..: Obrazem: měsíční výluka v Brně :..

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.

Nezvykle jak pro Brňany, tak i návštěvníky města působilo „náhradní“ nádraží: Brno dolní nádraží. Sem se dříve neměli šanci dostat.

Brno dolní nádraží - odjezd EC směr Břeclav, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - informační systém, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - EC 272 Avala, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Některým možná ukápla i slza…

Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Mezi tím probíhaly stavební práce u hlavního nádraží a před budovou se střídal jeden autobus náhradní dopravy za druhým.

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš Vinš

Na své si přišli i fotografové, když mohli osobní vlaky zachytit na místech pro ně nezvyklých, kam se obvykle podívají jen vlaky nákladní.

Brno dolní nádraží - EC 173 Vindobona, foto: Matouš Vinš  Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill

Jako bonus ještě přidejme video od jednoho z našich čtenářů.


Martin Grill Poslat mail autorovi , Matouš Vinš Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 6.8.2013 (6:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
09.08.2013 (12:37)  
Stoupa:

Tak to bude podobné, otázku zda/kam rozšířit/přesunout brněnské Hlavní nádraží řešili též už za první republiky...
dopisovatel nebo člen ŽP stoupa  mail  
08.08.2013 (21:07)  
Pro SYN:

:-) Praha "nové spojení" připravovala od 20. let minulého století. Takže i v Brně času dost. :-)
registrovaný uživatel SYN 
08.08.2013 (15:34)  
Můžete mi vysvětlit, proč pan Žlutý jezdí od Grandu a nikoli ze Zvonařky?

A taky jeden kousek pravdy je že tam jezdí mj. i díky tomu že mu tam většina ostatních spojů udělala místo... aneb, kdyby se neodstěhovala naprostá většina busů na Zvonařku, jakpak by se to bylo udělalo s autobusovým nádražím v centru? Nafukovací, a příjezdní ulice podzemím?

Ona ta situace s přesunutým/Dolním není až tak nepodobná...

Je fakt že "za peníze v Praze dům", čili kdyby se jednak odsunuly stranou (nebo třeba nějak jinak "uspokojily"?) zájmové skupiny vlastníků pozemků, tak věcné argumenty by se našly pro obě varianty, i případně pro kombinaci obou nádraží (s trochou dobré vůle, takový "jezdící chodník" délky nějakých 800m, co to je za náklad? doba pohodlé jízdy řádu 5 minut...), nebo vymýšlet různé varianty s podzemními nástupišti, případně kombinovat s SJKD)...
Prostě ono téměř cokoliv by bylo lepší než současný stav, kdy "nic se neví" už asi 50 let, a proto se jakékoliv investice nad rámec minimální nutné údržby dávno zastavily... a to je ten hlavní problém. Prostě při vůli situaci řešit a nějakém dostupném rozpočtu se vždy řešení dá najít, ale musí se chtít.

Prostě - Nově spojení řádově podobně náročná akce už dávno jezdí, ale v Brně zase lautr h...o :(
08.08.2013 (12:26)  
Tenzor: Protoze jsou lide lini udelat par kroku navic... a také ... cestujici se pekne projdou, nez vubec dorazi k schodum do podchodu.
Toto mají být argumenty pro udsun nádraží? Vždyť vy sám sobě lžete!
08.08.2013 (11:14)  
kave - to dříve dojde k rozlomení ramen a bude přestup
registrovaný uživatel kave 
08.08.2013 (10:45)  
kobros:
bezne se uvratuji v Breclavi rychliky Brno - Breclav - Olomouc a prilis casu to nezabere

V Břeclavi ta úvrať být přece musí, to není relevantní argument pro. Ale náped zatahovat EC v Brně na hlavní kvůli úvrati je nesmysl, časová ztráta cca 12 min. Pokud by se snad někdy v budoucnosti podařila sjednat dohoda s DP Praha o uznávání jízdenek na metru C do Holešovic, tak by odstraněním úvrati na hlavním došlo ke zrychlení EC asi o 7 min. Osobně ale nevěřím, že k tomu dojde.
07.08.2013 (19:59)  
kobros: omlouvám se, jsem to špatně pochopil, nějak jsem se zasekl na Komárově ze sousloví "komárovská spojka". Na Olomoucké to kdysi spojené bylo, takže tam byl triangl a otáčely se tam i pantografy, hodilo by se toto spojení i teď kvůli různým mimořádnostem.
registrovaný uživatel kobros 
07.08.2013 (18:37)  
kave: ech, ta uvrat EC na hlavnim jen pri mimoradnostech, ne jako provozni zalezitost. Osatne, Prahou EC projizdeji uvrati a velke casova rezerva tam neni kvuli vymene lokomotiv, ale kvuli vymene prakticky vsech cestujicich.
Jinak, bezne se uvratuji v Breclavi rychliky Brno - Breclav - Olomouc a prilis casu to nezabere.
Dobromil Retych: propojeni nakladniho prutahu a komarovske spojky urovnove neni problem v miste viduktu nad ulici Olomouckou.
Uz jsem tu zminil, ze me prekvapuje negativni ohlas na muj technicky navrh vychazejici z prosteho pohledu na mapu.
Cekal jsem, ze se tu dozvim, ze by se tam a tam muselo sahnout do zabezpeceni, ze zabezpeceni te a te trati neni mozne kombinovat s jinou trati (nevim, vymyslim si), ze stavebni cinnost na trvale vyhybce by vysla draze nez docasne perony na dolnim a provoz nahradni dopravy.
Smysluplne odborne posouzeni, ne ideologicka rekace, ze uvrat ne anebo nesmysl o vyskovem rozdilu.
Jinak, vyhybna na rozbehu komarovske spojky a moravskoslzeske drahy by se dala zduvodnit i v beznem provozu cekanim vlaku od Slatiny pred odbockou Taborska na prujezd vlaku od hl.n, pripadne dnesnim provoznim uvratovanim nekterych Os mezi hl.n a Slatinou v Zidenicich.
07.08.2013 (17:06)  
kave Návrh na úvratě EC na hlavním raději komentovat ani nebudu.

Asi ctíte železniční desatero... Jinak proč se dodnes úvraťuje např. v Neapoli či Curichu, kde jsou v podzemí průjezdné koleje?
registrovaný uživatel kave 
07.08.2013 (15:00)  
kobros:
Priznavam, ze o detailech provozu v Brne moc nevim, ale mozna by se nekdy mohl hodit primy smer Slatina - Modrice pro nakladni dopravu.

To nebylo potřeba ani za totality, natož teď. Jinak už to bylo udělané tehdy, když se průtah stavěl. Navzdory tvrzení pana Dobromila Retycha tam výškový rozdíl 10 m totiž není a šlo by to. Návrh na úvratě EC na hlavním raději komentovat ani nebudu.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko