaseká osobák ze stejného směru, na který pak čeká v Berouně osobák do Prahy, který pak musí uhejbat dalšímu rychlíku od Plzně.... A tak se děje třeba 3x do týdne, přičemž obsazenost toho osobáku je asi trojnásobná proti tomu rychlíku.
23.11.2006 (19:56)  
Osobáky nemůžou mít přednost,jednalo by se o vědomé porušování předpisu D2.Zkrátka další slovíčkaření.Tot můj názor.
23.11.2006 (17:01)  
Pánové, myslím že si to s tou předností osobních vlaků někteří trochu zveličujete. Jde spíš o to, že rychlík na cestě do Plzně několikaminutové zpoždění zpravidla dožene, ovšem osobák do Berouna ho nemá šanci ani snížit. A hádejte, ve kterém z nich jede většinou víc lidí? A to že si kvůli tomu budou ujíždět v Praze rychlíky navzájem je ještě vyšší stupeň nepochopení.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko