..: Obrazem: měsíční výluka v Brně :..

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno — Pomalu, ale jistě končí období, kdy bylo lepší se Brnu vyhnout. Na dálnici mezi Vyškovem a Brnem od počátku prázdnin téměř nebylo dne bez nehody a tím pádem řidiči stáli v kolonách. Opravy a díky „stávkující“ OHL ŽS i „neopravy“ zase ztrpčují život řidičům jedoucím od Prahy. A demolice viaduktu a tím pádem vytvoření z průjezdného brněnského hlavního nádraží dočasně jen nádraží hlavové s příjezdem z jedné strany je věc, kterou v Brně dlouho nepamatují. Část vlaků proto míjí hlavní nádraží, některé začínají svou cestu až na nácestných nádražích. Pojďte se tedy podívat, jak se stavební práce v brněnském železničním uzlu projevily a jak je zachytili někteří fotografové mezi 15. a 31. červencem.

Nezvykle jak pro Brňany, tak i návštěvníky města působilo „náhradní“ nádraží: Brno dolní nádraží. Sem se dříve neměli šanci dostat.

Brno dolní nádraží - odjezd EC směr Břeclav, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - informační systém, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží, foto: Matouš VinšBrno dolní nádraží - EC 272 Avala, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Některým možná ukápla i slza…

Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno dolní nádraží, foto: Matouš Vinš

Mezi tím probíhaly stavební práce u hlavního nádraží a před budovou se střídal jeden autobus náhradní dopravy za druhým.

Brno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš VinšBrno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží, foto: Matouš Vinš Brno hlavní nádraží - stanoviště autobusů NAD, foto: Matouš Vinš

Na své si přišli i fotografové, když mohli osobní vlaky zachytit na místech pro ně nezvyklých, kam se obvykle podívají jen vlaky nákladní.

Brno dolní nádraží - EC 173 Vindobona, foto: Matouš Vinš  Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill Výluka v Brně, foto: Martin Grill

Jako bonus ještě přidejme video od jednoho z našich čtenářů.


Martin Grill Poslat mail autorovi , Matouš Vinš Poslat mail autorovi , Vlad Poslat mail autorovi | 6.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
06.08.2013 (16:42)  
M > jak dlouho to metrem trva ze Zlicina na hlavni nadrazi. Na to hlavni nadrazi "nikdo" ze Zlicina nejede.

Diky za info, ze prave ja jsem "nikdo" :-)))
registrovaný uživatel Nechic  mail  
06.08.2013 (16:37)  
Kdo bydlel na Komárovských kolejích tomu to daleko nepřijde :-)
06.08.2013 (15:00)  
FRK - nová generace bude dělat do plínek přesně to, k čemu bude železnice v Brně a v Česku. S přístupem jen zaflikovat nejhorší...
06.08.2013 (14:52)  
Pro otázku postavit či nepostavit nové nádraží v Brně, jako to udělali ve Vídni je pro nás stát zužovaný neustálým nedostatkem nejen financí, ale i nadčasovými myšlenkami, je těžké najít odpověď.
Asi bude nejlepší tento problém přenechat generaci, která se teprve narodí.
registrovaný uživatel nojva  mail  
06.08.2013 (13:23)  
M: netvrdil bych že tam nikdo netrefí, na vlaky tam momentálně chodí dost lidí i pěšky. Minimálně každej přece ví kde je UAN Zvonařka, a to už je hned vedle. Z hlaváku taky pořád rovnou za nosem, z Vaňkovky pořád rovně
06.08.2013 (13:03)  
Tom Bury: Možná to bude znít jako slovíčkaření, ale výstavba nového nádraží to rozhodně nebude. Leda by tam žádné nádraží nikdy neexistovalo, což je ale v rozporu se skutečností - zastavují tam dnes vlaky a dokonce se to tam jmenuje "Brno - Dolní nádraží".

TTtrain: Co je lepší? Asymetricky umístěná 1 tramvajová linka u nádraží* nebo 7 tramvajových linek do všech směrů, až na konečnou bez přestupu?
*) Zvládnete to na současnou zastávku Zvonařka za 3 minuty? Je to bezmála 800 metrů...

Otázka nádraží v Brně zní: "Rekonstruovat Horní anebo Dolní?"
06.08.2013 (12:50)  
MG: ne, ale takový dojem na mě při pohledu z ulice dělala okolní zástavba - nějaké sklady či tovární haly sloužící ke všemu možnému a odstavování náklaďáků, takový periferní výjev. :) Depo je vidět na mapy.cz, ale z pohledu cestujícího až tak patrné nebylo.
registrovaný uživatel M 
06.08.2013 (12:43)  
Rekl bych, ze je zbytecne resit, kolik trva presun na hlavni. Jaky ma tento presun pro vetsinu lidi smysl? Je to stejne jako v pripade Prahy pocitat, jak dlouho to metrem trva ze Zlicina na hlavni nadrazi. Na to hlavni nadrazi "nikdo" ze Zlicina nejede.

Ta vzdalenost hlavni-dolni je stejne jako od nadrazi na Ceskou. Cesta je ale slozitejsi. Zatimco na Ceskou se jde "porad rovne" (OK, mozna trochu dilema nastane v polovine cesty:), tak na to dolni clovek v podstate netrefi.
06.08.2013 (12:35)  
Cesta z hlavního na dolní za 10 minut: Brno hl.n. - podchod "myší díra" - eskalátoram na terasu obchoďáku Tesco - po lávce "Úzká" směr Galerie Vaňkovka - projít obchoďákem (furt za nosem" - přímo na ÚAN Zvonařka - a dolní nádraží je na dohled... trasa zde: http://mapy.cz/s/8d1E
registrovaný uživatel M 
06.08.2013 (12:31)  
Do Olympie se nove jezdi nejak zavlekem?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko