..: Obrazem: měsíční výluka v Brně :..

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.

Nezvykle jak pro Brňany, tak i návštěvníky města působilo „náhradní“ nádraží: Brno dolní nádraží. Sem se dříve neměli šanci dostat.

Brno dolní nádraží - odjezd EC směr Břeclav, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - informační systém, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - EC 272 Avala, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Některým možná ukápla i slza…

Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Mezi tím probíhaly stavební práce u hlavního nádraží a před budovou se střídal jeden autobus náhradní dopravy za druhým.

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš Vinš

Na své si přišli i fotografové, když mohli osobní vlaky zachytit na místech pro ně nezvyklých, kam se obvykle podívají jen vlaky nákladní.

Brno dolní nádraží - EC 173 Vindobona, foto: Matouš Vinš  Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill

Jako bonus ještě přidejme video od jednoho z našich čtenářů.


Martin Grill Poslat mail autorovi , Matouš Vinš Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 6.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
07.08.2013 (2:22)  
Jak úsměvná ta poslední fotka s "reklamou" na Railjet, na který si nakonec přece jen můžeme nechat zajít chuť.

Jinak to muselo být drahé, zřídít tu provizorní zastávku kde je, koukám, nové pevné osvětlení, nový perón a IS.
06.08.2013 (23:52)  
arj: Žádného regulátora nemáme a odvoláním Žaludy + možná odvoláním vedení SŽDC padne i největší motivace nějakého regulátora tvořit. :)
registrovaný uživatel arj 
06.08.2013 (23:38)  
proč pan Žlutý jezdí od Grandu ... protoze si nejak vyloboval prujezd kolem Hlavniho nadrazi

Odjezdy od Grandu bych nesváděl na pana Žlutého a jeho lobování. Zatímco "oranžové expresy" i všechny ostatní spoje Odněkud-Brno-Praha jezdily ze Zvonařky (tehdy v majetku ČSAD KNV Brno), po liberalizaci bus dopravy (cca 1993) začaly přímé expresy Brno-Praha (v té chvíli již soukromé: ČNE, ČEBUS, Tourbus*) jezdit od Grandu, zatímco spoje Odněkud-Brno-Praha zůstaly na Zvonařce. Což může být i tím, že Zvonařku přebral Tourbus (ex-brněnský dopravní závod ČSAD), Grand patřil DP Brno = magistrátu (... *proto mne trochu překvapuje, že od Grandu jezdil i Tourbus, když měl celé vlastní obří nádraží).
A když pak Jančura počátkem nového století konkurenci na lince BM-AB během pár měsíců vyrušil (a v tomto případě objektivně - ČNE a ČEBUSy častěji kvůli technickému stavu nedojely než dojely), tak zůstal u Grandu sám.

Zpět ke dráze a druhému nádraží - a co by bránilo drážnímu regulátorovi vyhlásit, že nekrajské spoje budou jezdit jen na nové nádraží?
registrovaný uživatel tenzor 
06.08.2013 (23:10)  
Krutas: noo, slysel jsem uz od vic cestujicich, ze jim nikdo ve vlaku nerekl, ze z Kralova Pole to maji do centra rychleji, nez jet do Zidenic a pak hledat cestu na pretizenou salinu :)
registrovaný uživatel tenzor 
06.08.2013 (23:06)  
Jiri Hovorka: Protoze jsou lide lini udelat par kroku navic a protoze si nejak vyloboval prujezd kolem Hlavniho nadrazi, pres ten dopravni bordel, ktery je tam i bez autobusu. Je to na ukor jizdni doby, odjezd jeste v pohode (i kdyz nez to objede, taky to chvilku trva), prijezd z Prahy v dopravni spicce je na zabiti, jednou jsem cekal 10 minut, nez projede poslednich 400 metru kolem hlavniho.
A jak bylo receno, tohle muze pouzivat dopravce s par linkama, ne spolecnost, ktere kazdych 5 minut odjizdi spoj nekam. Takze dost spatne srovnani. V poslednich par letech je na brnenskem nadrazi celkem standart, ze vlak prijede na kolej kde uz jiny vlak je a cestujici se pekne projdou, nez vubec dorazi k schodum do podchodu. A jestli nekdo operuje tim, ze v nejakem zahranicnim meste funguji nadrazi se stejnou kapacitou a 2x vetsim vytizenim, tak tady to fungovat bude tezko, zvlast s prihlednutim k tomu, jak kolejiste na hlavnim vypada.
06.08.2013 (23:06)  
Shodou okolností jsem dnes zpracovával videoreportáž z této výluky. Působí to sice trochu amatérsky, ale nějakou informační hodnotu to má: http://www.youtube.com/watch?v=fG4Lj-EgfTc
Navíc na mém kanále najdete video z dolního nádraží a video obratů rychlíků na Králově Poli...

Jinak bych si dovolil napsat, že výluka byla zvládnutá dost dobře. O informátory a infocedule jsem málem zakopával, dolní nádraží se tvářilo jako celkem použitelná zastávka a neslyšel jsem o žádném větším problému. U rychlíku přes HB v každé stanici hlásili stručné info o výluce a i průvodčí byl nápomocen. Příjemně (ikdyž už jsem to zažil) mě překvapily nízkopodlažní busy na NAD.
registrovaný uživatel M 
06.08.2013 (22:24)  
Mozna odpoved je ale taky "protoze je to levnejsi a protoze mu to na ty dve linky staci":)
06.08.2013 (21:53)  
Můžete mi vysvětlit, proč pan Žlutý jezdí od Grandu a nikoli ze Zvonařky?

Zároveň odpovíte i na přesun nádraží...
06.08.2013 (21:37)  
Tom Bury: Vas nezabije jit 10 minut pesky, cekat 30 minut atd.
Ano, nam rezijkarum to vesmes nevadi, ale je potreba myslet i na platici zakazniky a ti na to vesmes "nejsou zvedavi"...

Nejakou rychlodrahu bych do toho vubec nemotal. Muze se stat, ze VRT bude stat za 15 let, spis ale tak za 25 (a to jestli vubec bude...). Pak by se zjistilo, ze to "nove nadrazi" nevyhovuje potrebam a normam a stejne by se muselo prestavet...
registrovaný uživatel M 
06.08.2013 (21:18)  
Ma pravdu, predsedo.
Na druhou stranu, nekdo jim musi vydat "povoleni" tam jezdit. Ale jo, je celkem mozny, ze kdyz by dostali na vyber, tak to bude jak Zvonarka v. Grand. Obzvlast, kdyby jim stacila jen nejaka budka na prodej listku...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko