..: Aktuality a články - Německo :..

Nová jednotka řady 490, foto: DT5 onlineHamburg/Hennigsdorf - V roce 2014 byl veřejnosti poprvé představen design nových elektrických jednotek, určených pro provoz na kolejové síti S-Bahn Hamburg. Výrobcem nových souprav je společnost Bombardier Transportation. Třívozové elektrické soupravy jsou objednány ve dvou provedeních – jako jednosystémové a dvousystémové. Jednosystémové jsou určeny pro provoz na tratích se stejnosměrným napájecím systémem 1200 V s využitím třetí kolejnice; dvousystémové jednotky navíc dostaly střešní sběrač a mohou obsluhovat i tratě, elektrizované jednofázovým střídavým systémem 15 kV 16,7 Hz. V první sérii bylo objednáno celkem 60 souprav: 29 jednosystémových vlaků řady 490.0 a 31 dvousystémových jednotek, označených řadou 490.1. Cena jedné soupravy činí v průměru 5,45 milionů EUR.

612+612+612, Rupprechtstegen - Velden (b Hersbruck), Německo (ilustrační foto), foto: Petr Adášek Meerbusch — Nedávna havária vlaku RE7 pri meste Neuss v Nemecku, kde 41 pasažierov bolo zranených, vyvolá dosť vážne myšlienky, čo sa týka personálneho manažmentu u tejto významnej europskej železničnej spoločnosti. Čo sa stalo? Rýchlik RE7 ostal stáť pred návestidlom ukazujúcom stoj. Rušňovodič súkromného dopravcu zavolal rádiom na stavadlo Weisenberg a spýtal sa, prečo musi tam stáť. Táto stanica je obsluhovaná z dvoch stavadiel, z Weisenbergu a z Osterachu.

Twindexx DB, foto: Keith Fender Frankfurt nad Mohanem — Hnací vozy řady 445 a 446, patřící do rodiny Bombardier Twindexx, míří u dopravce Deutsche Bahn do pravidelného provozu. Dopravce provozuje již desítky vozů ze stejné rodiny těchto patrových vagonů pro regionální i dálkovou dopravu, zatím však vždy šlo pouze o samotné klasické a řídicí vozy. Jako poměrně zajímavý úkaz se pak objevily již zmíněné hnací vozy, které DB objednaly již před třemi lety, avšak kvůli bezpečnostním předpisům se jejich dodání opozdilo. Zatímco již od konce srpna byly první soupravy, složené z hnacích i vložených vozů, v testovacím provozu mezi městy Hamburg a Kiel, od prosince 2017 se jejich nasazení ustálilo a nově se tyto jednotky, již i v klasických barvách DB Regio, objevily také na lince vlaků RegionalExpress z Frankfurtu do Mannheimu či Heidelbergu.

CFL 2300, foto: Jiří Navrátil Berlín — Prodloužením jednoho páru vlaků RegionalExpress linky Luxembourg – Trier – Koblenz přes Kolín nad Rýnem do druhého největšího města aglomerace Severní Porýní-Vestfálsko, Düsseldorfu, bylo obnoveno tři roky zrušené spojení hlavního města Lucemburska a některého z velkoměst v Severním Porýní-Vestfálsku. Vlak je v části trasy veden jako regionální spoj a v úseku Koblenz Hbf – Düsseldorf Hbf a opačně je pak ve spolupráci s dálkovou divizí DB veden v kategorii InterCity. Spoj RE 5107 vyráží z hlavního města Lucemburska až na několik dnů v roce denně v 6.05 a přes velmi známé údolí řeky Mosely dorazí do stanice Koblenz Hbf, odkud narozdíl od ostatních spojů této linky pokračuje dále údolím Rýna přes Kolín nad Rýnem do Düsseldorfu, kam dorazí v 10.09. Z Porýní pak pod číslem 5106 vyráží spoj ve 13.50 a do svého cíle v Lucembursku vlak dosáhne v 17.33.

26.12.2017 - 15:19 - Metronom získal smlouvu na dalších 15 let provozu

Metronom v Hamburku, foto: Martin Grill Uelzen — Společnost Metronom, operující převážně v německé spolkové zemi Dolní Sasko a v okolí Hamburku, získala smlouvu na za dalších 15 let provozu svých modro-žlutých dvoupodlažních souprav na linkách RE4 Hamburk – Brémy, RE2 Göttingen – Hannover – Uelzen a RE3 Hamburg – Lüneburg – Uelzen. Dopravce je poměrně známý, v Dolním Sasku operuje již od prosince 2003, přičemž pro novou koncesi, platnou od prosince 2018, chystá výrazné zlepšení jízdních řádů a služeb pro cestující.

