..: Další dějství v boji o linku Praha - Hamburg :..

IC 1981 Hamburg Altona - München Hbf., foto: Tomáš Kubovec(Aktualizováno 23.08.12 - 15:40) Praha — Souboj o přízeň Deutsche Bahn (DB), odehrávající se mezi Českými drahami (ČD) a RegioJetem (RJ), má další dějství. Ačkoliv si DB na konci dubna vybraly jako partnera pro provoz společné linky z Prahy do Hamburgu RegioJet, jenž - stejně jako České dráhy - deklaroval schopnost vyjet na této trase již v prosinci 2013, požádaly DB České dráhy o prodloužení spolupráce na této lince o další rok. Pokud by tedy DB uzavřely smlouvu o spolupráci s RegioJetem, nebylo by tak dříve, než od prosince následujícího roku 2014.

Skutečný důvod zpoždění není znám, nejčastěji se však spekuluje o absenci vhodných lokomotiv pro vozbu z Prahy až do Hamburku (toto by se dalo řešit neefektivním, leč možným přepřahem v Drážďanech), stejně jako o nedostatku osobních vozů na straně RegioJetu. Zde připomeňme, že České dráhy chtěly zajistit vozbu pomocí 8 osmivozových souprav Siemens Viaggio Comfort. Generální ředitelka Student Agency Martina Bláhová v pak nedávno v rozhovoru pro Hospodářské Noviny prozradila, že RegioJet bude potřebovat celkem 9 vlakových souprav. Ty by měly mít zhruba stejnou kapacitu jako vlaky, nabídnuté Českými drahami. To při standardní konfiguraci míst k sezení odpovídá zhruba sedmi desítkám nových vozů. Tiskový mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj přesto uklidňuje, že i tak se jednání s Deutsche Bahn vyvíjejí pro RegioJet správným směrem. "Stále probíhají jednání o detailech provozování vlaků na trase Praha - Hamburg. Jednání probíhají úspěšně - neexistuje žádná problematická oblast. Na druhou stranu se samozřejmě jedná o velmi rozsáhlý projekt, kde se řeší úplně nový model provozování těchto vlaků. Finalizují se smluvní dokumenty a jakmile to bude možné, budou oiciálně zveřejněny veškeré detaily - včetně data startu, jízdního řádu, vozidel apod." dodává Ondrůj.

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda přitom již dříve avizoval, že ČD hodlají provozovat linku do Berlína i bez spolupráce s Deutsche Bahn. Petr Šťáhlavský, tiskový mluvčí ČD k tomu dodává: "Poté, co DB odmítly nasazení komfortních jednotek railjet, chceme naše aktivity na této důležité mezinárodní trase dál rozvíjet na své podnikatelské riziko, a to ve spolupráci s partnerem, který má se železniční dopravou v Německu zkušenosti. Aktuálně jednáme se zahraničním partnerem o lince Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk, a to pro období od jízdního řádu 2014 (tedy od prosince 2013)." Štáhlavský však k nejaktuálnějšímu dění dnes doplnil, že: "S ohledem k aktuálnímu vývoj situace mezi DB a RegioJetem budeme jednat aktivně s DB o této situaci a vlastní aktivity ČD na tomto poli přijdou až po ukončení provozu EC vlaků s DB. Termín, kdy by tak mohly ČD jezdit do Německa je tak v současnosti nejasný a rozhodně není jisté, že by to bylo od prosince příštího roku.

ICE-T při průjezdu Hamburkem, DB, foto: DBPokud by se tedy ČD s tímto partnerem dohodly na vozbě svých Hamburských expresů již od prosince 2013, mohla by nastat celkem kuriózní situace v případě, že Deutsche Bahn s RegioJetem nezajistí funkční řešení. Zatímco dosud si, jakožto silnější subjekt, vybíraly partnera DB, v tomto konkrétním případě by se v roli silnějšího hlasu pro vyjednávání mohly stát České dráhy. Mohly by si tedy vybrat, zda budou i další rok spolupracovat se svým dlouholetým partnerem, tedy Deutsche Bahn, anebo rozjet s novým partnerem linku již od prosince 2013 bez účasti právě DB, které na GVD 2013/2014 žádají právě ČD, aby provozovaly linku i tento GVD ve spolupráci s nimi. V každém případě je tento termín blíže, než by se mohlo na první pohled zdát: Vždyť ani České dráhy v současnosti nezajišťují svými soupravami kompletní vozbu na tomto rameni. Spekulativní otázkou zůstává, jaká vozidla by ČD na tyto spoje nasadily. Jestli by šlo o dříve uvažované soupravy Viaggio Comfort (a byla by opuštěna snaha je nasadit z Prahy směrem na Budapešť), nebo by bylo uskutečněno jiné řešení vozby například nasazením vozidel partnerského dopravce.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy, RegioJet, ihned.cz


