Mezi Smíchovem a Řevnicemi se intervaly vlaků ve špičkách pracovních dnů zkrátí dokonce na patnáct minut. Kromě těchto zásadních změn zavedou České dráhy nová vlaková spojení i na některých dalších příměstských tratích. Například mezi Všetaty a Prahou pojede v pracovní dny po šesté hodině ranní ve směru do Prahy nový zrychlený osobní vlak. Z Hostivice se cestující nově dostanou na hlavní nádraží v 10.52 a v 12.52. Mezi Prahou a Řevnicemi by vlaky měly pozdě večer jezdit každou hodinu namísto nynější hodiny a půl. Zaveden bude také nový osobní vlak z hlavního nádraží do Strančic v 19.48. O pět pár vlaků bude posílena doprava na trati Praha - Nučice. V některých případech rozšíří ČD kapacitu jednotlivých spojů. Tak tomu bude například v odpoledních hodinách u vybraných vlaků směřujících z Prahy do Kladna.
Příměstské spoje budou mít přednost před dálkovými
Aby vlaky regionální dopravy neměly zpoždění, měly by jim dávat přednost rychlíky a spěšné vlaky; s výjimkou pendolin a vlaků kategorie IC/EC. Většina příměstských vlaků navíc nebude ve své výchozí stanici čekat na žádné přípojné vlaky (kromě spojů s odjezdem po 20. hodině).
zdroje: Tisková zpráva ČD, Jízdní řád ČD, Pražský deník, Právo
A proc? Ja a zrejme i zpusob uvazovani tech, ktery vytvorili dosud platny predpis o prednosti na draze, uvazuji tak, ze v dalkove je vyrazne nizsi frekvence spoju, tudiz by melo byt garantovano, ze ty spoje pojedou opravdu tak, jak jet maji. Ten kdo chce mit jistotu, ze dojede vcas z nejake vesnice v okoli Prahy do hlavniho mesta, muze jet o jeden vlak drive, coz tvori 15 nebo 30 minut (v dobe, kdy se jde do prace). Clovek jedouci pres celou republiku by musel jet drive kuprikladu o dve hodiny.
Druhou veci je to, ze u Prahy predpokladam v regionalni doprave maly pocet tech, kteri ve meste prestupuji na dalsi vlak - dopad zpozdeni v radu minut zpusobeny pustenim rychliku je tak minimalni - pripojne vlaky nemusi cekat - zpozdeni se neprenasi dale. Naopak pokud rychlik poskakuje za osobakem, zpozdeni rychliku muze byt vetsi nez zpozdeni osobaku v pripade, ze by jej pustil - pripoje cekaji, zpozdeni se prenasi dale.
Ono se to mluvi, kdyz se jezdi primymi vlaky...tech par minut nikoho nezabije...Me kdyz v Praze ujede vlak, nemusim se dostat domu / do prace. On sice z Prahy jede dalsi vlak, na ktery uz neni pripoj...
Srovnejte si počet lidí z Moravy, kteří v Praze přestupují na další dálkový vlak s počtem středočechů cestujících do hlavního města. První skupinu nezajímají zpoždění skupiny druhé a naopak. Když už musí někdo trpět, tak snad ti, kterých je nesrovnatelně méně, ne?
Navíc mi není úplně jasné, jak ovlivňují osobáky na 171 a 231 dálkovou dopravu v relaci Morava-Ústí a nevím o tom, že by rychlíky na sebe pro tuto konkrétní trasu čekaly, když se většinou musí přejít z nádraží na nádraží.
Středočech nemůže jinak - z Moravy ale můžete jet do Ústí dokonce bez přestupu, takže pak jsou ty nářky zcela irelevantní. No a závěrem - mám dojem, že čím dále cestuji, tím méně mi záleží na přesnosti. Nebo vy snad všichni plánujete váš den, ve kterém ujedete kolem 400 km, na konkrétní trolejbus v Ústí s příchodem do zasedací síně v 11:34:13?
P.S. Tyto problémy mohou nastat i jinde než v Praze, třeba na Ostravsku. V létě jsem jel Os 3309 (Přerov-Bohumín a dál) s příjezdem na Svinov v 11:11. Přijeli jsme přesně, jenže pak jsme čekali, až nás předjede Košičan (tak to ale podle GVD být nemá!), který zase před sebe pouštěl zrychlené pendolino, jenž mělo jet až jako třetí. Naše zpoždění činilo 15 minut. A proč? Protože tentokrát měly přednost (podle vašich slov zcela samozřejmě) vlaky vyšší kvality. Kamarádka na hl.n. mi ale hlásila, že ze zrychleného SC vystoupilo ani ne 20 lidí. Náš zpožděný Os byl narvaný (kvůli odklonem jedoucímu R731, ale to je jedno :-) => Je vážně nutné upředňostňovat dálkovou dopravu za všech okolností?
Pokud chapu smysl jeho prispevku dobre, pak se 810 pozastavuje nad tim, ze mu rychlikovy pripoj muze ujet kvuli tomu, ze jeho rychlik da prednost nejakemu trajdaku do Prahy, tudiz zobecneno ze maji mit Os prednost pred R, coz je na hlavu postaveny jeden ze zakladnich predpisu drazni dopravy. Coz je typicka CD 3,14covina.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.