Zdroj: RailJournal

Siemens Mireo, foto: Siemens Mnichov / Vancouver — Společnost Siemens uzavřela kontrakt v hodnotě 9 milionů amerických dolarů s kanadským výrobcem Ballard Power Systems na vývoj motoru s vodíkovými palivovými články pro svou řadu vlaků Mireo. V první fázi se jedná o výrobu motorů o výkonu cca 200 kW. První jednotky by se mohly objevit v provozu v roce 2021. Generální ředitelka divize Siemens Mobility paní Sabrina Soussan, mimo jiné, uvedla: „Naše spolupráce s Ballardem je rozhodujícím krokem k nahrazení kolejových vozidel poháněných vznětovými motory vozidly bez emisí v dlouhodobých zájmech udržitelných a klimatických podmínek.“

BR 411, foto: DBFrankfurt/Main — Od nového jízdního řádu, přesněji druhé prosincové neděle letošního roku, budou mít modifikované jednotky řady 411 a 415, označované jako ICE-T, po letech přestávky opět aktivované naklápění. Po incidentu z roku 2008, kdy byla při ultrazvukové kontrole nalezena trhlina na jednom z kol, byl provoz se zapnutým naklápěním okamžitě zakázán a o dva roky později DB rozjela plán na schválení opětovného provozu s klopením. Prvně bylo potřeba najít finanční prostředky na tento velmi drahý projekt a následně vyřešit náhradu původních dvojkolí novými, aby bylo možném připravit první testovací jednotku. Konečně v průběhu května 2017 probíhaly zkoušky, na jejichž základě EBA povolila opětovný provoz se zapnutým naklápěním u modifikovaných jednotek. Součástí modifikace je také úprava softwaru systému ZUB 262, který řídí naklápění.

Vozy HKX, Köln Hbf, foto: Josef Petrák Hamburg/Kolín — Soukromý německý dopravce HKX měl ještě před několika lety poměrně optimistické vize, týkající se provozu soukromých vlaků mezi Hamburkem a Porýním, jednou z nejfrekventovanějších tras na německé železniční síti. Počátek provozu vlaků Hamburg – Köln byl ve znamení náhradní soupravy a provizorního režimu, který se však neplánovaně udržel po celou dobu provozu těchto vlaků a naopak se jejich počet na německých kolejích postupně snižoval, ze 42 párů týdně na čtyři. Od září byl provoz vlaků, v posledním provozním období zajišťovaný množstvím různých vozů od společnosti BTE, dočasně ukončen. To se ukázalo jako vhodná příležitost pro autobusového dopravce FlixBus, který je jedním z nejvíce rostoucích v odvětví dopravy a navázal s dopravcem HKX spolupráci. Provoz vlaků tak bude na několik dnů v prosinci a lednu obnoven.

Coradia iLint, foto: Railway Gazette Hannover — Krajský koordinátor dopravního svazu Dolní Sasko (Landesnahverkergessellschaft Niedersachsen - LNVG) oznámil objednávku 14 vlakových jednotek s vodíkovým pohonem od společnosti Alstom. Součástí kontraktu je také opce na dalších 33 jednotek. Jednotky mají být nasazeny v okolí měst Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude. Jak již bylo zmíněno, kontrakt bude přidělen konsorciu společností Alstom a Linde, přičemž společnost Linde je dodavatelem vodíkového paliva. LNVG se rozhodl upřednostnit vodíkové soupravy před klasickými vlaky s motory na fosilní paliva. Tato skutečnost mu umožnila zakázku zadat přímo, jelikož zatím neexistuje jiný výrobce, který by byl schopen vyrobit podobnou vhodnou jednotku, která je plně využitelná pro přepravu osob.

22.10.2017 - 13:13 - Výroba nových souprav pro berlínský S-Bahn zahájena

Stadler S-Bahn Berlin, foto: DB Berlín — První hotová skříň vozu řady 484, určeného pro berlínskou síť městské železnice (S-Bahn), dorazila do berlínských dílen výrobce Stadler, kde dojde k finální kompletaci. Hliníková skříň byla vyrobena v maďarském Szolnoku a jedná se o řídicí vůz čtyřvozové soupravy. Těch si, včetně vložených vozů, objednaly německé dráhy v rámcovém kontraktu až 1380, přičemž první objednávka čítá 382 vozů, ze kterých vznikne celkem 85 čtyřvozových souprav řady 484 a 21 dvouvozových souprav řady 483. Prvních deset předsériových vlaků bude uvedeno do provozu v lednu roku 2021 na lince S47, spojující po okružní trati Berliner Ringbahn stanice Südkreuz a Spindlersfeld. Dodávky dalších souprav by pak měly probíhat do konce roku 2023. Pro úplnost uveďme, že kontakt vyhrálo v prosinci 2015 konsorcium výrobců Stadler Pankow a Siemens.

Zdroj: RailJournal

Dolní Sasko — Německé dráhy (DB) oznámily, že od 1. ledna 2018 zavedou zákaz konzumace alkoholu na vybraných trasách místní dopravy v Dolním Sasku a v Brémách. Opatření se dotkne sítě S-bahn v Hanoveru, regionálních expresů (RE) mezi městy Hanover, Bremerhaven, Brémy, Osnabrück a oblastí Norddeich plus sítě Harz-Weser mezi Dolním Saskem a Durynskem. Na zmíněných trasách tedy bude zakázáno otvírat láhve s alkoholem za účelem pití, převážení zavřených lahví například z nákupu se zákaz samozřemě netýká.