JiříK. | 23.8.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
02.11.2012 (22:00)  
Podle mě je to volovina. Proč by DB chtěli po X-leté spolupráci měnit partnera a nechali by se jezdit po území někoho, kdo jezdí sotva 2 roky ?! Poslední dobou je skoro každá změna k horšímu, i když to na první pohled tak nevypadá. Díky Bohu se DB a ČD domluvili ještě minimálně na jeden rok. Navíc, RJ nemá preference a vozový park na to, aby mohl zajišťovat dopravu do Berlína, případně až do Hamburku. Sami Němci tvrdí, jak mají nedostatek lokomotiv a vozů - tím pádem RJu nic neprodají ani nepůjčí, takže nemají čím jezdit. Navíc, podle toho, co se u nás na DFJP povídá, tak Jančurovo provozování dráhy je těžce prodělečné a autobusy mu vše nezaplatí. Průměrná obsazenost 85% ? Kde jste to vzali ? Vidím 4 - vozovou soupravu RJ skoro každý den v Pardubicích a jede tím sotva tak 50% a to jsem ještě přidal. Každopádně, doufám, že RJ a DB se NIKDY nedomluví, aby RJ mohl jezdit do Německa - mám k tomu profesní i soukromé důvody, abych to tak cítil !!!
registrovaný uživatel pje 
30.10.2012 (21:48)  
Ač se lety v schengenu dost urychlily ve fázi odbavení na obou koncích, pořád tu jsou podstatné prostoje a vzálenosti od center. Vlak je lepší a současně méně nákladný pro provozovatele i pro zákazníka navzdory zcela nefér daňovému zvýhodnění letecké dopravy.
registrovaný uživatel KarelF 
06.10.2012 (22:21)  
Kdesi v diskzi mne pobavilo, že cesta z Prahy do Ostravy je lepší s RJ. Nechal bych si vysvětlit proč nebo v čem. O padesát minut delší jízdní doba oproti Pendolinu je prostě o padesát minut delší jízdní doba. Proč se mám o 50 minut déle válet v sedačce pana Jančury a nechat se prudit vlezlýma stewardkama nebo stewardy? Jediný důvod? Žádný mne nenapadá jízdné? Pro cestujícího mé kategorie je rozhodující čas na courání se po kolejích pojedu s RJ, až si budu chtít udělat výlet do Ostravy. takže, až to bude někdo jezdit za 2 hodiny tak pak ano. Ne vždy je pro cestujícího rozhodná cena. A pokud Vám jde o cenu udělejte to jako my ve firmě nakoupili jsme auta na stlačený zemní plyn CNG. Za cenu jednosměrné 1 dospělé jízdenky 1 třídy se slevou IN 50 a místenky pro dítě z Prahy hlavního do Olomouce dojedu autem na CNG za stejný peníz do té Olomouce také a jako bonus i zpátky :))) Ovšem zase čas je druhá stránka této věci. Ovšem pokud někomu nevadí jet 3:50 s jančurou Ostravu může jet ten samý čas autem na CNG za ty samé peníze nebo i levněji:))). Karel
registrovaný uživatel KarelF 
06.10.2012 (21:15)  
Pro Já1: jenže to Pražákům nevysvětlíte, těm jezdí doprava každou hodinu i noci.Chtěl bych vidět jak by se tvářili kdyby jim jel poslední autobus v 17:20 a o víkendu vůbec nic.

