Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.
Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými
Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).
zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo
Petr Krček, zaosai: Toto rozhodnutí vnímám tak, že vyjímečná situace si žádá vyjímečná opatření - doporučuji si přečíst diskuze ke zrušení Kolešovky, ještě před pár lety se tam jezdilo v D2 (!).
Prosím všechny o zdržení se polemik typu můj region x zbytek světa. Je jasné, že takové opatření má své výhody i nevýhody - zavděčit se všem zkrátka nelze...
Jinak tedy souhlas i se 171. Ono už takhle to bude dle mě obtížně vyjezditelné, ale necháme se překvapit.
V odpolední přepravní špičce (15-18) budou jezdit vlaky v tomto schématu. XX.04 ... osobní vlak BEROUN (řada 451), XX.13 ... zrychlený osobní vlak ŘEVNICE (řada 471), XX.24 ... rychlík směr PLZEŇ (loko 363 + kóža), XX.34 ... osobní vlak BEROUN )řada 451), XX.54 ... zrychlený osobní vlak ŘEVNICE (řada 451).
Tzn., celkem 5 vlaků jedním směrem každou hodinu, přičemž 4 z toho jsou osobní vlaky a 1 rychlík. Stále trváte na tom, aby ten 1 rychlík měl přednost před ostatními?
A ještě k těm nově přidaným zrychleným osobním vlakům. Za příklad vezměme ešus s odjezdem XX.13 ze Smíchova. Doba obratu v Řevnici činí 10 minut a doba obratu ve Smíchově dokonce 6 (slovy šest!) minut. Důsledky čekání na zpožděný rychlík na celou dopravu na trati snad nemusím rozvádět...
Ano, je pravdou, že poslední 3 až 4 roky se stále říkalo, že příští rok tam vlaky už nepojedou. Naštěstí, na odpovědných místech si uvědomili, že část tratě Praha - Rudná - Nučice perspektivní a připravuje se dokonce optimalizace trati a její nové směrování do konečné stanice Rudná - Hořelice. Ve výhledu je i elektrifikace trati, ale vzhledem k pravděpodobným protestům ekologům (trať pochází chráněným přírodním parkem, ve kterém by se zřejmě muselo vykácet dost stromů) ji nevidím v dohledné době jako reálnou.
Zpět k současnosti. Občas 173 jezdím (naposledy před 3 dny) a má zkušenost je taková, že v ranním spoji s ideálním časovou polohou příjezdu před 7.30 na Smíchov se vždy stojí. Velmi slušně zaplněné bývají i odpolední vlaky z Prahy do Rudné...
V novém jízdním řádu bude opravdu posílena doprava v úseku Praha - Rudná - Nučice. Nicméně, o čem se již nikde nepíše, je skutečnost, že se tak stane na úkor zbylé části trati Nučice - Loděnice - Beroun, kde bude doprava významně redukována.
Samozřejmě, že tímto řešením se asi ČD nezavděčí každému, ovšem stále je asi lepší, nabídnout v té perspektivnější části trati lepší nabídkou spojů na úkor zbytku trati, než si všichni cestují v okolí na vlaky odvyknou úplně...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.