DB Potsdamer Platz Berlín — Uplynulo již více než patnáct let od úpravy termínů pro změnu jízdních řádů z konce května na druhý prosincový víkend. Ačkoliv venkovní počasí chladnou a bílou zimu ještě ani zdaleka nepřipomíná, evropské železnice začínají už teď zveřejňovat první informace týkající se prosincových změn. Tradičně první je v tomto oboru německý státní dopravce Deutsche Bahn (DB). Ten zveřejnil oficiálně všechny detaily včera, 16. října, ačkoliv na internetu se dalo vše při troše snahy najít už v létě. V textu si tak představíme nejvýznamnější změny, kterých se díky otevření vysokorychlostní tratě VDE 8, spojující primárně Berlín s Mnichovem, událo více než dost.

Výběr šotoklubu Poměrně dlouho jsem výběru šotoklubu úspěšně odolával, nyní však došla shodou okolností řada i na mě. „Veřejně“ jsem snímky již poměrně dlouho nehodnotil, tak doufám, že jsem nevyšel ze cviku a čtenáře nebudu nudit. Trochu jsem se obával, zda okurková sezóna nezúží počet snímků k výběru. Nakonec se však pochybnosti ukázaly jako zbytečné, očividně pár deštivých prázdninových dní udělalo své a zahnalo autory k editování materiálu. V daném období se ve fotogalerii sešlo velké množství „kalendářových“ snímků. Toto označení nemyslím nijak pejorativně, nasvícené fotky s přímočarou kompozicí jsou sázkou na jistotu a dobře se na ně kouká – a kdo by takové snímky nepořizoval, jako by snad do komunity šotoušů nepatřil. Ač by člověk rád vytvářel kompozičně či motivem neotřelé záběry, pravdou zůstává, alespoň u mne, že „šablony“ tvoří převážnou část archivu. Proto jsem vždy velmi rád, když vidím v galerii i něco odlišného. A jaké snímky jsem tedy do výběru zahrnul?

Siemens Vectron ELL 193.220, LokoTrain, Břeclav, foto: Siemens MobilityPraha/Linz — Českým dráhám se na třetí pokus podařilo úspěšně uzavřít výběrové řízení, ve kterém poptávaly desetiletý pronájem a servis deseti kusů lokomotiv v třísystémovém provedení, s maximální rychlostí 200 km/h. Výhercem tendru se stala rakouská leasingová společnost ELL Austria GmbH s typem Siemens Vectron. Zajištění lokomotiv s těmito parametry se pro dopravce stalo fakticky nutností na základě vzájemné smlouvy s německým státním dopravcem Deutsche Bahn. České dráhy se zavázaly, že nejpozději od prosince letošního roku, se změnou jízdního řádu, budu v rámci linky Praha – Dresden – Berlin – Hamburg vypravovat na vlacích kategorie EuroCity lokomotivy schopné jízdy maximální rychlostí 200 km/h. Přínosem má být především zkrácení jízdních dob odstraněním přepřahu lokomotiv v Drážďanech a zlepšení dynamiky jízdy náhradou lokomotiv 371. Pro německého dopravce pak bude přínosem uvolnění lokomotiv řady 101 DB pro jiné potřeby. Ty dosud zajišťují trakci v delší části trasy od Drážďan do Berlína, případně Hamburku a zpět.

Výběr šotoklubu Tahle nabídka editora mě tak nějak překvapila. A když překvapení, tak pořádné. V posledních letech fotím už jen kolem práce a muzea. Jedno vám dojede až pod nos a druhé si musíte nejdřív připravit. Ale proč ne, zase jsem začal koukat po velkých fotkách a něco z těch posledních dvou týdnů vybral.

1 2 3 4 5 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2018 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Nabídka eShopuopen/close
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
» Přidat odkaz
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:00
zapadá v 17:32

meteo meteo
:. Novinky na VLAKY.NET
Poslední příspěvek Olomouc láká na výstavu modelů, železniční muzeum a parní vlak mezi nimi
O víkendu 2. - 4. března se v Olomouci koná výstava modelů a sběratelství For Model 2018. Při této příležitosti bude v sobotu zpřístupněna místní expozice historických vozidel Muzea ČD a na trať z hlavního ...

Poslední příspěvek RegioJet vypraví špeciálny vlak po bratislavských tratiach
RegioJet vypraví v sobotu 24. februára v Bratislavy špeciálny vlak, ktorí odvezie cestujúcich po tratiach, po ktorých sa vlakom bežne neodvezú. Vlak odvezie cestujúcich aj cez Prístavný most do Petržalky.

Poslední příspěvek Jiný svět ve stínu helvétského kříže (8. díl: Milán)
Dnešní den strávíme v Lombardii, a to především v Miláně. Na rozdíl od předchozích dílů si protentokrát budeme muset zvyknout na odlišný standard veřejné dopravy – turnikety na nádražích, plastové interiéry ...