Podívejte se například sem: http://spojeni.dpp.cz/ZJRRes.aspx?ttInd=84&date=6.10.2012&line=51301|84|339|RegBus&from=324|84|Bud%C4%9Bjovick%C3%A1%7C301|304|312&to=4788|84|T%C3%BDnec+n.S%C3%A1z.%2caut.st.|304&tid=CityAll&tt=PID
a pak sem
http://spojeni.dpp.cz/ZJRRes.aspx?ttInd=84&date=6.10.2012&line=51301|84|339|RegBus&from=4788|84|T%C3%BDnec+n.S%C3%A1z.%2caut.st.|304&to=324|84|Bud%C4%9Bjovick%C3%A1%7C301|304|312&tid=CityAll&tt=PID
Na to, že to je ROPID Bus do města s více než tisícovkou obyvatel docela smutný příběh již několik let. To, že odsud jezdí desítky lidí do Prahy do práce nikoho nezajímá. Problém starosta který na to, nechce dát peníze a má je. Jenže to je pak o lobby druhého dopravce z Benešova kam jezdí autobusů přes den mrak a některé i za sebou a zbytečně a večer po 18 hodině opět smůla. Pak jedině vlak 2,5 hodiny přes vrané posázavským pacifikem který se pak z romantické trati stává noční můrou a nebo čerčany kudy je to o trochu lepší jenže to se dostáváme na dostupnost kdy se dostanete z Týnce nad sázavou nejpozději tak v 21 hodin. Do Týnce pravda z Prahy tak do 1 ráno. Každopádně ta situace tu není dobrá a jsem rád, že už tam nejezdím nějaký ten rok. Karel
04.09.2012 (21:12)  
ad pavoyoshi : cenový rozdíl mezi jízdou na trase Wien - Hamburg EC 172 (12.00) a ICE (9.22) celých 13.60 EURO, takže nic ta závratného ...
registrovaný uživatel tarten 
30.08.2012 (21:29)  
wenzel simeon:
Muhehe, kdyby šlo jen o Praha-Dresden, tak při dnešním JŘ celkem opodstatněná obava. Bus nádr-nádr by mohl být o něco rychlejší než normální EC (dnešní stav s bastardama s dovolením nepovažuju za normální) a s natrucpinďou (komerční mezinárodní IC, žádné EC zastavující v Bad Schandau s polovinou obyvatel co Fran. Lázně tam ať si co dvě hodiny staví DB bus) třeba fifty-fifty.

(Ty delší distance to pak celkem přemůžou, hlavně až se na trati do Berlína trochu pohne, ale stejně... Zvlášť kdyby RJ vybouchnul ještě víc a ČD se urazily.)
30.08.2012 (10:59)  
Snad to celé neskončí jako na rameni Praha - Nürnberg nasazením DB ExpresBus, jestli se tedy D8 dostaví.
30.08.2012 (7:19)  
Jiří Bajer

Já si umím představit ufo na podvozku BoBo jak táhne žluťásky ... Na leasing si koupíte třeba Rolse Tauruse, ale to nemá nic s tím, že
se to LOKO ...
co si chcete koupit PRO české koleje ...
a na těch českých kolejích pravidelně dopravovat lidi ...
musi schválit - "kolaudovat" pro provoz ...
a to udělá nějaký ouřada ... jinak si to můžete strčit za klobouk ... v roce kdy Jančura chctěl vláčky platilo: Hou hej hou ... všichni tancujou, hou hej hou tak jak ČD chcou!

Já chápu, že tento malý krůček Student Agency znamenal velký krok v železniční dopravě v ČR ... ale Radime, šlo to udělat byz výhrůžek, bez žalob, bez arogantního jednání Hodslavických buranů --- bez ukazování Rolse a nakonec lidi jezdí s 20 let stará ŠKODA 163 na rps. 162.

M
29.08.2012 (21:13)  
K lokomotivám RJ: Proč rovnou kupovat nové stroje, případně kupovat ojeté a nákladně je modernizovat? V dnešní době existují přece lok-pooly, které nabízejí lokomotivy na leasing ;) V čele žluté soupravy si umím představit leasingovaného Tauruse z poolu Siemens Dispolok nebo jiný stroj, schválený pro provoz v Evropě (nebo minimálně v její půlce). Na rozjezd takového byznysu je to dostačující; až si vydělá (pokud si vydělá), možná si koupí vlastní nové lokomotivy. Každý začátek je těžký, a to v kterémkoliv oboru...
registrovaný uživatel tarten 
29.08.2012 (13:49)  
Někdo se divá, že letadlo letí rychleji než jede vlak po klasické železnici? Jen na části trasy tam potká jakousi VRT o max 250 km/h nebo méně (a to méně některé rokumenty za VRT ani nepovažují.) Jede ovšem pořád rychleji než u nás, a Němci staví dál. Zanedlouho to bude oklikou rychlejší i v relaci Berlín - Vídeň...
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko